Lizike - a sínautó
Szöveges ítélet
Nos, hát hol is kezdjem... Sokan leírtak már sok pozitív és negatív dolgot is.
Én is csatlakoznék azoknak a táborához, akiknek első látás szerelem volt a Lancer. Én elsőnek egy számítógépes játékban láttam, igaz, hogy az EVO volt, de mikor utánanéztem, hogy van utcai változat is, nem volt kérdés, hogy nekem ilyen kell. Mi is több mint 3 hónapot vártunk rá és azon a januári napon mi is átvehettük első 0km-es autónkat. Mellesleg olyan szépnek még soha nem láttam, mint a szalonban rengeteg spot lámpával megvilágítva.
Lizike 1.8 Instyle, tehát minden benne van, manuál váltóval, plusz közepes szárny, kipufogóvég, sportpedál és váltógomb. Úgy voltunk vele, hogy nem 2 évre veszünk autót és akkor már legyen benne minden.
Értékelés:
- Nos, a kinézetről már esett szó, egyszerűen felülmúlhatatlan, ebben a kategóriában szerintem nincs párja.
- Amit nagyon sajnálok, hogy nálunk csak az 1.8-ast lehet kapni, mert az a plusz 20-30LE még elférne, ami a 2.0l-esekben van, de sajna olyat csak Németo.-ban és Ukrajnában kapni. Nekem nem jelentett nagy különbséget a teljesítménye, bár ami igaz, az igaz, hogy jól megy, de az áttételezése a váltónak lehetne jobb is, mert a 110LE 1.6-os Focus sedan is ment így...
- A végsebesség óra szerint 205 volt, a Focus ment 210 felett is. Nagyon megalázó tud lenni, amikor BMW-k és Mercik ilyen tempóban levillognak egy ilyen autót. :(
- A fogyasztás, hát ez is kritikus pont. Normál 50-90-110 tempóban autózva nem előzgetve 7 literrel elmegy, de városban a 10 litert simán megeszi. Az autópályán pedig 120 a bűvös határ, fölötte tényleg történik valami, mert elkezd kegyetlenül enni (10l-12l), de a 140LE-s motort kell valaminek hajtani és a Focus is nagyon éhes tudott lenni tempósabb közlekedésnél. Viszont örömhír a sorstársaknak, hogy a 20.000-es szerviz után kicsit kevesebb lett a fogyasztás úgy átlag 0.5l-rel, biztos állítottak valamit a szervizben. Remélem 40.000-es után még kevesebb lesz. :)
- Ami élményszámba megy az a kocsi kanyarstabilitása. Ez szó szerint egy sínautó. Néha ha tehetem inkább direkt a kanyargósabb utat választom, ahol kihasználhatom a kocsi ezen képességét, ha már egyenesben nem vitézkedik annyira. A Focus némely helyen már billegett volna, ahol a Lancer még nyugodtan elmegy és ha probléma adódna még ott a menetstabilizátor. Szerencsére még csak egyszer vettem hasznát a téli virsli gumikkal és nem volt hó... :)
- A belső. Hát, a többi vélemény alapján ez is kritikus pontnak számíthatna, bár én ilyen szinten nem vagyok annyira igényes. A fűthető sportos bőr ülések nagyon kényelmesek, ültem már olyan sport bőrülésben (VW EOS), amiből alig vártam, hogy kiszálljak. Meg vezettem már olyan autót is (Toyota Avensis), ahol a kormánynál alig fértem el (186cm vagyok), hátul pedig ülve lehetett volna aludni. Nem beszélve a kívülről hatalmas Honda Accord-ról, amibe be sem tudtam ülni magam mögé. A belső tér a Lancer-ben nagyon el van találva, 4 180cm-nél magasabb ember is ült már egyszerre az autóban és senki sem panaszkodott, hátul sem. Igaz ez a csomagtartó rovására megy, de nekem van egy saját logisztikai manager-em, aki tud pakolni. :)
Az, hogy az autó műanyag, meg elég puritán belülről az tény, de ezért kárpótol a külső, ettől függetlenül, ami kell az benne van és ott ahol kell, én már megszoktam.
Igen, a tároló box hátrébb van, de az elvileg nem könyöklő.
A tükör nagy, de tolatni nem lehet belőle, ide berakhattak volna valami tükör döntő elektronikát és máris nem lenne probléma.
Az oszlopok kitakarnak mindent és a fényre sötétedő tükör sem lenne rossz, ha lenne, a Focus-ban volt pedig nem volt egy csúcs modell.
Az infó gomb túl messze van és kicsi a computer kijelzője, meg az adatok is lehetnének jobbak és használhatóbbak, de engem kárpótol a hifi LCD kijelzője, ami szerintem a mély ládával kifejezetten jól szól, bár én nem vagyok ezen a téren sem ínyenc. A tempomat is szuper, kényelmes és szerintem fogyasztás barát megoldás.
Szóval összességében abszolút nem bántam meg és ha ismét választanom kellene, akkor megint a Lancer-t választanám, mert ár-érték arányban verhetetlen és ugye a kinézet... Néztem még vásárlás előtt a Honda Accord-ot és az 5-ös BMW-t is, de a Honda-ba nem fértünk volna el és 1 millával drágább lett volna.
A BMW meg hiába volt eddig a szívem csücske, de a 3-as kicsi, egy tisztességes 5-ös meg dupla annyiba került, mint a fullos Lancer és a szervízre sem ennyit kellene költeni... jelenleg kategóriájában a legjobb választás.
Hibalista
- Semmi, viszont a tetőcsomagtartó egyik takaró műanyagát sikerült elhagyni, vagy valakinek megtetszett és 7.500 Ft-ot inkább nem adtam egy darab műanyagért.
Ide hordtam szervizbe
Amit ajánlanék, hogy Nyíregyházára ne menjen senki, mert egy sima 20.000-es szervizért majdnem dupla annyit akartak kérni, mint Miskolcon. (36.000Ft kontra 65.000Ft) Mitsubishi Siófok, itt vettük. Nagyon korrektek voltak, folyamatos tájékoztatást kaptunk, hogy merre jár az autó és amikor megjött gyorsan át is vehettük. Téli kerekeket is szereztek teljesen korrekt áron és bármi hülye kérdésre precízen válaszoltak. 1 hónapra még kölcsön autót is adtak, amíg nem jött meg a Lancer és nem volt autónk. A veszprémi kereskedésben is teljesen segítőkészek voltak pedig ott csak teszteltük az autót, mivel Siófokon nem volt 1.8-as Lancer.
Értékelése: 10
Másik szerelő értékelése
Mitsubishi Miskolc, róluk nem tudok sokat írni, mert az asszony vitte szervizre...
Értékelése: 8
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2009 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 26000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Focus 1.6 110LE | Következő autója? | Minden képpen valami japán |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
