Japán elegancia
Szöveges ítélet
Mint sokan az előttem szólók közül, én is pár hónapot vártam rá, de szerintem megérte. Elegáns bézs homokszínben valami gyönyörűség.
Az eladók nagyon készségesek voltak, több próbaúton is kipróbálhattam a rendelés előtt és az új EVOt is tesztelhettem.
Nekem a legfőbb szempont a magam és a családom biztonsága volt. A 7 légzsák és az egyéb biztonsági alapdolgok elegendő meggyőzőerővel bírtak. Ebben a felszereltségben minden benne van, ami számomra a kényelmes autózás szempontjából fontos. Tempomat, automata ablaktörlő és fényszóró, kényelmes belsőtér, kellemes zene és nem utolsósorban elegendő biztonságos rezervával rendelkező 1,8 motor, ami az 1,2-es Fabia után hatalmas előrelépés. Plussz pár extra: téli gumi, belső küszöbvédő, elülső ülésfűttés, a csomagtartó egyszerű szőnyege helyett odavaló csúszásgátló gumiszőnyeg, elegáns krómozott díszléc a csomagtartófedél alján, sportkipufogóvég.Az elegáns hátsó szárnyon gondolkodtam, de végül úgy döntöttem, hogy úgy szép, ahogy van.És igazam lett. Ja és a CSEND!
Most valahogy senkinek sem akaródzik szemből előzni, ha jövök, azelőtt a Fabiát észre sem vették az úton.
A középső könyöktámasz nekem megfelelő (174 cm), viszont én az ajtón lévőt találtam picit alacsonynak, ezen támaszkodva nem érem el a kormányt,de ez csak megszokás (átszokás) kérdése. A telefonkihangosítóval én is ügyködtem pár percet (két órát), de most már kitűnően működik.
A fogyasztás városi használat mellett most még kb. 8,5 - 8,8 körül mozog, de a Fabiám is 8 litert evett négy évig, de legalább nem ment!!!! Később egy 8 literrel már egészen boldog lennék.
Egyelőre ennyit tudok hozzáfűzni, remélem később sem fogom megbánni a döntésemet.
1200 km
Még mindig nagyon elégedett vagyok az autó tulajdonságaival. Ahányszor kinézek az ablakon, újra szerelmes leszek - egyszerűen gyönyörű autó! A fogyasztás csak városi használatban (1-2 km-es szakaszok) olyan 10-10,5 liter körül mozog, hosszabb úton 7,5 - 8 literrel is megelégszik, pedig akkor sem spórolós üzemmódban használom. Ezzel a kocsival menni kell és kész, előzéskor vissza hármasba és élvezni, ahogy felbőg a motor és megindul a gép. Ilyen élény mellett kit érdekel az átlagfogyasztás? A spóroláshoz ott az 1,5-ös motor, vagy más kocsit kell venni! A nyári 18-as gumikon nagyon stabil az útfekvése és szerintem nincs nagyon keményre hangolva. A beltér még mindig zörejmentes, igaz, hogy a műanyagok nagyon karcolósak. Az info gomb is megszokható, bár az valóban zavaró, hogy a számítógép 50 km-nél kevesebbre elegendő üzemanyagnál már nem jelzi a még megtehető km-ek számát, pedig akkor kéne csak igazán!
Eleinte féltem a parkolástól, de a hátulját is nagyon könnyen megszoktam. Egyelőre ezek az új élmények.
5000 km
Mivel főleg városban és rövid távon használom, lassan gyűlnek a kilométerek. Kb. 3500-4000 km táján a városi fogyasztás lecsökkent 9,5 – 10 literre, de ez természetesen a vezetési stílustól is függ. Amit megfigyeltem, hosszabb úton, pörgetve, sportos vezetés mellett sem növekszik jelentősen a fogyasztás, simán beférek 8 liter alá, spórolós üzemmódban 6,8 – 7 liter között mozog. Vegyes használatban, 9-9,5 literrel járom. Nagyon fekszi az utat és mégmindig nem zörög a “kopogós” belső! A 18-as gumik valóban hangosabban gördülnek, de a következő tíz évben ez legyen a legnagyobb bajom. Néhány idegesítő “utcai harcostól” eltekintve, nem nagyon zavar, ha megelőznek, sőt, simán hagyom, csak menjen, ha neki fontos az önbizalma szempontjából. Viszont az idegesítő idétleneket simán meg lehet etetni. Gondolok itt lakott területen mindenképpen rádtapadok 50km/óránál és rángatom kifele a kormányt, hogy majd én megmutatom, ha veszélyeztetlek is típusokra. Na náluk szoktam helységtáblánál kettesberakni a váltót és otthagyni őket az úton picit gondolkodni. Természetesen nem szeretem gyorsan járni a kocsit, általáben 95 km/órán van a tempomat, de előzéskor szeretem érezni, ahogy megy a gép.
A csomagtartó mérete sem okoz gondot, pedig most már babakocsi is kell bele (szigorúan csak baba nélkül szoktam sportosan vezetni, babával sosem), de kis logisztikával megoldaható a pakolás.
Hibalista
- Az ülésfűttés beszerelése után az utasoldali zörgött.Tíz perc alatt javították.
Ide hordtam szervizbe
Pozsony - Nem adócsaló, hanem szlovákiai magyar vagyok!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 5000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Fabia 1,2 | Következő autója? | Remélem, az még nagyon messze van, de mindenképp japán. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
