Ígéret volt, most valóság
Szöveges ítélet
11 ezer és egy törés után is imádom. Már írtam róla "ígéret" jeligével. Egyszer belémjött egy Volvó hátulról és persze bele is tolt az előttem állóba, ahogy kell. Lehet, hogy ezt a szervízhez kellene írnom, mindegy, szóval nincs alkatrész, nincs benne a taxban stb. A biztosítós ügyintézés így rémálom volt. Végül minden akadt (műanyag elemek), kivéve az első króm díszlécet. Az két hónappal a baleset után lesz, ha minden igaz. Japánból hozzák. Nem semmi, nem? Mi törik leggyakrabban egy autón? Az eleje, meg a hátulja, erre egy ilyen világcég nem tart Európában elég törős alkatrészt. A szervíz viszont korrekt és gyors volt, két hét alatt helyretették a gépet, így most használhatom, igaz díszléc nélkül. Egye fene. A lényeg: nagyon jó kis kocsi. Tízezer után már megszoktam, hogyan kell neki adagolni, így átlagban 6 és 7 liter közötti fogyasztással járok, úgy, hogy folyamatosan megy az automata légkondi. Ez egyébként kell is, valami miatt sokkal jobban átmelegszik a gép, mint a korábbi autóim. Az egyötös várakozáson felüli menetteljesítményt nyújt. Ha pörgeti az ember, kenterbe veri az összes eddig általam használt egynégyest és egyhatost. Kíváncsi lennék, hogy szólna a Coltba épített turbós. Valójában én egynyolcat akartam februárban, de az valamikor most érkezne és így utólag nem sajnálom, hogy a kisebbet vettem. Ilyen menetteljesítményhez ilyen szerény fogyasztás, nagyszerű. Negatívum: nem látni a seggét, nehéz vele parkolni és tolatni. Ezt 9 ezer után is így éreztem, pedig nem tartom magam béna vezetőnek. Aztán jött a baleset és az új hátsó lökhárítóval együtt egy gyári tolatóradart is beletetettem. Szerintem csak ezzel szabadna eladni. Most már szuper. A rádió kijelzőjét tényleg nem látni, amikor süt a nap és a motor, főleg 3500-as fordulatnál tényleg zajos. Ez pont 130 ötösben, a zaj azonban 140-nél csillapodik. Rosszak a szabályok. A végét még nem próbáltam, de 180-ig szépen gyorsul. Gyakran úgy kell visszafogni a megengedettre, mert észre se veszi az ember, hogy már 160-al megy.
Összességében ez a legszebb és a legjobb kocsi, amit ma kapni lehet ebben a kategóriában (persze ez szubjektív). Az enyém bordó és még most is forognak utána az utcán. Ilyen élményem eddig nem volt, beszélgetni akar róla a benzinkutas, volt aki lefényképezte. Azt hittem ez a szupermercik sajátossága csak. Aki nem szereti a feltűnősködést, vegyen inkább astrát, vagy Honda Civicet.
Hibalista
- Semmi
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 11000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Micra | Következő autója? | Mitsubishi, ha továbbviszik ezt a dizájnt |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.6/10) |
