A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Lancer (2007)

Lancer 1.5 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Nekem ez a világ legjobb autója :-)

Szöveges ítélet

Imádom!

Az első véleményem, irományom, elég elfogultnak tűnhetett ezért újraírtam az egészet. A már levezetett 39.000 km után, szám adatokkal megtámogatva úgy gondolom már reális képet tudok festeni erről az autóról.

Ne nevessenek, de ezután is azt írom. Imádom!.. és ez a világ legjobb autója számomra. :-)

Először a számok. Gyakorlatilag minden nap használom. Elindítom, megy és működik. Soha egy pillanatig nem kellett kételkednem benne, hogy nem visz el bárhova is, vagy ne adj isten megáll. Nyugodtan indultam el vele mindig, akár az Adriai tengerről, akár Németországról, akár Franciaországról vagy „csak” épp Erdélyről volt szó. A napi használatban nagyrészt városban közlekedem. A használat 80%-a városban történik és történt, gyakran csak pár kilométeres utakkal, délutánonkénti városi araszolgatásokkal. Nem vagyok egy őrül típus, finoman bánok a gázpedállal, de ha hegyi szerpentinhez érek kiszabadul belőlem az állat.

Minden költséget írtam, minden tankolást rögzítettem egy mobiltelefonos alkalmazásban. Gyakorlatilag napra kész vagyok minden felmerülő költséggel kapcsolatban. A költségekbe egyedül a Kötelező biztosítás, a Casco és a súlyadó nincs benne. Na szóval a számok.

Átlagos üzemanyag fogyasztás: 7.4 liter
Legmagasabb üzemanyag fogyasztás: 9.0 liter (télen)
Legalacsonyabb üzemanyag fogyasztás: 6.22 liter (nyáron)

Szervíz költségek:
2015: 115.000 Ft (vadiúj 92.000 Ft értékű téli gumi és annak szerelése, olajszűrő és olajcsere, levegő szűrő csere, pollen szűrő csere)
2016: 233.300 Ft (vadiúj 98.000 Ft értékű nyári gumi és annak szerelése, alufelni polírozás 40.000, fékpofa + féktárcsa 42.500, műszaki vizsga 24.800, gyári ékszíj cseréje 7.000, ablaktörlő lapát 4.500, izzók 1.500, olajszűrő és olaj csere 15.000 )
2017: 30.000 Ft (olaj és olajszűrő csere és centrírozás 12.000, iat hőmérő senzor és légszűrő csere 18.000)
2018 október 19-ig: 47.800 Ft (izzók 5.000, műszaki vizsga 30.000, Olajszűrő + olaj csere + kerékcsere és centrírozás 12.000)

Ezek alapján döntse el mindenki mennyibe kerül sokba vagy kevésbe ez az autó.

És hogy milyen. Mai napig nevetve szállok be, mert imádom a világos bézs kárpitját. El sem hiszitek mennyivel jobb beülni egy világos csinos beltérbe mint egy feketébe. Persze most mondanák a fanyalgók, hogy majd a gyerek bekoszolja, ha ilyen meg olyan munkára használnám...de én csak nevetek tovább. Évente egyszer elviszem teljes tisztításra és továbbra is gyönyörű. Ha már megvettem legyen már pénzem évente egyszer alaposan kitakaríttatni(rendesen kimosatva az üléseket). Nem akarok olyan BMW-s hülye gyerek lenni aki BMW-t vesz majd a benzinkúton 1.000 Ft-ért tankol és a nyári gumit hajtja télen is mert, hogy jaaa drága rá a téli gumi. Na szóval nem akarok a tipikus nagy magyar valóság lenni. Ajánlom mindenkinek vegyen egyszer világos belterű autót és sohasem akar majd visszaülni egy szürke-fekete beltérbe.

Milyen vele közlekedni? Kezdem a váltóval mert ugyebár a váltási élmény is nagyban befolyásolja a vezetési élményt, tovább azt is, hogy miképpen megy a jármű. A váltó precíz, rövid utakon jár egyszerűen imádni való. A hegyi szerpentineken imádom a gyors kapcsolgatásokat, nem kell keresni semmit, mindig az abba fokozatba megy amelyikbe szánja az ember. Viszont van egy hibája, hogy csak 5 sebességes. Simán elférne benne egy 6. fokozat, ami igazi spórolás lenne. Hisz autópályán 140-el 4000-et pörögve 7l-el is be tudja érni a klíma mellett. (Bár érdekes módon ezt a fogyasztást csak Franciaországban és Ausztriában tudtam produkálni az adott országban tankolt benzinnel. Itthon ugyanezzel a tempóval 7.5 liter alatt nem tudtam fogyasztani. Ezek után mindenki döntse el van-e különbség a nyugat európai üzemanyag és a Magyarországon forgalmazott üzemanyag között.)

Hogyan megy? Hazudjak valamit. „Csak” egy eredeti 1.5-ös japán egyszerű 102 Le-s benzinmotor van benne amivel a világból ki lehet menni. Jó indulatú. Alacsony fordulaton nagyon jól lehet csorogni vele magasabb fokozatokban is de igazán elemében akkor van ha pörgeti az ember. Sokat kell bűvészkedni a váltóval bizonyos esetekben, de akit tud vezetni az örömét leli benne. Ha a szívemre tenném a kezem egy + 15 Le-t betennék még a motorháztető alá, de ez minden.

A kocsi súlyelosztása és a futómű egy álom. Feszesen tartja a kasznit, a kanyarokba úgy mehet be az ember, hogy tudja ki is fog jönni belőle és ráadásul az elektronikája hülye biztos. Hogy ezt miért mondom. Nem vagyok egy szuper sofőr, de talán rossz sem. Mikor még új volt a kocsi elmentünk Budapesten egy vezetéstechnika tréningre vizes műgyanta pályára mindenféle vízoszloppal kombinálva. A sokadik sikeresen végrehajtott feladat után már azt kérték kapcsoljam ki az elektronikát mert minden feladatot hibátlanul megoldottunk és egyszer sem pördültünk meg, miközben mindenki más hattyúk tavát játszott. Miután pedig kikapcsoltam az elektronika utána is megcsináltam a feladatot, mert elektronika nélkül is annyira semlegesen, precízen vezethető volt. Még egy kis adalék. A Lancer alatt 2007-ben már olyan futómű volt amit manapság sem mindegyik új autóba szerelnek bele, ha meg beleszerelik külön kihangsúlyozzák.

A kipufogó. Hogy miért írok erről? Az első szériás autók motorterét még nem szigetelték le úgy mint később ráadásul a kipufogó kialakítás is olyan volt, hogy jól szóljon. Na szóval olyan hang van az utastérbe gyorsításkor, vagy nagyobb sebességnél mintha sportautóban ülne az ember. Én imádom, bár először fura volt és szokni kellett. Aki ilyen autót szeretne viszont csendeset az a 2. szériából válogasson. Ha jól tudom azoknak már a blokkjuk is 1.6-os és 117 Le-s.

A csomagtartó mivel lépcsős hátú, kompromisszumokkal pakolható csak. A hátsó ülések dönthetőek ugyan de a kocsi vázszerkezete miatt csak lapos és hosszú dolgok férnek be az előre döntött ülések mellett, ha már magasságuk is van már nem igazán. A normál életben a csomagtér mindre elég de gyerekeseknek ebből a szempontból nem a legjobb választás.

Felszereltség. A „fapad” Lancerben is alap felszereltség az elektromos ablak elöl és hátul, a szokványos vezetésbiztonsági rendszerek, a 4 légzsák és a klíma. Nekem egy jobban felszerelt modell van a birtokomban. 6 légzsákkal, automata klímával, Blooetoth-os kihangosítóval, kormányról vezérelhető rádiós magnóval és telefon kezelő gombokkal. A telefonos rendszer egyetlen egy hibája, hogy nem tudja áthúzni a telefonszámokat a mobil telefonról. Ez hívás fogadáskor gyakorlatilag lényegtelen, de mikor hívni szeretnél akkor a telefonodon kell tárcsáznod, vagy egy külön menüben előre berögzíthetsz fix számokat is és akkor azokat tallózva kezdeményezhetsz hívást. Ami viszont mókás a kocsi menüje ami teljesen hang vezérelt. Mindent csak hangosan kimondva lehet beállítani (nincs manuálisan görgethető menü vagy hasonló és mindent a rádió pontmátrixos kijelzőjén jelenít meg), tehát minimális angol nyelvtudást igényel ugyanis magyarul nem tud.

Azt hiszem végeztem. Remélem racionálisabb képet tudtam festeni az autómról, bár nehéz volt mert most is imádom. Aki megbízható és jó autót keres és fontos neki az üzembiztonság, az alacsony fenntarthatóság és egy picit vezetni is tud, annak csak ajánlani tudom.

Hibalista

- A leírásban

Ide hordtam szervizbe

Egy "dízelbuzi" jóbarátomhoz hordom, de még neki is tetszik...

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2007
Kényelem (9) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 86853
Megbízhatóság (10) Vezetett km 39137
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 7 l
Előző autója? Vectra A 1.6i 1995 Következő autója? Lancer
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Lancer 2007 (2007)

További ítéletek (67 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)