Egyszerűen tökéletes
Szöveges ítélet
Eddig egy hosszabb út kivételével csak rövidebb távokon használtam (40 kilóméteres utakra), de eddig gyönyörűen működik. Bejáratós motor ellenére is a gyári fogyasztási adat (5,9 liter/100km) alatt tudtam tartani vegyes használatban is. Jelenleg kb. 5,3 literrel járok vele. A motor a Passatból átvett 2.0 pdtdi, de valamit biztos csinált vele a Mitsubishi, mivel - a Passátoknál beírt lefulladásokkal ellentétben - nekem még egyszer sem fulladt le az autó, pedig egy automata váltós gépből ültem át, és párszor fékezéskor nem igazán akartam a kuplungot használni, ennek ellenére sem sikerült lefullasztanom. A motor rettenetesen jól húz (140 LE, 310 NM), ennél nem is kell erősebb hajtómű, ekkora kasznihoz bőven elég. A kaszniról annyit, hogy ez egy alsó-középkategóriás autó, ennek ellenére méreteit tekintve a középkategóriás autókhoz van inkább közelebb. A korábbi Lancernél már leírták, csak egyet tudok érteni velük, ebben az autóban minden a helyén van, a kezelőszervek könnyen elérhetők, illetve minden magától értetődően kezelhető. Ez alól kivétel a telefonkihangosító rendszer, melyet sajnos eddig még nem sikerült kiismernem, bár annyira nem is hiányzik. A kocsi viszont egyszerűen gyönyörű, később majd képet is teszek fel róla. Szerintem a most futó autók közül a legszebb, bár ez azért kicsit szubjektív vélemény. De azért az igaz, hogy bárhol is közlekedek vele mindig csak a kocsi felé forduló tekinteteket látok, akár szemből, oldalról vagy a visszapillantótükörből. Egyenlőre ennyit az autóról. Később még írok róla, és remélhetőleg akkor is csak jót tudok majd ideírni.
Most is, így 20.000 km után csak a fent leírtakat tudom megerősíteni, annyival kiegészítve, hogy volt egy hosszabb (több ezer kilóméteres) utam, ahol az derült ki, hogy nagyon kényelmes, - bár a csomagtartója lehetne nagyobb - a család, feleség, és egy kisgyerek bőven elfér a hátsó üléssoron, és jó pakolással a csomagok is befértek a csomagtartóba. Bár itt azért megjegyzem, hogy egy babakocsi is volt a csomagtartóban, és nem esernyőkocsi (aki tudja, az úgyis érti, aki nem az meg kérdezze meg a feleségét). Nekem a futóműve nagyon bejött a kocsinak, nagyon jó az uttartása, bár az igaz, hogy néhány magyarországi úton kicsit ráz. De azért annyira nem, hogy a gyerek hányt volna a kocsiban (Ezt csak a teszttel kapcsolatban kellett megjegyeznem). A hosszabb út során a fogyasztás is emelkedett kissé (kb. 6,5 l/100km), amit a német autópályának tudok be. Néha ment az autó 190-et is. Amióta hazajöttünk, ismét visszaálltam a normál tempóra, az autó fogyasztása ismét 6 liter alá ment.
Összegezve elmondhatom az eddigi tapasztalataim alapján (ez természetesen szubjektív vélemény), hogy az autó nem csak szép, de kényelmes és nagyon megbízható. Továbbá nem elhanyagolható az sem, hogy nem kell a gatyámat is ráköltenem (jó fogyasztás, nincs hiba aminek a javítása pénzbe kerülne). Legközelebb 40.000-nél írok.
Hibalista
- Még semmi, és remélem így is marad még egy darabig.
Ide hordtam szervizbe
A szegedi Hoványhoz hordom a kocsit, nagyon rendesek, mindent átnéznek az autón amit kérek. Meg volt az első - 20.000 km-es - kötelező szervíz, eddig egy kivétellel semmit nem kellett az autón csinálni, csak az ilyenkor szokásos cseréket (olaj, szűrő cserék, stb.) végezték el rajta. Remélem majd csak a következő kötelezőre kell vinnem. Az az egy kivétel azért volt, mert valami el kezdett zörögni a C oszlopban, és eléggé zavaró volt. Bevittem a szervízbe, ott kiderült, hogy a függönylégzsák egy kábele engedett el és az zörgött. A problémát ingyen orvosolták, azóta semmi sem zörög az autón.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 22000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 5 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | egyenlőre nem lesz |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.9/10) |
