Állítólag 1284 kg. Rejtély hogy mitől ilyen nehéz
Szöveges ítélet
Nos, az autót négy hónapja vettem. 4.3 MioHUF volt, ennyi pénzért ilyen autót egyik márkánál sem kaptam. Néztem a 159es alfát meg a Sciroccot, a gyengus verziók is bőven hat felett nyitnak. Én meg útálom a pénzt költeni.
Szóval a motor 143 LE ( gépkönyv szerint, szerintem meg a Bábolnával együtt "elprivatizálták" a ménes egy részét) és 18O Nm nyomatékú. Az enteriőr rendben van ( pestisfekete színhez vajszínű üléshuzatok ), az autó ( még ) tetszik. Kicsit a Lexus ISre is hasonlít, bár a LExus kissé arányosabb.
A következőket tapasztaltam :
1. Az autó BAROMIRA sokat fogyaszt. Hollandiában ez a motor "D" energiahatékonyságot kapott ( az ezerötös meg "B"t, de ezt nem tudtam, amikor megvettem ).
Azért az szégyen, hogy vegyes használattal ( jó, mondjuk télen ) 48.22 Lt fogyasztott 522 kmen.
Autópályán kicsit jobb, csak nem szabad 12O kmperh felé menni. 15Onél progresszíven megugrik a fogyasztás.
2. Az autó menetteljesítménye szerintem kívánni valót hagy maga után. NEm mondom, jól megy, de alacsony fordulatszámon kissé (?) nyomatékszegény.
Praktikusan ez azt jelenti, hogy a Tettyére két személlyel az előírt sebességkorlátozást betartva NEM megy fel harmadik fokozatban.
Mondjuk a gépkönyv szerint is a nyomatékot a 4ooo rpmnél adja le, de ezt csak autópályán lehet kipróbálni ( ott is módjával, L. fogyasztás )
Megjegyzem, ezt más ( külföldi ) autósújságok is felróják a lancernek ( csak ezeket is csak most olvastam el ... )
Ez szvsz nem túlzott elvárás : keresztanyám rusnya Wagon R+sza a Sasadi úton negyvennel két személlyel harmadikban símán felmegy.
Az autó kanyarban tényleg jóindulatúan viselkedik, nem ( annyira ) billeg, a Mecsekben elég jól be lehet hatvannal, hetvennel is venni a 27O fokos kanyarokat.
3. Lenne egy kis gond a váltóval. Szerintem nem normális, hogy álló autó az egyest csak úgy vegye be, ha csuklóból, erőből teszem be a fokozatot. Az sem nyerő, ha (szintén álló helyzetben ) ha rükvercet kapcsolok, akkor néha éktelen recsegést kapok válaszul.
Most vittem el a szervízbe, majd meglátjuk, mit alkotnak.
Mindenesetre ijesztő, hogy minél több kilométer van az autóban, a váltó annál jobban recseg. Jó, nem egy prémiummárka, de a ( viszonylag ) síma váltás kunsztját a tizenötéves Renaultom is tudta anno. Szvsz a szinkronizációval lehet valami, majd meglátjuk.
4. Kissé furcsállom, hogy az autó lemezei olyan könnyen benyomhatók az ujjammal, mint egy üres sörösdoboz. Állítólag az ütközésvédelmi vasak ( nyilván ) az ajtóban vannak. Állítólag 5 csillagot kapott. De azért szar érzés olyan autóra bízni magamat, amelyik ajtaja könnyebben benyomhato, mint a 15 éves Renaultom ajtaja.
Erre utal a cím is : a majdnem másfél tonna össztömeg azért robosztusabb lemezeket implikál(na).
5. Néhány szó a HiFiről. Ahhoz képest hogy 2 hangszóró van benne, elég szépen szól. Nem tudom, elvár6ó lenne e az, hogy ezért a pénzért még két másik hangszórót is beletegyenek. A "felhasználói élmény" fokozására. Az külön jó pont, hogy a CD játszó képes ( adatlemezől, file struktúrából ) mp3 as formátum és másolt CDk lejátszására is.
Mindent összevetve : szerintem az autó megérte ennyiért, ma is ezt választanám. A fogyasztása kriminális ( jó, tudom, lassan kell menni ), a 143 LE nem igazán jön elő. Remélem, a váltóval nem szívom meg.
Ja igen : az autó formája a legjobb a kategóriában. Végre olyan autóm van, ami tetszik is. És nem kellett vagyonokat kifizetni érte.
Ha az ezernyolcszázas így teljesít, akkor az ezerötös igencsak alulmotorizált lehet.
2009. V. 31.
Voltam a szerelőnél a váltó ügyében. Amikor előadtam, hogy a rükvercet recsegve veszi be, akkor a szerelő így szólt :
-Várni kell.
-Nade mégis MIRE ? kérdeztem
-Hát arra, hogy a fogaskerekek megálljanak, ugyanis a hátramenet nincs szinkronizálva.
Szóval a hátramenetet nem bírták négymillió háromszázezer forintért szinkronizálni. Lehet, hogy luxusigényeim lennének ?
Nem tudom, de a Toyota Aurisnál ( 1.6, ugyanez az árkategória ) simán szinkronizálták. Tudom, tudom, miért nem azt vettem ...
Ezért most legszívesebben levonnék egy csillagot, de magammal szúrnék ki, ugyanis akkor az átlagpontszám ( így a típus reputációja ) csökkenne.
Hibalista
- 1. "INFO" gomb beragadt a fedélzeti számítógépen
- 2. A váltó "progresszíven recseg" : minél több km van benne, annál jobban
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó, Zaj utca
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (7) | Vezetett km | 1728 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | R 19 1.4 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
