A cápa 2.
Szöveges ítélet
Noshát... új még az élmény, de megpróbálok tárgyilagos lenni és nem amolyan "újautószuperautóezerrelmegyegyetfogyasztnincssemmibaja" stílusban írni... Szóval lesznek hibák is... :D
A külsejéről kár sokat beszélni, mert szubjektív, de nekem tetszik a sportos cápás orr, az alfás fenék, meg úgy általában... Tegyük hozzá, hogy nagyon sokat dobnak rajta a felszereltséghez tartozó extrák (´18felni, elöloldalt szpoiler), de én még vettem rá hátsó alsó szpoilert, krómvéget és kis szárnyat is...
A motor: kicsit hangos csörgős, de sosem volt dízelem, lehet csak nekem szokatlan, a hibalistánál beírt csörgést viszont nem tudom hová tenni...
A fogyasztása nekem eddig ~8l (fő)városi használatban, vegyesben ~7... nem tudom, hogy ki és hogyan tud ebből 5,3l-es vegyes fogyasztást kihozni... azért csak egy 2ezres turbó... de tény, a lábam se könnyű...
A futómű kellemesen és nem rázósan sportos! De ennél érdemes a felnikre vigyázni... De az összhatása nagyon jó!
A fékek zseniálisak, nagyon finoman és jól adagolható!
A váltó - meglepő módon - a 8éves honda után csalódás, néha nehezen megy be R-be, néha szinte kidobja a kettest... de egy franciához képest egy álom... Ebből jobbat vártam...
A belseje kicsit műanyagos, de jól összerakott és jól dizájnolt.
A kezelőszervek - a comp kivételével - jó helyen vannak és átláthatóak, jól, könnyen kezelhetőek. A műszerfal jó design, kár, hogy a teteje fényes műanyag, így be tud tükröződni a szélvédőre...
Az ülések elöl hátul kényelmesek, relatív hosszabb távon is!
A beltér amúgy összességében meglepően nagy és komfortos hátul is!
Összességében nagyon megérte az árát, bár ennyi km után megbízhatóságról nem lehet beszélni, max a japán (najó és német -> motor) összeszerelésben bízni...
A kategóriában a hasonló japánok ("név" alapján civic és corolla és 3as viszont valós méret méret alapján accord, avensis, 6os -> én az utóbbiakat néztem vásárláskor amikor hasonlítgattam) lényegesen drágábbak és a formájuk sem tetszik annyira... (utóbbi ugye szubjektív)
No, akkor jöjjenek a negatívumok:
A "hifi" elképesztően gyenge a márkanévhez képest (rockford fosgate ??650w?? 9hangszóró), a magas nem elég magas, a mély nem elég mély a közép - mily meglepő - nem elég közepes... szóval úgy nem szól sehogy sem... egy astra gyári hifi szól így kb... szóval hiába a márkanév meg a beépített hangzások, én csalódtam... méghozzá nagyot... igaz csak ebben.
A nagy tükrökben érdekes módon nem látni sokkal jobban, ellenben autópályán komoly menetszelet-menetzajt produkál
igaz csak a megengedett sebesség felett kezd rá, aminél gyorsabban ugye senki se megy...
A könyöktámasz pont semmire sem jó, csak rekesznek, mert túl hátul van... ehhez képest az ablakkezelő gombok meg egy leheletnyivel előrébb mint kéne, folyton a hátsó ablakot húzom le... talán 190es magassággal jó, nekem 178-al nem...
A comp gombja rossz helyen van, ráadásul a tudása elég butuska... átlagfogyasztást-átlagsebességet pl csak automatikusan nulláz 4óra állás után... ha átállítom manuális nullázásra akkor a következő inditáskor visszaáll... a hátralévő km-eket pedig eddig mindig legalább 100-150km-el elszámolta és folyamatosan visított....
A csomagtartó a saját fogantyújával kb lecsukhatatlan, bár ezt sok hasonló seggesnél tapasztaltam!
Ja, ~215 a végsebessége, mert 6.ban letilt 4e-s fordulatnál pedig picit még talán menne... (khmm ez mondjuk németországban kipróbálva :D)
Szóval vannak hibák, miért ne lennének, de összességében igen, nagyon megérte az árát... Remélem később sem fogom máshogy gondolni!
Na akkor egy év távlatából egy kis upgrade!
Ugyanolyan pozitívak az élmények, mint az első hónapokban! Átéltünk egy telet, havat, hosszabb utazásokat stbstb... persze a km nem egetverően sok (13e) de nekem ennyi az "éves" átlagom...
Kicsit jobban összeszoktam vele és megtapasztaltam, hogy mennyivel komfortosabb a 205/60as téligumikkal... Hiába nagyon szép a gyári 18as, nem ide való... (bár egy peremvédős gumi ezen azért segíthetne valamennyit... legalábbis a felnin...)
Ehhez pluszban az az érzésem, hogy a szervó nem tart elég "keményen" amikor egyenesen megyek, és a peres széles gumival együtt eléggé könnyen elviszi-elrántja a kezemből a kormányt egy-egy úthiba, hosszanti borda...
Olajat a várakozásokkal ellentétben nem kellett bele tölteni (bár a megtett km nem olyan sok)
A fogyasztása maradt 8l körül városban...
továbbra is tökéletesen meg vagyok vele elégedve... :D
Hibalista
- 1. éves szervizkor semmi, csak a szokásos... olaj, olajszűrő, pollenszűrő... jeleztem, hogy a fékek néha kicsit darabosan fognak alacsony sebességnél, valamint, hogy hideg nyirkos időben néha nyekergett az ékszíj... Ezeket megnézték, de semmi rendellenesség... más gond továbbra is semmi!
Ide hordtam szervizbe
Duna Autó Zrt.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Civic 1.6 Vti | Következő autója? | japóóóó |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
