Utánoz6atatlan
Szöveges ítélet
Minden évben végiglapozom az aktuális autókatalógust, és még mindig nincs benne olyan amire elcserélném... De hát ezért is van ilyen autóm.
Előtte egy Subaru Imprezám volt, majd egy Evo VII, de amikor megtudtam hogy létezik még egy 0 km-es VI TME a világon, azonnal váltottam.
Mindegyik Tommi Makinent - 2500 db készült - 2000-ben gyártották, ez 2002-ben még teljesen új volt, akkor sikerült hozzájutni külföldön. (Anno itthon 16.400.000 Ft volt az ára...)
Viszonylag gyorsan elérték a kisebb-nagyobb átalakítások, de fő szempont volt, hogy kívülről maradjon gyári, és az utastér is tulajdonképpen az. Persze az évek folyamán gyakorlatilag egy becsövezetlen A-s raliautóvá vált, jelenleg kb. 430 LE, 650 Nm, 3,5 közt van százon. A technikai részletekkel itt nem untatnék senkit, hosszú a lista, műértők megtalálják az Evo Klubon. Mindenesetre az ALS és a rajtprogram mindig feldob egy rossz napot is :D
Nagyon szép, iszonyat gyors, gyakorlatilag csak a motorokkal érdemes leállni, velük is csak egyenesben, mert kanyarban lemaradnak. Különböző versenyeken a szlalomtől a Hungaroringig mindenhol ütőképes, szárazon-vízen-hóban egyaránt.
Az autó rendkívül sokoldalú, talán csak költözködni nem jó. Négy személynek kényelmes, van csomagtér, télen is használható (sőt, akkor csak igazán), bírja a rossz utakat, meg lehet vele jelenni, és ráadásul egy élő legenda. Nagyon megnézik a mai napig, de ezt meg lehet szokni.
Autópályán mondjuk nem nagy buli, a gyári váltóval is rövid az ötödik, a csattogóssal meg 110-nél forog 4000-et.
A fogyasztásról kár is beszélni, 10-től (ez mondjuk fix 90-es tempónál van) 60-80 l/100 km-ig minden előfordulhat, de nem a benzin a legdrágább a fenntartásban.
Összefoglalva nem olcsó mulatság, de az érzés megfizethetetlen ;-)
Hibalista
- Kopó alkatrészekből (fék, kuplung stb) sok kell, amúgy még egy izzó se égett ki rajta. 5000 km-enként olajcsere!!! - - Ahhoz képest pedig hogy milyen igénybevételnek vannak kitéve egyesatrészek (főleg a hajtás elemei, illetve a motor), elképesztő amit bír. Nagyon szép kocsi az Delta Integrale és az Escort Cosworth is, de azok mindig elromlanak.
Ide hordtam szervizbe
Kevesen értenek tényleg hozzá, az utóbbi időben sok a Mekk Elek, meg a lehúzós "Evo szerelő", aki nem akar drága és felesleges köröket futni, látogasson el ide: www.evoklub.hu
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (1) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 100000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 18 l |
Előző autója? | Evo VII, Impreza GT | Következő autója? | Ezt megtartom örökké, mellé persze kell a hétköznapokra |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (7.8/10) |
