Unalmas, de más meg minek?
Szöveges ítélet
Az eddig megtett kilométerek abszolút problémamentesek voltak, használtan vettem 4 évesen, friss műszakival, téli kerekekkel tehát nem nagyon kellett rá költeni. Az autó nagyon kényelmes, csendes, masszív a kaszni, nem zörög semmi, vaskos küszöb, A,B,C oszlopok, de hogy valami rosszat is írjak nekem az ülések nem adnak kellő oldaltartást. Autópályán és országúton a kényelem szerintem 1-el nagyobb kategóriában sem vallana szégyent. A felszereltség szinte teljes klíma, sok lufi, 4 el ablak... és nekem a formája is nagyon tetszik.
Újabb tapasztalatokkal gazdagodtam, csupa pozitívum az embereknek szinte kivétel nélkül tetszik 18-70 éves korig nemre való tekintet nélkül, pedig nem ez volt a cél.
A formája szerintem kortalan, mert aki nem járatos a rendszámok misztikumában hajlamos újnak, vagy egy-két évesnek nézni - persze ha le van mosva-.
Ha közlöm velük hogy ezt 2003-ban gyártották, értetlenül néznek és azt hiszik hogy szórakozok.
Autópályán a fogyasztása 130-140-el (óra szerint), 5 fővel, csomagokkal, klíma nélkül 6,8-6,9l, és gond nélkül tudta tartani a 170-et is, egyszer mentem vele óra szerint 190-et, lezárt repülőtéri kifutópályán ;)
Elérkezett az ideje egy kis szervizelésnek és szerencsére itt is pozitív az összkép mivel a motorba kb. 2,5 liter olajat tudtunk tölteni tehát az 5 liter -elméletileg- 2 alkalomra is elég.
A légszűrőt szerszám nélkül ki lehet cserélni, de a pollenszűrőt sem bonyolult (1 csillagcsavarhúzó kell hozzá), bár lehetne olcsóbb is 5000ft darabja, a légszűrő 3000ft, a gyertyák, olajszűrő 1000/db.
Az idő múlásával egyre jobban kezdem megszeretni az autót (helykínálat, kényelem, kedvező fogyasztás, kezelőszervek finom működése, csendes).
Több jót azért nem írok mert a végén leveszik az ítéletemet, de ha egyszer valami elromlik rajta ígérem beszámolok róla és lehordom a sárgaföldig.
Több mint másfél év után sikerült negatívumokat találni úgyhogy sorolom:
-120 felett van némi szélzaj (szerintem ez az ideális tempója fogyasztás és kényelem szempontjából egyaránt)
-kicsi a kesztyűtartó, de a könyöklő alatt is van tárolórekesz és a sofőr felől egy picike(telefonnak vagy ilyesminek)
-rövid az ötödik szerintem (105-nél 3000) bár szabályos autópálya tempónál pont a nyomatékcsúcson dolgozik (4000 körül) ahol már van hangja de könnyen gyorsít, és van motorfék is a fogyasztás pedig 7 lityi alatt marad.
Sikerült viszonylag stabil fogyasztási adatot regisztrálnom országúton, ami nálam 6,3 literre jött ki. Ezt könnyen el lehet érni anélkül hogy feltartanánk a többi közlekedőt (100-120 km/ó között).Nem tudom a gyári fogyasztási adatokat de az enyém így néz ki: országút, autópálya, vegyes, 6,3l 6,9l 7,5l.
Az általam mért maximális fogyasztás télen: 8,6l, a legkevesebb egy késő őszi könnyed országúti túra alkalmával, három felnőtt utassal 5,85l, én sem akartam elhinni!
Szűk egyéves használat után a fényezést érheti kritika, ami azt jelenti hogy valószínűleg vékony a lakkréteg, mivel elég könnyen karcolódik -- bár ebben a "figyelme -tlen- s" szomszédok is közrejátszhatnak -- és a lökhárító anyaga is elég puha műanyag lehet, mivel a kavicsfelverődések maradandó nyomokat hagyhatnak.
Már csak emiatt sem érdemes nagyon hajszolni.
A futómű felől rossz úton érkeznek furcsa hangok de még nem tudom hogy mekkora a baj. A magyar utakon nincs mit csodálkozni ezen.
Kiderült a zaj forrása, a stabilizátor-összekötő elrozsdásodott és eltört.
Sajnos ez sem bírja a rossz utakat, ebből a szempontból az I-ES swiftem strapabíróbb volt.
Az új összekötők beépítése után ismét csendes lett az autó futása.
A műszaki jellemzők köszönik jól vannak és továbbra is hozzák újkori kiváló formájukat. Aki még nem ült ilyenben általában az autó csendességét, kényelmét és jó kidolgozási minőségét szokta említeni, a többit meg elég ha én tudom.
Ha ez negatívum:
-annyira jó és megbízható hogy kezdtem unni, de már nem (5. éve nyüvöm).
-nem érdekel hogy bárki más mivel jár (de NAGYON nem).
-eszem ágában sincs lecserélni semmire.
-műszaki vizsgán mindig megdicsérik.
-a szerelők meg csúnyán néznek rá, mert tudják hogy ezek nem sűrűn romlanak el.
Hibalista
- A kuplungon kellett állítani 50000km után, de ez nem hiba csak a kopás miatt lent fogott. - 65000km után az első futóműben a stabilizátor-összekötő mindkét oldalon eltört miután a kátyúk és a só megtette a magáét, az alkatrész darabja 4000ft. - Klímafeltöltés, 7 év után a gáz fele elszökött: 7.000ft. - Legyártása után 9 évvel a gyári japán akkumulátor kapitulált: 23.000ft. - Fék javítás, karmantyú csere, főfékmunkahenger-felújítás, az eredeti betétek és féktárcsák még maradnak. Mivel nincs olcsó utángyártott alkatrész, japánból jött a gyári felújító készlet, első fékkarmantyú: 26.000ft/pár, főfékmunkahenger javítókészlet: 56.000ft.
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 44000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 38000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | swift I. 1,3 16V | Következő autója? | Inkább megyek még vele 200.000km.-t. |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.1/10) |
