Ördögi
Szöveges ítélet
Az Óperenciás tegenren túlról való hosszú-hosszú hajókázás után 9 napja kaparintottam meg. Tehát még csak 9 napja van nálam és azóta 1200 km került bele, ami nem annyira sok. Nem szerettem volna ilyen rövid ismeretség után véleményt alkotni, de úgy érzem mindenképpen megérdemel néhány szót, és már nem sokáig gyártják ezt a szériát (talán május-júniusig), úgyhogy aki most szeretne egy új sedan családi autót annak most tud hasznos lenni az ítélet/vélemény. Persze később azért még folyamatosan frissítem a véleményt, amolyan blog formájában.
Majd képeket is teszek fel, de még csak olyan van amin ott vigyorgok elégedetten a volánnál.
1. Ár:
Figyelembe véve a felszereltségét (pl. 4 elektronyos ablak, elektronyos tükrök, klíma, elül-hátul tárcsafék), és hogy japán, sedan, 1.6-os motorral nemigen van ellenfele a piacon. Alapáron 3.3 M, ami gyakorlatilag mindent tartalmaz, amit egy autónak kell.
2. Kialakítás, kidolgozás:
Nem lehet panaszom, mert ahogy más ítélkezők is írták, minden ami kell és ott ahol kell. (306-os után vakon mennek a már-már beidegződött mozdulatok). A belső anyagok, kidolgozása, illesztése teljes mértékben kielégítik az igényeimet. Az autó nevéhez illően kicsit sporotosabb üléseket raktam volna bele (bár a bent levő kényelmes, bőven megfelelő, dehát mégis). A műszerfal fehér hátlapja piros számokkal nagyot emel a belső tér hatásán, ami egyébként egyszerűnek, de gusztusosnak, sportosnak mondható. Azonban két negatívumot sajnos fel kell, hogy soroljak:
-Csomagtartó zsanérjai eléggé mélyen belógnak
-Az ajtókárpit a sofőr térdénél hosszú távon kikophat, mert dörzsöli a vezető térde.
3. Küllem:
Nem értem miért húzzák le a külsejét olyan sok helyen. Első pillantásra engem sem mozgatott meg, de minél többet láttam annál jobban megtetszett. Főleg, mikor a szalonban megláttam feketében akkor nagyon megtetszett, és ki kellett mondanom: Ez kell!!! Nem is baj, hogy nincs olyan sok belőle az utakon, így egyedi marad, sokan megnézik, dícsérik és csodálkoznak, hogy mitsu, sedan, ilyen, ekkora ennyiért?
4. Teljesítmény, motor, váltó:
Eddigi autós előéletem Lada>Peugeot 306>Lancer.
Hangra zúg-búg>enyhe moraj>nagykuss, kicsivel 3000-es fordulat alatt azonban kellemes moraj adja az ember tudatára, hogy elkezd a motor öntudatára ébredni. A váltóról csak annyit, hogy japán (rövid úton, pontosan jár).
A teljesítményről nem akarok nyilatkozni, mert még kímélő üzemódban vagyok. Bár relatív kevesebb paci van venne, de ez nem érződik rajta. Eddigiek alapján nem lehet rá panaszom. Erről majd később....
2008.02.09:
1200 km-t tettem meg vele, ami alatt 2 alkalommal kellett megitatnom. Meglepően kicsi az igénye, eddig beérte átlag 6.65 literrel 100 km-en. Ez nagyon tetszik. Úgy voltam vele, ha annyit eszik, mint az előző 1.4-es 306-os (6.7-7.9) akkor minden ok.
A múltkor a frászt hozta rám amikor a bal elejéből kopogás hallatszott. A szervizben elvitték próbaútra, és csakúgy mint nekem nekik is elég nehéz volt reprodukálni a kopogást, de sikerült. Utánhúztak pár csavarnak és azóta semmi. De elmondásuk alapján nem voltak annyira kilazulva a csavarok, hogy azok miatt kopogott volna valami. Misztikus...... Viszont ők észrevették az itt szinte mindenki által leírt kis rezgést a műszerfal mögött, és megcsinálták (visszaigazították az izét rendesen a kütyübe, mondták, de elfelejtettem). Remélem japánban ezt nem olvassák, nehogy valaki is harakirit kövessen el!!! Ezek legyenek a legnagyobb problémáim az autóval.
2008.04.03:
4500 km van mögöttem ezzel az autóval, és semmi panaszom nem lehet rá. Kezes, jól megy, mértékletesen fogyaszt. Most, hogy már többször tankoltam, a számított átlagfogyasztása hitelesebbnek mondható, ez eddig 7 liter.
Szerencsére elég tág fordulatszámtartományban rendesen használható. Amiket eddig írtam róla az továbbra is fennáll.
Teljesítménye bőven megfelel egy családi autónak, és kicsit jobban pörgetve, még egy kis huncutságban is benne van a kicsike, ami a jó futóműnek köszönhetően a durvább kanyarokban is élvezetes, nem pedig félelmetes. (Az anyósülésen ülőket erről még nem kérdeztem.) Mondjuk nem hiába, volt kitől örökölnie.
A sportos, kemény fútómű ellenére nagyon jól alkalmazkodik kis hazánk nagyon rossz, néha a hulladék jelzővel illethető útjaihoz. Na persze fővárosunkban egyre szaporodó Grand Canyonokat érdemes elkerülni vele, ha nem akarja az ember, hogy vérezzen a szíve. Néha arra gondolok, hogy ezeket talán tudatosan termesztik és nemesítik, hogy minél nagyobb, mélyebb és élesebb szélűt tudjanak létrehozni.
Dehát ezek ellen csak az odafigyelés segíthet, esetleg a traktor, vagy a légpárnáshajó.
...To be continued...
Hibalista
- Remélem ez a rovat üres marad még egy jó darabig.
Ide hordtam szervizbe
Autóváros, Duna Autó
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 4500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 306 1.4 XN | Következő autója? | Japán! Ha akkor lesz új: Galant, Lancer |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.3/10) |
