Mé, mé, azé...
Szöveges ítélet
2018.október
Amit kerestem, ami a cél volt: Japán típus, japán gyártás, benzines, kombi, max. 10 év körüli, szép állapotban, 2 milláig. Nincs túl sok ilyen autó.
Mazda 626 kombi diesel-ből ültem át, az már közel 20 éves volt, korrodált rendesen, illetve ilyen -olyan műszaki hibák is előjöttek már. Túl sokba került volna szépnek tartani. Illetve sikerült jó áron gazdát találni. Ezért a váltás. Mivel sokáig jól szolgált a típus ezért elsősorban a 2010-2012-es 6-osokat nézegettem, de ezek 3 milla körül mentek a szépek. Így kiesett. Mi van még kombi ennyi pénzért? Lancer.
Lancerről olvastam itt-ott, illetve beszéltem tulajokkal is, akinek van az szereti és használja, nem szervízbe jár, olyan jön-megy autó. Alapvetően az orra semmilyen, popókája rendben van, így megnéztem párat élőben, hátha. A legtöbb kinti, nem cseréltem volna el a 19 éves Mazdámra, szakadt, kopott, csak használati tárgy volt. Egyet találtam ami Dániából jött, 1.6-os, van ülés fűtés és fényszóró mosó a szokásos extrákon kívül, de a lényeg, hogy belül szép, kívül néhány seb, jobb tükör falhoz ért, hátsó lökhárítón karc, de nincs szétütve. Kormány, váltó minimálisan kopott, pedálok nem, ülések nem szakadtak, nem kopottak, nincsenek kiülve, műszerfal nem karcos, nem törött. Van hozzá téli 15"-os alufelni és nyári 16"-os alufelni(Mitsu mind), levehető vonóhorog, szervízfüzet. 176ezer km a számlálóban. Induljunk el. Halk. De tényleg, ha csak finoman gyorsítok akkor alig hallani a motort. Olyan 70-80-ig csend van, e fölött jön futómű és motorzaj, de ez sem zavaró. Futóműve feszes, kanyarodni lehet vele, de nekem néha pattogósnak tűnik. Váltó rendben kapcsol, pontos, gyorsan is lehet használni, hátramenet kapcsolható, nem egy Opel... Beltér nekem rendben van, nagyjából minimál design, de minden működik és jó tapizni. Hifi, mivel szabvány méretű(1din) így cserélhető(meg is történt. :-)). Belül a világítás egy kicsit szegényes, nagyon piros minden az óráknál, én tettem volna bele valamilyen színt azért. Azt se értettem soha, hogy miért csak egy ablakemelőt világítanak meg a négyből a japánok...? Ami tetszik viszont, hogy van külön az első és a hátsó üléssorhoz is világítás ami használható is. Ami viszont kicsit kevés, hogy csak egy pilács van a csomagtérben, ezt majd orvosolni fogom. A hátsó ülés támla dönthető több fokozatban, ez nálam királyság mert így a gyereküléshez tudtam illeszteni a dőlésszöget. Csomagtartó kicsi, főleg a Mazdához képest. Minden irányban kevesebb.... Van sok pakolós viszont itt és az utastérben is és ezek használhatók rendben! Tetszik még, hogy a négy ablak le -felhúzható teljesen egy gombnyomásra, nem kell végig nyomni, húzni. Amit kiemelnék, hogy nem zörög, csörög semmi belül és minden kapcsoló, gomb, stb. mint egy műszer olyan finoman működik.
Motorja nem egy versenyló, de használható, hétköznapi jön-megy autónál több(pl. 1.6 Opel Astra-nál). Pörgetni nem biztos, hogy érdemes, nem húz sokkal jobban ha magasabb fordulatszám, felé kergetjük. Az ötödik olyan 60-tól használható, én 140-150 között szoktam autópályázni, ezt szépen viszi, 150-nél 4200-at pörög. Vegyesben eddig, 6,7 és 7,5 között fogyasztott. Fék nekem nem tűnik túl érzékenynek, amiket vezettem mostanában(Mazda626, Opel Astra, Corsa, SuzukiWagonR) mind finomabban fogtak. Nyilván nem fogyaszt olajat, hűtőfolyadékot, motortérben nem folyik, nem csöpög, japán. Világításról csak jót mondhatok, tompított főleg zsír. Ködlámpa viszont gyenge, az csak van...
Kasztni a hátsó íveknél viszont már kezd korrodálni, japán.... Alja rendben van, bár ezt javíttatta az előző tulaj.
Összességében tetszik a gép, finom kis darab, még a régi japán technikát kapja az ember.
Költségek? Cseréltünk motorolajat, szűrőt, pollenszűrőt, váltóolajat, gyertyákat, gyertyakábeleket, pipákat, hűtőfolyadékot, fékfolyadékot, elöl féktárcsákat, elöl-hátul fékbetéteket, klíma fertőtlenítés is szükséges volt, megálltunk ~150ezer HUF-nál. Mást nem kellett. Vettem még rá négy új téli(Goodyear) és négy új nyári(Bridgestone) gumit, plusz kapott egy rendes kozmetikát, egy új hifi-t, izzókat, ledeket kívülre-belülre, csomagtérhálót. Így ráment még ~220ezer HUF.
Most rendben van, illetve amit tervezek a hátsó ívek javítása illetve fóliát szeretnék a 'B' oszloptól, de ezek majd tavasszal.
2020. február
35ezer km-t tettünk meg, 210ezernél járunk, úgy érzem most kezdenek előjönni a típusbetegségek, mégpedig: hátsó ívek korrodáltak, benzinbetöltő cső szintén, kuplung, teljes kipufogó, első –hátsó futóműnél szilentek, összes stab, lengéscsillapítók meg még nem tudom mik, SRS visszajelző, toronycsapágy, fényszóró magasság állító motor… Van amit nem lehet itthon beszerezni(vagy horror áron) csak kintről, allergo, ebay…
Egyébként szépen jön-megy, olyan 110km/h-ig nem hangos, fogyasztás vegyesben 7liter, olajat nem fogyaszt, jó vezetni. Nem nyikorog, nyöszörög továbbra sem semmi, a műanyagok jó minőségűek a beltérben, nem karcolódnak, nem törnek.
Pár apró észrevétel még: a ventilátor egyes fokozata is hallható az utastérben, lehetne néma mint a legtöbb autóban. A könyöklő használhatatlan könyöklésre, túl hátul és lent van. A szakaszos ablaktörlésnél a leggyorsabb fokozat szinte folyamatosan töröl, a leglassabbnál lehetne több idő két törlés között. Ezt valahogy nem találták el. A csomagtartó tényleg pici, egy mostani hasonló kategóriás 5 ajtós kb. tudja ugyanezt.
Ha ilyen Mitsut keresel lépj be a típus facebook csoportjába és ott nézelődj, olvass, esetleg onnan vegyél, karbantartott, gondozott, típushibáktól mentes autót találhatsz kis szerencsével.
Hibalista
- hátsó ívek korrodáltak, benzinbetöltő cső szintén, kuplung, teljes kipufogó, első –hátsó futóműnél szilentek, összes stab, lengéscsillapítók meg még nem tudom mik, SRS visszajelző, toronycsapágy, fényszóró magasság állító motor
Ide hordtam szervizbe
Saját szaki
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2007 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 176000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 626 kombi | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
