Konzervatív japán szedán
Szöveges ítélet
Előzmények:
2017-ben vettem, első autómat kerestem és véletlenül bukkantam rá egy használtautó kereskedésben. Eredetileg Fiat Punto, Chevrolet Aveo vonalon nézegettem 5 ajtós benzineseket 800.000 Ft körül, ehelyett sikerült egy 4 ajtós japán autónál leragadnom: szerelem volt első látásra. Megtetszett az igényes plüss belső és a vagány metálkék szín. Volt benne 2 légzsák, 4 elektromos ablak, ABS, szervokormány, manuális klíma - egyszóval mindent tudott ami napjainkban egy kocsinál alapvető, annak ellenére, hogy egy Németországból behozott, alapmotorral és alapfelszereltséggel bíró autóról beszélünk. Mindenféle komolyabb átvizsgálás nélkül leszurkoltam érte a 890.000 Ft-ot.
A közös 14 hónap:
Vásárlás után vezérléscsere és a szokásos kopó-fogyó alkatrészek mellett elvittem alvázvédelmet csináltatni, illetve a hátsó kerékjárati ívek kezdődő pörsenéseit is kijavíttattam. Így a vételáron felül még 180.000 Ft rá lett költve annak érdekében, hogy sokáig hű társam lehessen. Az autó meg is hálálta a gondoskodást, mindenhova elvitt és a csekély motorerő mellett (82 le), a fogyasztás is visszafogottan alakult (6,5-7 liter/100km). Összességében nagyon meg voltam elégedve, egészen egy balul sikerült tankolásig. 2018 márciusában az egyik (most meg nem nevezett) benzinkútnál rossz minőségű 95-ös került a tankba, ami kinyírta a gyári benzinpumpát. A rendszer teljes átmosása mellett egy bontott AC pumpát kapott a kocsi (50.000 Ft munkadíjjal). Sajnos a bontott alkatrész nem vált be, folyamatosan erőtlen volt az autó, dadogott és többször leállt. 2018 júniusában így a bontott alkatrész helyére jó minőségű utángyártott került, amivel a gondok megszűntek.
Sajnos típushiba a korrózió, ami ezt a példányt sem kímélte a megelőző lépések ellenére: az utcai tárolás, illetve - az utólag kiderült - hanyag alvázvédelem miatt a kocsi újra kezdte ledobni a festéket a kerékjárati ívekről. Egy kipufogósnál tett látogatás pedig rádöbbentett, hogy alulról sem jobb a helyzet, a rozsda mellett a gyári, 14 éves kipufogó rendszer is csereérett.
2018 júliusában így az eladás mellett döntöttem: tekintettel a szükséges karbantartások várható összegére (cca. 300-350 ezer forint) jóval piaci ár alatt adtam el (640.000 Ft).
Konkluzió:
A 2000-2007 közötti Lancer generációból nem túl sok rohangál az utcákon, ugyanakkor annyira nem is ritka, hogy ne találjon hozzá az ember alkatrészt. A Mitsubishi 4 hengeres ORION motorcsaládja hihetelenül megbízható, több százezer kilométert is elmennek felújítás nélkül. Itthon 1.6 (98 le) és 2.0 (135 le) motorrokkal árulták a típust, nyugaton a belépőt az 1.3 (82 le) jelentette, ami kevés ehhez a kasztnihoz, így én az 1.6-ost ajánlom hozzá. A korabeli japán autók nagy rákfenéje a korrózió (gondoljunk csak a Mazda 3-as és 6-os modellekre), ami ennél a típusnál is jelen van, így hiába a golyóálló technika ha a rozsda közben megeszi az autót.
Összességében ajánlom a típust azoknak akik szeretik a klasszikus, konzervatív japán technikát, de nagyon figyeljünk oda a rozsdásodásra!
Jobb korrozióvédelemmel biztos megtartottam volna, illetve "igen-t" nyomtam volna a Megért-e a pénzét kérdésnél :)
Hibalista
- - AC pumpa csere (50.000 Ft) - - hátsó kerékcsapágyak (25.000 Ft) - - klímaszabályzó mechanika (15.000 Ft)
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz, drága, de jó munkát végeztek.
Értékelése: 7
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 144000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 158000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Baleno |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.8/10) |
