Igazi Micu
Szöveges ítélet
Azt amit az autóról hallottam, olvastam mind a pozitív, mind a negatív oldaláról (az egyik fajsúlyosabb), azt hozta/hozza. Nem véletlenül első helyezett a megbízhatóság kategóriájában, benzint kér, és megy..
A kanyarodás úttartás kiváló, prémium kategóriákra hajaz. Kényelme teljesen rendben van, én több száz kilométer vezetés után sem szoktam fáradtan kiszállni belőle. A gázpedál érzékenysége remek, alig bírom megszokni,hogy ha átülök egy másik autóba és nyomom lefelé a gázpedált, majd 5-10 cm lenyomása után reagál az autó..itt mire kigondolja az ember hogy rálép a gázra, már érzékeli és megindul.
Fogyasztása: nekem a csúcs a 6 liter eleje volt, város-országút-pálya vegyesben 7,5 körül, télen csak városban rövid utakon 9 körül.
Nem kihagyható tény, de nálunk a rallys múltja (még jelene) miatt a gyerekeim nagy kedvence, állításuk szerint soha nem szeretnék lecserélni.
A szokásos "hibáját" a p0421-es hibakód jelzi, ami katalizátor felmelegedési probléma, nem sokan vannak olyanok akiknek ne égne (max. ha kikötötték a check engine lámpát), de ez számomra nem sok problémát okoz, engem már nem zavar a látványa, a fogyasztást minimálisan befolyásolhatja.
A rozsda a hátsó kerékíveket szereti, és a csomagtartó ajtó alját (legalábbis az enyémen biztos), 180 ezer forintért szépen helyre pofozták.
Miután megvettük, az alja kapott egy trutyis vastag alvázvédő anyagot, ránézésre elég hatásos.
Komolyabb problémája a jobb első abs-jeladó hibája volt, gyorsan és olcsón meg lehetett javíttatni.
Az 1.6-os benzines motorja valóban egy igénytelen igásló, egy 4 fős családnak teljesen megfelelő, eddig minden emelkedőt legyőzött normál lendülettel. A hely egy 2 hetes kempingezésre (tetőbox/kerékpárok), egy kis legózás után elegendő.
Szerintem nem véletlenül lehet egyre több ilyen autót látni Magyarországon, újonnan nagyon kevesen vettek ilyet, most pedig viszonylag kis pénzen egy nagyon megbízható és szerethető autó lehet a miénk.
A "feneke" gyönyörű, az nem egyhamar fog kimenni a divatból, ja ezt nem írtam, persze a kombi. Írták régen a műszerfalra, hogy nem a legízlésesebb, nekem régebbi BMW-k műszerfalára hasonlít, egy normál letisztult látvány, de nem egy suzuki/dacia belső, anyaghasználatra semmiféleképpen.
Nálam évente vagy 10-12 ezer km-ként megkapja amire egy korosabb motornak szüksége van, kap néha ilyen olyan adalékokat, remélem még sokáig meg fogja hálálni ugyanilyen precízen.
Egy szó mint száz, amire az autó született, arra tökéletes!!
Következő autó -remélhetőleg odébb van-, szintén japán benzines, Honda CRV, vagy Mitsubishi Outlander.
Hibalista
- jobb első abs-jeladó (15ezer szereléssel), évente 1-2 kiégett izzó.
Ide hordtam szervizbe
LANZS autószervíz Nyíregyháza, profi csapat, nagyon megbízhatóak, normál áron dolgoznak, csak ajánlhatom őket.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 160000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 55000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Swift | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.2/10) |
