Bordó gyöngyszem
Szöveges ítélet
Annyi jót írtatok erről az autóról, hogy elkezdtem érdeklődni felőle, több szálon is. Leszámítva a nagyképű dumával bíráló néhány újságírót, (ezek Bugattiban vagy Bentley-ben születtek?), a hivatalos beszámolók is elég pozitív képet mutattak róla.
Ezek után megkezdődött a vadászat.
Néhány napi keresgélés után sikerült egy megfelelő ajánlatot találni, meglepően közel és meglepően jó paraméterekkel.
Személyes találka, próba, pénzbehajtás után vásárlás következett.
Sajnos a tulaj kicsit hanyag ember volt, így a kaszni néhány helyen össze volt karistolva- kutya, macska, gyerek-, de nem vészes mértékben, viszont a kötelező szervíz is el lett hanyagolva, emiatt ugrott a garancia. De le van tojva, úgyis csak leveszik az embert keményen a szervízben olyan dolgokért, amiket máshol is megcsinálnak töredék áron, vagy saját magam is elvégzek.
De ezekért a dolgokért kárpótolt a kevés kilométer, a gyönyörű metálbordó szín, a 8(nyolc!) légzsák, ABS, satöbbi...
Kényelmesen elfér benne az egész család, egyheti nyaraláshoz szükséges bagázzsal együtt, és még így megpakolva is dinamikus maradt a technika.
A fogyasztása kellemes meglepetés volt, hét liter alatt maradt, éppúgy mint a Feliciának, csak ez egy kicsit azért mégiscsak más mint egy Skoda...
Aztán amikor csak én megyek vele, csak mi vagyunk ketten..., akkor néha elszabadul a pokol. Egyszerűen nincs ellenfél! De komolyan! Kegyetlenül bír menni. És a fékek... Brutál!
Ilyenkor persze nem hét litert fogyaszt, de kit érdekel.
Minden kézre áll benne, a sebességváltó tényleg pöpec, kényelmes az üléshelyzet. A kuplungpedál eszméletlen, olyan mintha el lenne szakadva a bowden benne. Pedig nincs. Mármint bowden. Hidraulikus.
Kanyarban tényleg stabil, ahogy a kollégák említették.
A futómű érdekes jószág, ugyanis amikor enyhén lejtős helyen parkolok vele, akkor is vízszintesen áll a kaszni, ha hátulról nézem. A többi autó ferdén áll, ez meg nem, kivéve egy-két terepjárót. A hátsó fertálya kimondottan szép, az elejét pedig megszoktam. Úgysem látom!
Van néhány olyan dolog is ami nem a legtutibb, de ez lehet, hogy csak ízlés dolga.
Például a műszerfal piros megvilágítása. Ronda és idegesítő. A hátsó-középső fejtámlától tényleg nem lehet látni a tükörben semmit. Ki vele! A gyári hangszórók hangja egyszerűen okádék.
Kukába velük! A kipufogó hangja 150 körül elég ronda lesz, de 160-tól abbahagyja.
8 hónap használat után pár észrevétel: egy hátsó ablaktörlő jól jönne sokszor, az ülések oldaltartása lehetne jobb is, a fűtés nem -15°C- hoz van tervezve ez tény, viszont +35°C-ban sem melegszik túl a hűtő. Akinek olyan színű az autója mint az enyém (gyöngyházbordó), nagyon ügyeljen a kasznira, mert én csak egy dl festéket vettem a kavicsfelverődéseket és egyéb karistolásokat kijavítani, de az 3000 Ft-ba került. 60 literes üzemanyagtank lehet, hogy jobb lenne...
És ennyi!
Köszi Nektek, akik annyira dicsértétek a Lancert, a Ti véleményeitek alapján lettem én is Mitsubishi tulajdonos. Tényleg!
Hibalista
- Semmi!!
Ide hordtam szervizbe
Saját magam. Egyelőre...
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 19200 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 9000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Felicia 1.3 LXi | Következő autója? | Ezzel még ráérek... |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
