Az utolsó szamuráj
Szöveges ítélet
Előző generációs Lancerem (egy ujjal fokozatba kattintható váltóval és döbbenetesen csendes, 1,3 l-es,12 szelepes motorjával-szerin-
tem nem volt párja a kategóriában) eladása után nem is gondoltam
más márkára.Két Carisma szolgált családunknak 3-3 évig (azért nem olyan karizmatikusan,mint a Lancer,de célszerű,megbízható és jó
ár-érték arányú kocsiknak bizonyultak).Ilyen előzmények után került
sor 1 évvel ezelőtt az új Lancer átvételére,miután fél évet vártunk rá (a színe miatt),míg a derék japánok legyártották és behajózták.Az előzőekből átülve a család kissé szűkösebbnek érezte szélesség-
ben,mint a Carismát,valamint hiányolta az 5 ajtós forma célsze-
rűbben használható csomagtartóját (a Carisma gyártását befejezték,szerintem nagy kár!).A ráncfelvarrás során legalább a csomagtér-fedél csomagtartóba forduló tartókonzolját dolgozhatták volna át!Meglepődve tapasztaltuk,hogy váltója sokkal keményebben kapcsolható,mint az előző generáci-
ós Lanceré-bár a bejáródás során ez javult.A szerviz szerint ez
a sportos,gyors váltást lehetővé tevő sebességváltó sajátossága.A kocsi csendesnek mondható-de nem annyira,mint
az előző Lancerem,dacára annak,hogy az újabb motoház-fedelén
belül vastag zajszigetelést látok,a régin ez sem volt.Gondolom,a
16 szelepes motor zajosabb,mint a 12 szelepes.A hátsó kipufogó-
dobjából kb. 3500/min.motorfordulattól mély tónusú,sportos hang
hallható,mely autópályán hosszabb idő után kissé fárasztó.Lehet,
hogy így figyelmeztet a 130 km/h megközelítésére?A 4 tárcsafékjével megfelelő lassulás érhető el,de nagyobb fékerővel,
mint a II.generációs Carismánál!Azért ennél a Lancernél is van,ami mosolyt csal az ember arcára:az útfekvése!Komolyan mondom,én sokszor a kanyarok előtt nem fékezek,hanem fokozom
a sebességem,annyira biztosan és évezetesen veszi a kanyarokat
(milyen lehet a Lacer EVO?).A világítása elől-hátul elsőosztályú.A
beltéri műanyagainak minősége nem egy nagyobb kategóriájú ko-
csit aláz.Több tesztjében olvastam,hogy design-je fantáziátlan.Erről csak annyit,hogy nyílván az MMC jobban tette volna,ha rászán egy kis pézt Giorgetto Giugriaro megnyerésére.
Azért egy kicsit megnyugodtam,mikor az osztrák-svájci határon,-útban a Genfi Autószalonra-a svájci határőr "schön"jel-
zővel illette.Mellékesen ezen az autószalonon sem láttam kocsimat kiállítva,csak az elkövetkező szériájának koncepcióját.Úgy hallom,hamarosan leáll a gyártása,helyette jön a nagyobb helykínálatú,agresszívebb kinézetű változata,140 LE
körüli teljesítményű benzin és diesel-motorral.Biztosan sok jó tulajdonsága lesz,éppen csak mennyie lesz kelendő a súlyosan
szankcionált sebesség-túllépéseknél és a teljesítményre alapuló
adónál Magyarországon, ha nem lesz egy kisebb hengerűrtartalmú változata is (a most divatos környezetvédelemről nem is beszélve)? Mindenesetre nekem most van egy alsó középkategóriás kocsim 3,8 Millió Ft-ért, minden számomra fontos extrával felszerelve.
Hibalista
- anyósülés melletti ajtóban valami zörög rossz útburkolaton,
- a hátsó,dönthető üléstámla rögzítőgombja beragadt-de magától megjavult(gondolom,mindkét tünet összefügg Magyarország büszkeségével,a "csodálatos" útburkolatokkal-az első keletkezésé-
- ben,a második megszünésében)
-
Ide hordtam szervizbe
SIÓ-MOTOR KFT.Siófok
Már 4.Mitsubishimet hordom ide (a Tiszántúlról!),mert árai korrek-
tek,gyorsan dolgoznak-miközben az ember fürdik a Balatonban.
Hja,így könnyű,ha évente egyszer kell csak szervízbe vinni,mert ált. nem romlik el rajta semmi!Mindegyik Mitsu.-mat itt is vettem,mert jó üzleteket tudtam eddig kötni velük a használt kocsi árának beszámításánál.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2006 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Carisma | Következő autója? | Japán vagy svéd |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.4/10) |
