Ami nem csicsával ámít.
Szöveges ítélet
Kifutó modellként vettem, újonnan, 3,3 millióért vizsgáztatva.
Felszereltsége: aut. légkondi, hat légzsák, alufelni, elektromos ablakemelők elöl hátul, ABS, ESP, fűthető tükrök, gyerekzár, egyéb apróságok, ami kell, ami nem kell az nincs.
Ez egy „hagyományos” 16 szelepes, egy vezérműtengelyes, bovdenes gázadású motor.
Azonban az 1,6-os változat elég nyomatékos ahhoz, hogy sok mai ilyen-olyan agyonbonyolított autóval felvegye a versenyt. Nincs tele elektronikával.
Az egyszerű, autószerű-autó külseje tetszett, semmi felesleges kiszögellés. Megjegyzem, sok felsőkategóriás modell alakja is letisztult, egyszerű vonalvezetésű.
A belső tér szintén ízléses, elegáns, átgondolt nem emlékezteti az embert valami kapcsolókkal teli csicsás mjúzik centerre, mint sok mai műszerfal. A feleségem használati utasítás nélkül tudta, mi hol van, beleült és megszerette.
A vásárlás: Itt balek voltam. Az előleg kifizetésekor öt km. volt benne, az átvételkor hetvenöt!
…De annyira elhomályosult az agyam, hogy nem tettem szóvá. Hazafelé ment , mint az álom, csak fékezésnél 120-80-ig –nem akartam hinni a lábamnak- ütöttek az első fékek. A háromnapos ünnep után (ami akkor következett) telefon a márkakereskedőnek, aki közölte: ez nem garanciális. Bizonyára túl nagyot fékeztem! Mondanom sem kell, nem mentem túl gyorsan, nem fékeztem túl nagyot…így jár aki… Telefon egy másik márka kereskedőhöz, aki szerint szintén nem garanciális.
Harmadik kereskedő szerint az üzemszerűen (vagy használat mellett) bekövetkező meghibásodás, vagy gyártási hiba lehet garanciális. (Lenne a féktárcsáról általában egy hosszabb történetem, de nem ide való.)Mondanom sem kell, hová vezetne, ha ezt bizonyítani kellene. Ráadásul e harmadik kereskedőnek volt megfelelő berendezése a javításhoz. (Nem az esztergás barmolás.) A vékony alig mérhető réteg leszedve, a kocsi ok!
Azóta semmi gond vele, olajfogyasztás nem mérhető, sehol sem zörög és nyikorog, igaz 12 000 km. alatt nem is lehet semmi gond.
Az ülései lehetnének talán színvonalasabbak, nekem mégis ott támasztja a hátamat, ahol kell.
A belső kárpit színe is lehetett volna a fekete helyett más, de ez nem rendelt autó.
A pirosan világító műszerfal bizonyára valami EVO hagyomány.
A csomagtartóba benyúló karokat mindeni leírja.
A légkonditól még nem fáztunk meg, de nem azért, mert nem használjuk. Jól be lehet állítani. A motor telj.ben nem érezni használatát.
Fogyasztása, 6,6-7,0-7,5 attól függ milyen körülmények között, ki vezeti.
Jól húz (nekem) minden tartományban. Főleg azt szeretem, hogy 100-160-ig is szépen lehet vele gyorsulni. …Pedig csak 98 LE-s.
A legnagyobb élmény, a lényeg, a vezetés. Jó, csak 98 LE-s autó, nem versenyezhetek egy jóval nagyobb telj. kocsival. Azonban arra megy, amerre akarom…tényleg. Kanyarban is.
Szakavatott szakik szerint ennek ára is van, vigyázni kell a szilentekre, csere 100000KM-nél esedékes.
Annyi baj legyen. Jó autó.
Hibalista
- Semmi.
Ide hordtam szervizbe
Hovány Kecskemét.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2008 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 12000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 1,6 Astra F. | Következő autója? | Lancer 1,8 Diesel |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (9.6/10) |
