A Szamuráj útja
Szöveges ítélet
Először is drága. Senki ne higyje azt, hogy azért mert megbízható, olcsó. Nem az. Ha az ember csak autózgat vele, akkor is folyton 100 a városban, 140 és afölött bárhol máshol. Fogy a fékbetét, fogy a féktárcsa, fogy a kuplung, fogynak a diffik, fogy az olaj, a benzin (óh, az hogy fogy), talán az egyetlen ami nem fogy az a futómű. Vagy legalábbis nem jobban mint más autóban. Aztán ha már a futóműnél tartunk, az annyira jó, hogy minden felelősséget észrevétlenül a gumira hárít, úgyogy az is fogy. Cserélgetni is kell az elsőt meg a hátsót kb. 3000-enként.
Ezzel minden rossz tulajdonságát el is mondtam. Pontosabban még van egy. Nem gyorsul jól. Egy kollega írta, hogy jobban ment mint az M3-asa. Hát az elég fáradt darab lehet. 100-ig azért jó, mert az 50-et kb 1 másodperc alatt éri el (nem sokszor, mert elég a kuplung mint a huzat és a hátsó diffit is le lehet tépni annyira nagy az erő a hajtáslánc mindkét végén). 100 fölött fogják a diffik, fogja a szárny és szerintem egy 320 CDI Mercivel is meggyűlik a baja. Ugyanennyi lóerővel minden legyorsulja, pont.
Na de itt tényleg vége a rossz tulajdonságoknak és egy üzenet azoknak, akik most kárörvendő mosollyal gondolják, hogy legközelebb amikor meglátnak egy EVO-t majd megmutatják neki a hevített Bömössel: Az első kanyarnál külsőíven kapod, ami nagyon megalázó tud lenni! Bűn is egyébként ilyen autót lámpától lámpáig koptatni. Amikor nyomod, legyél határozott, céltudatos, pont mint mikor a szamuráj egy mozdulattal húzza elő a kardját, öl és teszi vissza a tokba megtörölve. Ez egy szamurájkard, add meg neki a kijáró alázatot.
Úgy fordul az autó, hogy az valami egészen különleges. Pár óra autókázás után kifejezetten lassúnak tűnik a tempó, annyira nem történik semmi említésre méltó. Ilyenkor kezdi az ember még jobban erőltetni és csak a kör végén veszi észre, hogy na, most másodperceket fejlődött vissza, rosszabb esetben egy villanyoszlopra csavarja fel, mert nagy tempónál ember legyen a talpán aki nem veszi el a gázt és összeszedi üvöltő motorral, kipörgő, tapadó, hajtó, füstölő négy kerékkel.
Az enyém amerikai, nincs benne aktív hajtás. Sőt ezek az állatok a hátsó diffit is úgy teszik bele, hogy tökéletesen differál. Szét kell szedni, lamellacsere (8000/db és 2-3 kell), előfeszítés (nekem 70 Nm és szépen kattog rutinozásnál, murván meg a belső ív dobálja a kavicsot, mókás :) ) és indulhat az őrület. Ilyenkor még mindig tolja kicsit az elejét, de ha a hátsó 22 mm-es stabilizátort egy 25 mm-esre cseréled, akkor olyan lesz az egyensúlya az autónak, hogy mindig kizárólag a váltón tartott jobb karod könyökének a bütyke által kiszabott tengely körül fordul az autó az agresszívabb kormánymozdulatokra.
Én nagy Subaru rajongó voltam, volt is nálam egy 2005-ös amerikai 300 pacival, aktív hajtással. Imádtam és amikor megláttam egy EVO-t pökhendien elfordítottam a fejem. Hát ez megváltozott. Imádom ezt a japán Zsigulit (bocs tudom, hogy az AE86 a japán Zsiguli)! Imádom a kis japánokat a kis japán köpenyükbe, ahogy mászkálnak az autó körül kilenc generáció óta és finom kis kezükkel finom kis jeleket rajzolnak a papírra egy finom kis darutollal. Mindezt azért, hogy harmadikban csúszás közben bátran ráváltasam a negyediket és újra ráébredjek: Imádok élni!
Hibalista
- Gyenge a kuplung. Kell bele kevlár, vagy ha nem dugózik az ember akkor szinter. Ha meg gazdag, akkor EXEDY fémkerámiás 1700 dóláré.
Ide hordtam szervizbe
Dallos Gábor
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 2004 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 15000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 16000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 18 l |
Előző autója? | Octavia kombi 1,9 TDI | Következő autója? | Maradok ennél |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.7/10) |
