A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Lancer (2000-2006)

Lancer EVO VIII 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

A Szamuráj útja

Szöveges ítélet

Először is drága. Senki ne higyje azt, hogy azért mert megbízható, olcsó. Nem az. Ha az ember csak autózgat vele, akkor is folyton 100 a városban, 140 és afölött bárhol máshol. Fogy a fékbetét, fogy a féktárcsa, fogy a kuplung, fogynak a diffik, fogy az olaj, a benzin (óh, az hogy fogy), talán az egyetlen ami nem fogy az a futómű. Vagy legalábbis nem jobban mint más autóban. Aztán ha már a futóműnél tartunk, az annyira jó, hogy minden felelősséget észrevétlenül a gumira hárít, úgyogy az is fogy. Cserélgetni is kell az elsőt meg a hátsót kb. 3000-enként.
Ezzel minden rossz tulajdonságát el is mondtam. Pontosabban még van egy. Nem gyorsul jól. Egy kollega írta, hogy jobban ment mint az M3-asa. Hát az elég fáradt darab lehet. 100-ig azért jó, mert az 50-et kb 1 másodperc alatt éri el (nem sokszor, mert elég a kuplung mint a huzat és a hátsó diffit is le lehet tépni annyira nagy az erő a hajtáslánc mindkét végén). 100 fölött fogják a diffik, fogja a szárny és szerintem egy 320 CDI Mercivel is meggyűlik a baja. Ugyanennyi lóerővel minden legyorsulja, pont.
Na de itt tényleg vége a rossz tulajdonságoknak és egy üzenet azoknak, akik most kárörvendő mosollyal gondolják, hogy legközelebb amikor meglátnak egy EVO-t majd megmutatják neki a hevített Bömössel: Az első kanyarnál külsőíven kapod, ami nagyon megalázó tud lenni! Bűn is egyébként ilyen autót lámpától lámpáig koptatni. Amikor nyomod, legyél határozott, céltudatos, pont mint mikor a szamuráj egy mozdulattal húzza elő a kardját, öl és teszi vissza a tokba megtörölve. Ez egy szamurájkard, add meg neki a kijáró alázatot.
Úgy fordul az autó, hogy az valami egészen különleges. Pár óra autókázás után kifejezetten lassúnak tűnik a tempó, annyira nem történik semmi említésre méltó. Ilyenkor kezdi az ember még jobban erőltetni és csak a kör végén veszi észre, hogy na, most másodperceket fejlődött vissza, rosszabb esetben egy villanyoszlopra csavarja fel, mert nagy tempónál ember legyen a talpán aki nem veszi el a gázt és összeszedi üvöltő motorral, kipörgő, tapadó, hajtó, füstölő négy kerékkel.
Az enyém amerikai, nincs benne aktív hajtás. Sőt ezek az állatok a hátsó diffit is úgy teszik bele, hogy tökéletesen differál. Szét kell szedni, lamellacsere (8000/db és 2-3 kell), előfeszítés (nekem 70 Nm és szépen kattog rutinozásnál, murván meg a belső ív dobálja a kavicsot, mókás :) ) és indulhat az őrület. Ilyenkor még mindig tolja kicsit az elejét, de ha a hátsó 22 mm-es stabilizátort egy 25 mm-esre cseréled, akkor olyan lesz az egyensúlya az autónak, hogy mindig kizárólag a váltón tartott jobb karod könyökének a bütyke által kiszabott tengely körül fordul az autó az agresszívabb kormánymozdulatokra.
Én nagy Subaru rajongó voltam, volt is nálam egy 2005-ös amerikai 300 pacival, aktív hajtással. Imádtam és amikor megláttam egy EVO-t pökhendien elfordítottam a fejem. Hát ez megváltozott. Imádom ezt a japán Zsigulit (bocs tudom, hogy az AE86 a japán Zsiguli)! Imádom a kis japánokat a kis japán köpenyükbe, ahogy mászkálnak az autó körül kilenc generáció óta és finom kis kezükkel finom kis jeleket rajzolnak a papírra egy finom kis darutollal. Mindezt azért, hogy harmadikban csúszás közben bátran ráváltasam a negyediket és újra ráébredjek: Imádok élni!

Hibalista

- Gyenge a kuplung. Kell bele kevlár, vagy ha nem dugózik az ember akkor szinter. Ha meg gazdag, akkor EXEDY fémkerámiás 1700 dóláré.

Ide hordtam szervizbe

Dallos Gábor

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (4) Évjárat 2004
Kényelem (7) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 15000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 18 l
Előző autója? Octavia kombi 1,9 TDI Következő autója? Maradok ennél
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Lancer 2000 (2000 - 2006)

További ítéletek (75 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)