A japó gyémánt
Szöveges ítélet
5 éves korában, 75 000 km-rel került hozzám ez a gyöngyszem, (pontosabban gyémánt).
Mindenféleképpen japán autót szerettem volna, mert a megbízhatóság nálam elsődleges szempont. Eddig beigazolódni látszik, hogy helyesen választottam, mert jóformán csak tankolni kell az autóba.
Először a 2.0 sport kombiba szerettem bele, (a hátulja fogott meg leginkább), de jókor voltam jó helyen, és így ez a sedan lett a dologból. (a sedannak térfogatra nagyobb a csomagtere mint a kombinak!)
Leharcolt, 6 éves gumival adta az előző tulaj, így gumit, és alufelnit kellett rá venni. Amúgy tip-top volt az autó kívülről és belülről is. Emellett még a 90 000 km-es nagyrevízió is már az én kezem alatt volt esedékes: Teljes vezérlés csere, szűrők, + folyadékok cseréje
negatívum:
nekem hiányzik belőle a külső hőmérő
a csomagtérbe benyúlik a csomagtartó ajtajának a 2 "könyöke", ez teli csomagtartónál zavaró
a hátsó középső, és a jobb oldali fejtámlát ki kellett venni, mert különben nem látok hátra
az ablaktörlő túl hangos( hiába cseréltem a gumit)
a kéziféken kellett állítani a 90 000-es szerviznél
egyszer kellett eddig bal első izzót cserélni
a tank lehetne 50 helyett 60 literes
Ami miatt büszke vagyok rá:
A váltója egy álom, a futóműve olyan, mint a zselé, belső tere igényes, és tágas. (a családban van egy Honda Accord, és egymástól függetlenül többen is azt mondták, hogy ebben jobban el lehet férni hátul) A kvarcórát nagyon megszerettem, a tárolórekeszei is praktikusak (főleg a könyöklő alattit kedveltem meg, az ajtók zsebei viszont igen szűkek lettek)
A teljesítménye nekem pont megfelel, városban és autópályán, Kresz-t betartva nem nehéz lábbal 7l alatt fogyaszt, ha sietősebbre fogjuk a dolgot, akkor tud menni is, ilyenkor a hangja is megjön és meglátszik a fogyasztáson is.
A klímája nagyon kulturáltan működik, bár nem sokat használom.
A szerelőm szerint még legalább 300.000 km-ig nem lesz miért lecserélni. Hiszek neki.
Közben 149.000km-nél tartunk, nem változott semmi, lobog a szerelem, lásd a hibalistát.
Hibalista
- - bal első izzó csere - - 6év után a gyári akksi megadta magát - - 7 éves korában a bal oldali kormányösszekötő-gömbcsuklót kellett cserélni - - 135.000 kmnél első féktárcsákat/betéteket kellett cserélni - - beázott a jobb oldali ködlámpa-búra - - 149.000 km után a vezető ülés jobb oldala kikopott, a hátammal érzem a rúgót - - 170.000 km után szorult a bal hátsó fék munkahenger - - 180.000 km után szorult a jobb hátsó fék munkahenger, de egy fékfelújító készlettel pár ezer Ft-ból orvosolható volt.
Ide hordtam szervizbe
Nippon Auto Kft. Érd http://www.nipponauto.hu/index.html
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 6 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 77000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 113000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Fabia | Következő autója? | Mitsubishi híjján Mazda6 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
