A gondtalan autózás eszköze
Szöveges ítélet
Korábbi, 10 éves autónkat cseréltük le a Lancerre. Hallottam a típusról hideget-meleget, de utólag azt gondolom, hogy vagy gyári selejt autót fogtak ki az elégedetlenkedők (bár ezt ennél a típusnál inkább kizárhatónak tartom), vagy széthajtották.
Kényelem:
A majd mindennap, 80%-ban rövidtávon, 20%-ban hosszútávon használt autó kényelme nekem megfelelő volt. Magam mögött már nem fértem volna el kényelmesen a 188 centimmel, de ez cseppet sem érdekel, nem szoktam egyszerre két helyen ücsörögni...;)
Menettulajdonságok:
A nem egészen 1 tonnás autót 1-3 személlyel különösebb pörgetés nélkül is számomra megfelelő dinamizmussal vitte előre az 1.3-as 12 szelepes, 75 lóerős motor. Hosszú úton, betartva a szabályokat, Horvátországban az autópályás-kirándulós-hegyvidékes-dugóban ácsorgós legkisebb átlagfogyasztás 5.14l/100km, a legmagasabb téli átlagfogyasztás csak városban, 8.2l/100km volt.
Autópályán huzamos 130km/h-val 6.5-7 liter között maradt a fogyasztás. A motor bírja a 150-et is, de ott már bizony érződik, hogy nincs egy tonna az autó, lassacskán eléri a stabilitási határokat. A gumik minőségén is sok múlik - a Kléber eléggé instabillá tette az autót, a Michelin viszont jó választás lehet.
Megbízhatóság:
Ezzel az autóval bárhova, bármikor el mertem indulni, soha eszembe sem jutott, hogy bárhol otthagyhatna.
Egyetlen dolgot kellett csak szem előtt tartani: az autó alváza igen alacsonyan van, könnyen oda lehet csapni az alját.
Amire nagyon odafigyeltem:
Az autó mindig időben kapja meg a szervízkönyvben előírt karbantartásokat.
Miért váltunk meg tőle:
1. A család gyarapodásával kicsi lett a csomagtartó.
2. Az utóbbi forró nyarakon bizony hiányzott a légkondicionálás.
Összességében biztos vagyok abban, hogy ha valaki megbízható, rendkívül olcsón fenntartható autót szeretne, ez a típus jó választás lehet.
Hibalista
- Az összes problémám 4 év alatt: :)
- 7 éves korban 3 perces hegesztenivaló a kipufogón,
- 8 éves korban első tárcsafékbetétek cseréje (121000km),
- 9 éves korában a bal első Philips halogénizzó, szelepfedél tömítés csere és a Kobe gyári akkumulátor cseréje újra.
- Ugye milyen szívszorító? :)
Ide hordtam szervizbe
Márkaszervíz - Hozzáállási hiányosságok, a szervízkönyvben előírt dolgokat csak akkor nézték meg, ha szóltam, sosem mertem volna felügyelet nélkül otthagyni az autót.
Értékelése: 3
Másik szerelő értékelése
West Motor KFT., Szombathely - Hozzáértő, tapasztalt szakemberek, csak a legjobbakat tudom elmondani.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 102000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 34000 |
Szerviztapasztalat | (3) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | Forman | Következő autója? | Renault Megane Grandtour |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
