Verhetetlen vadállat :)
Szöveges ítélet
Előzőz autóm egy mitsubishi Colt volt az 1.3-as verzió. Nagyon szerettem a 75 lóerejével fürge kis jószág volt, de mivel Én egy 1.6 lanceren tanultam vezetni nem sokáig bírtam és vettem egyet.
228.000 kilométer volt benne vezetett szervizkönnyvel (?). A karosszériája a hajszálkarcoktól eltekintve szép állapotban van. Sajnos nem a napfénytetős változat és klíma sincs benne de igazán nem is hiányzik. Mivel kereskedőtől vettem kicsit tartottam a hibáktól és a második héten kezdődött is a pánik. A futómű úgy elkezdett kopogni, hogy azt hittem szétesik a kocsi, és az olaj is elkezdett belőle folyni. Elvittem egy fiatal sráchoz aki ránézett és azt mondta a futómű szét van zilálva, a komplett kormányművet cserélni kell és rövid időn belül hengerfejes lesz. Valahogy sántított a sztori, ezért átvittem egy másik szervizbe, ahol kiderült, hogy csak a két kutyacsont van szanaszét menve, illetve el van szakadva a kormányvédő gumiharang. Elszaladtam a bárdiba megvettem mindent 8ezerért és 5000ft-os óradíjban megcsinálták. Az olajfolyásra hengerfejet tippeltek. Elindultam faterhoz, útközben kigyulladt a szervizlámpa. Begurultam egy mitsu márkaszervizbe rákötötték gépre és kiderült, hogy csak a lambdaszonda huncutkodik. Faternál öntöttünk bele egy adalékanyagot amitől eláll egy ideig az olajfolyás.
Ezután 11.000km-t vezettem le vele minden hiba nélkül!!!
Hegyen völgyön keresztül néha keresztben...néha elcsábulok és verem neki mint a barom, de mindig figyelek rá. Folyamatos ápolást kap ezért nagyon szép kívül-belül. Kapott 4 alufelnit egy sportkipufogót, amitől kellemesen-sportosan morgós szép hangja lett. (3000 alatt csak dörmög mint a nyugtalan musztáng, aztán meg megindul mint akit seggberúgtak)
Eszméletlen dinamikus autó kemény futóművel remek úttartással. Bármilyen autócsoda mellé oda merek állni lámpánál és kanyarban szinte bármit ott lehet vele hagyni. Egyszer egy imprezával mentem, amíg nem kapcsolt a turbója nem tudott meglépni, elismerően bólogatott a következő lámpánál :)
11.000 km után megint elkezdett folyni az olaj, kicsit megijedtem a hengerfej miatt, de mint kiderült csak az elosztófej alatt ment szét a tömítés pár ezer forintból lehet orvosolni. Komolyabb alkatrészek sajnos elég drágák de mivel szinte semmi nem romlik el benne úgy hogy ne lehessen javítani, ezért ki lehet bírni.
A futóműve nagyon kemény, sajnos a budapesti utakat nem szereti, de ennek ellenére 9.000 km-nél (237.000) gyári értékeket hozott a futóművizsgálaton, a motorja egy tömítést leszámítva hibátlan állapotban van. A jobb első féltengely elkezdett kicsit kopogni de egy-két ezer km még van benne :)
( egyedüli hátránya talán, hogy a 115 lovat hátul két dobfék próbálja megfogni, ami gyakran kevésnek tűnik, de idáig mindig jól szolgált, nagyon extrém helyzetekben is megfogta a kocsit)
Szerintem ár-érték arányban verhetetlen, dögös, máig megfordulnak utána, főleg ha meghallják a hangját :)
Ja és persze elektromos ablak elöl-hátul, fűthető tükrök amik elektromosan állíthatóak, kpi zár. Ja és a gyári hangfalak meglepően szépen szólnak.
Valószínűleg soha nem fogom eladni, ha kell kicserélem az egész motort úgy 500.000 után de nem akarok megválni tőlet :)
Talán majd kap egy nagy testvért egy 3000gt személyében...
Hibalista
- ablaktörlő (pálca), elosztófej alatti tömítőgyűrű, ékszíj, stabilizátorrúd,
Ide hordtam szervizbe
Drága jó édeaspám aki bármilyen autót megjavít bármivel :)
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1995 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (10) | Km vásárláskor | 228000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 13000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Colt | Következő autója? | Mitsubishi 3000 gt |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.9/10) |
