Japán szerkezet! A tények magukért beszélnek!!!
Szöveges ítélet
Idöröl idöre, mindig frissitem az irományt, mert folyamatosan jönnek az ujabb tapasztalatok. Megprobálom a legfontosabbakat leirni, minimális köritéssel.
Több, mint két és fél éve vettem az autot. Már a 20000. megtett kilométeren jócskán túl vagyok. Sok autó közül válogattam annak idején, de nyugodtan állithatom, hogy nem bántam meg a választásomat, még japán autók közül sem, ebben a kategóriában. A pontos tipusa: Mitsubishi Lancer 1.5 Glxi. 1991-es évjárat, 1,5-ös 12 szelepes 4 hengeres injektoros motor, 90 lóerövel. Ez még ma is jól hangzik.
Pár szót a használatáról. Lehet, hogy elfogultnak tünik az irásom, de ezek a tények. Pozitiv és negativ dolgok egyaránt öszintén leirva. Mindenekelött elmondom, hogy nagyon elégedett vagyok vele és nagyon szeretem a kis Micumat. Szép a formája, még 18 évesen is. Nagyon eltalálták a tervezök, eddig mindenkinek kivétel nélkül tetszett. A belseje korához képest jól összerakott, logikus konstrukció. Itt hadd emlitsem meg az üléseket. Meglepöen kényelmes, még hosszú távon sem undorral száll ki az ember belöle. Ezt csak azért mondom, mert hallottam pletykákat, hogy a japán gépek fapadosak. Hátul is nagyon jó ülések vannak, két személynek kiváló!
Most jöjjön a müszaki tartalom. 18 éves autó, ezt ne felejtsük el! Jól megy, szép a hangja, megbizható, jól kezelhetö. Ami nekem viszont nem tetszik, hogy nyomatékszegény. Ez sajnos akkor látszik meg, ha meg van pakolva, vagy többen ülnek benne. A 90LE még csak-csak elég lenne, de a 126Nm-es nyomaték kevésnek bizonyul. Amúgy egy-két személlyel frankón megy. Ha kell, lehet elözni, meg gyorsulgatni is. Viszont ilyenkor pörgetni kell 3000 fölé, akkor van igazán elemében. Csak érdekességképpen: kettesben kb 6800-nál szabályoz, ilyenkor megy 100-at!!! A végsebesség 180Km/h körül van. Már kipróbáltam. Fogyasztása emlitést érdemlö! Ha nem bántja nagyon az ember, átlagosan közlekedik, 6-7 liter között lehet tartani, vegyesbe. Vidéki utakon 6 literre jön ki. Ez a mai autókkal is felveszi a versenyt! Tényleg jó fogyasztása van, ez nem kamu. Termelni egyik auto sem fogja a benzint. Meg ha valaki rallizásra használja, ne lepödjön meg, hogy a 10 litert megissza simán.
A felszereltségbe ami hiányzik nekem, az a szervókormány. Ennek hiányát parkolásnál érezni igazán. Amúgy minden benne van a a klimán kivül: 4 el. ablak (a két hátsó nem müködik), el. tükrök, 4 irányban állitható kormány, vezetö ülésmagasság állitás, fordulatszámmérö. Ezek abban az idöben nagy dolognak számitottak ebben a kategóriában.
A legendás japán megbizhatóságról annyit mondok: hogy ez minden autónál a használat módjátol függ. Ha nyirja az ember, és baszik a karbantartásokra, meg az olajcserékre, akkor csodákat ne várjon! Kérem szépen, minden autó törödést igényel! Foglalkozni kell velük. .Amugy meg ha vigyáz rá az ember, és garázsban tartja, szerintem örök élet meg még 2 napig elmegy ez a gép.
A CHECK ENGINE lámpa az egy örökzöld téma sajnos. Legalábbis nekem sokáig ez volt. Lehangolo volt, amikor kérdezgettem embereket, hogy mi lehet a müszerfalon a jelzölámpa világitásának az oka, de mindenki mást mondott, találgattak. Kis tulzással csak saját magamra számithattam, de sikerült a rejtély végére járni. Ha világit a check engine, ahhoz tartoznak hibakódok és ezeket ki lehet olvasni egyszerü módszerrel, ez alapján lehet megállapitani, mi a baj. Ha ez a hibakódolvasás bárkit érdekel, szivesen segitek: hasznalta@freemail.hu Azóta sikerült összeállitanom egy pdf formátumu jegyzetet is erröl, ez alapján bárki meg tudja csinálni.
Az alkatrészárak? Erröl mit mondjak? Az uj, gyári alkatrészek ára biztos, hogy megfizethetetlen. De egy 18 éves autonál már ne ez legyen a legnagyobb gond. Lehet venni elég jo minöségü utángyártottakat is. Még esetleg japánt is! Továbbá bontóban is lehet csemegézni. Nem kell azonnal leirni, hogy ha japán auto, akkor már milliárdokba kerül hozzá az alkatrész!
Nekem eddig nagy részben csak teljesen természetes kopó dolgokat kell cserélni,pl olajcsere, fékbetétek, tárcsák, vezérmüszij, futómü szilentek, köszönhetöen a fasza utaknak...
SOHA nem hagyott cserben, mindig indult, ahogy kell. Egyszer volt bizonyos körülmények között, hogy dadogott a motor, a valódi ok azóta se derült ki. Gyertyákat cseréltem, kitakaritottam a tankot, azota nem is hallottam rola.
Az ECU-t meg házilag hobbibol egy kisebb felujitásnak vetettem alá. Ettöl az ég világon semmi nem változott, de a tudat jó, hogy karban van az is tartva.
Ezek tények:magukért beszélnek.Én azt mondom ki kell próbálni.Össze kell hasonlitani,egy ugyanolyan korú és árú európai autóval. Hát ég és föld!!! Engem meggyözött.Nem bántam meg hogy japán autót választottam.Jó nagy marha lettem volna egy szutyok Golfot megvenni,amit oly sokan javasoltak nekem.Abba is bele kell gondolni,hogy ha már mindenképpen költeni egy használt, öreg, olcsó autóra,akkor mi éri meg jobban:egy olyanba ölni a pénzt,ami már újkorában se volt egy nagy durranás (magyarul már akkor szar volt), vagy egy olyanra, ami abban az idöben vitte a primet a müszaki tulajdonságaival, és a korát megelözö technológiával,és ha még ma is gyártanák, simán megállná a helyét minimális változtatásokkal.Ugye???
Összességében imádom ezt az autót, egyre jobban.Rájöttem, ezeknek a kocsiknak lelkük van!Remélem még jópár évig hü társam lesz.
Hibalista
- elsö futomü javitások
- szelepszár szimmering jav.
- lambdaszonda csere(uj, NGK/NTK japán 6E)
- hátsó golyalábak csere
- alapjárati motor csere(bontott 10E)
- kopogásérzékelő csere (4E)
- inditomotor felujitása
- elsö-hátso fékbetét csere ( 6-6E Ft, japán, utángyártott)
Ide hordtam szervizbe
Norauto Soroksár Drága és szar
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Pesterzsébet Korrekt árak és valoban értenek is hozzá!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1991 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 128000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | Elsösorban japán, de még nem tudom milyen |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.1/10) |
