Az ÉN autóm!
Szöveges ítélet
Első látásra szerelem ez az autó! Öt esztendeje 11 éves korában vásároltam, jelenleg is rendszeresen használom és nem látok arra okot, hogy ezen változtassak!
Ideális családi autó. A GLX verzió talán a legszerényebb felszereltségű a típuslistán, de ennek ellenére a kategória- és kortársaihoz viszonyítva kitűnően felszerelt járgány. A külső megjelenéséről annyit, hogy így, lassan 17 évesen is megállja a helyét esztétikailag, kifejezetten korát megelőző, modern, igényes, szép külső design jellemző rá.
A beltér kifejezetten tetszetős, igényes, tartós, praktikus kialakítású. A típus igazából 4 személy számára ideális. A hihetetlenül kényelmes, jó oldaltartású ülésekre és az előttük kialakított megfelelő méretű lábtérre tekintettel az ember akár hosszabb útra is testi gyötrelem nélkül vállalkozhat.
A beltérben található számtalan tárolóhely szinte ki sem használható, a két első ülés közötti zárható szemeteskuka kifejezetten praktikus darab. A kesztyűtartó a jármű korosodásával párhuzamosan hajlamos alacsony fordulatnál diszkréten zörögni. Menet közben a téli időszakban a kilométerspirál valami hihetelen hangon képes nyikorogni de egy kis WD40 adagolásával ez könnyen megszüntethető. Amit hiányolok, az egy jópofa pohártartó rekesz, de ha csak ezen múlik, hát iszom inkább üvegből!
A csomagtérről szólva, az 5 ajtós változat néhány mozdulattal majdhogynem egy kisebb furgonná alakítható, a hátsó üléstámlák lehajtásával egy kétajtós ruhásszekrény szállításától sem kell megrettenni. A csomagtér a fenti műveletek elvégzése nélkül is hatalmas, 3-4 személy nyaralásához szükséges holmik különösebb gond nélkül elhelyezhetők benne.
Motorikusan tönkretehetetlen! Télen-nyáron pöccre indul, lehet kánikula, vagy szegélyezzék akár halálrafagyott jegesmedvék tetemei az utat. Jómagam a rádiósmagnót nem is használom, mert imádom hallgatni a motor kellemesen erőteljes dorombolását. Ez a legszebb zene füleimnek! A motorháztetőt kizárólag azért szoktam felnyitni, hogy felöntsem az ablakmosótartályt. Az olajcseréket elsumákolni szigorúan tilos, évente illik lecseréltetni!!!
A váltó 170.000 km megtétele után is feszes, pontos, csendes, akár egy ujjal is kezelhető, gyönyörűen bekattan a sebességekbe!
A futómű gyári állapotában is kissé sportosan kemény, de ez nem zavaró és elképesztő stabilitást kölcsönöz az autónak. Normál használatban soha nem sikerült átlépnem vele azt a bizonyos "határt".
A szervókormány pontos, jól kezelhető, magasságban és mélységben is állatható.
A szervízigényéről annyit, hogy az első műszaki vizsgára úgy vittem el, hogy le sem mostam. A következő műszakira a két hátsó fékcsövet, az egyik első gumiharangot a szilenteket és egy gömbfejet kellett cserélni.
Városi fogyasztása körülbelül 7-7,5 l, városon kívüli fogyasztását négy megtermett személlyel, telepakolva, 5,3-5,5 l körül sikerült kihozni. Ez főként attól függ, hogy kinek milyen "nehéz a lába"... Ha odalép az ember ennek a közel 90 lovas kis dögnek, akkor megy, mint a puskagolyó, de ekkor bizony tankolni is kell rendesen, mert városban, "rally-üzemmódban" a 10 lityit úgy bekapja, mint a sicc!!!
Összefoglalva: Úgy érzem, hogy ezt az autót körémépítették!!!!
Frissítek.
A legutolsó műszakira felkészítéskor cserélni kellett a jobb oldali kormányösszekötő gömbfejet. Ennyi...
Most, hogy túl vagyok a 207.000 kilométeren és bár semmi műszaki probléma nem indokolta, jobb a békesség alapon elvégeztettem egy nagyszervízt a járgányon, valamint 3 év után rászántam magam, hogy a tönkrement vákuumszelencét is kicseréltessem. A kaposvári Sió-Motor Kft.-hez vittem el a gebét, ott kicserélték a vezérműszíjat, a feszítőgörgővel, a vákuumszelencét (utána mondták, hogy a vákuumcsövek is bekrepáltak, de az újakat grátiszba ingyen megkaptam), a légszűrőt, az olajszűrőt és persze az olajat. Ez mindösszesen anyaggal-munkadíjjal együtt került 42.000 Ft-ba... Röhej...
A gebe továbbra is esemény nélkül vígan üzemel, az autópályán egy alkalommal "meglőttem" már csak kíváncsiságból is /persze 6 hónappal és 1 nappal ezelőtt történt az eset... :-)/ 185 km/h sebességet minden gond nélkül hosszú távon tartotta, gyorsabban egész egyszerűen nem mertem nyomni... egy 19 éves tragacshoz képest nem is rossz...
Továbbra sem látok arra semmilyen indokot, hogy megváljak tőle, januárban lesz 20 éves, majd családi körben megünnepeljük...
Frissítek.
Hát, kérem, ennyi volt... A fater Renault-ja végleg visszaadta lelkét az ördögnek, így aptyuk autó nélkül maradt. Néhány finom célzást és pár komolynak tűnő fenyegetést követően nehéz szívvel bár, de átengedtem neki kedvenc gebémet... Nagy bánatomban vásároltam helyette egy 2000-es évjáratú Mazda 626 2.0 GTS járgányt, róla majd ott írok. Annyi vígasztal, hogy a gebe is itt parkol az udvaron, így állandóan szemmel tudom tartani, az öregem meg nagyon vigyáz rá, talán még nálam is jobban...
Hibalista
- Féklámpakapcsoló
- Hűtőtermosztát
- Kopó alkatrészek (gömbfej, szilent, gumiharang, fékcs?)
- Kipufogó
- Vákuumszelence (gyorsításkor előgyújtást adó kis bigyula)
-
Ide hordtam szervizbe
Saturn Service - Pécs
Értékelése: 5
Másik szerelő értékelése
Sió-Motor Kft. - Kaposvár
Korrekt, normális társaság, kineveztem őket udvari autószerelőmnek.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 1989 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 8 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 136000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 70000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Colt 1,5 GLX | Következő autója? | Mazda 626 2.0 GTS |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
