A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » L400 (1995-2005)

L400 Space Gear 2,4i Crystal Lite Roof 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Űrjármű

Szöveges ítélet

4 fiúgyermekhez kellett egy megfelelő autó, viszont sajnos el kellett adnunk a jó kis 2005-ös Previánkat, mert házat vettünk. Alap, hogy japánt szerettem volna, nem szeretek kocsit szerelni az út szélén. Elsősorban L300 vagy L400-van gondolkoztam, így találtam meg ezt az autót:
L400 kaszni, gyárilag személy változat. Full kárpit, hátul külön szabályozható fűtés és saját klíma rendszer, laprugó helyett tekercsrugók hátul, minden üléshez kartámla, a középső ülések megfordíthatók, így a kölkök hosszú úton is jól elvannak egymással. Elektromos billenő-tolótető elöl, hátul 4 db üveg - panorámatető, mindegyik külön-külön elhúzható rolóval, amit apu persze felülbírálhat, és mindet elhúzhatja elölről. A tolóajtó miatt a gyerek nem tudja nekinyitni az ajtót a másik kocsinak a parkolóban.
Először kissé tartottam attól, hogy hátsókerekes, de négy jó téli gumival lazán elmegy nagy hóban is, persze ésszel közlekedve. Igaz, a hátsó differenciálmű részben önzáró, ez is sokat segít. A nyári gumikhoz vettem hozzá Eclipse alufelniket, így nagyon jól néz ki. Persze a jól kinézés azért relatív, mert maga az autó formája - hogy is mondjam - inkább letisztult, mint izgalmas. Talán jobb, ha kimondjuk: semmilyen, unalmas. Ezen dob sokat az alufelni, meg a kétszínű metálfényezés, ami a Mitsubishinél elég gyakori, pl a Pajerónál, L200-nál is ilyen.
Rohadni egy ennyi idős autó már tud, az előző tulaj nagyon elhanyagolta mind a kaszniját, mind a futóművét, így a kasznit ki kellett hegeszteni sok helyen, egyebekre bő 400eFt-t kellett költeni - igaz, ez márkaszervizes ár, de akkor is sok volt egyszerre. Így azonban 10 évig biztos nem kell hozzányúlni.
Mindenképp olyan autót akartam, ami benzines, több okból is. Egy ilyen korú diesel autó már valószínű megtette a Föld-Hold távolságot, persze 179e km-rel az órájában... A benzinesek várhatóan sokkal kevesebbet futottak, sokkal kevésbé kényesek (pl. hengerfej). Ez a kocsi lazán elmegy 9-10 liter benzinnel, és a gázolajos sem eszik ennél kevesebbet, így csak előnyöm van abból, hogy benzines. Ez még nem GDI, így el lehet gázosítani, amit meg is csináltattam profi gázszettel, hengerenkénti gázinjektorral. Annak ellenére, hogy azt ígérték, a fogyasztás nem fog nőni, azért egy kicsit nőtt, kb 12 (ha valaki kevesebbet mond, nem szabad elhinni) liter, de még mindig sokkal olcsóbb, mint a benzin/gázolaj, így körülbelül 7,5 liter körüli benzin fogyasztásnak felel meg, ami már azért elég jó egy 1900 kg saját tömegű autótól. A tartályt a pótkerék helyére alulról tették fel, így nem vesz el helyet a csomagtartóból. Vettem egy defekt sparyt, meg egy kis kompresszort (az is kell hozzá), így ezzel helyettesítem a pótkereket.
Apropó kerék: C-s, azaz növelt teherbírású gumi való rá, 195 R 14 C méretben. Nagyon ballonos, de mivel C-s, nagyon erős, sokkal többet bír, mint egy sima személyautó gumi. Sokkal nehezebben kap defektet, és sokkal lassabban is kopik. Ugyan valamivel drágább, de jóval ritkábban kell cserélni. Mivel mind a téli, mind a nyári új, így egy ideig nem lesz rájuk gondom.
A belseje nagyon praktikus, szerethető. Vezetni nagyon könnyű, a váltó profi, igazi japános. Mivel hátsókerekes, és elöl nincs féltengelycsukló, nagyon kis íven kanyarodik, könnyű vele manőverezni. A csomagtartója nem nagy, de eddig mindig elfértünk benne, igaz, nem mentünk vele 4-5 napnál hosszabb útra, ilyenkor egy kis utánfutó vagy a tetőbox lehet megoldás. Autópályatempót lazán tudja, ilyenkor még a fogyasztása sem megy 9,5 - 10 liter fölé benzinből, vagy 12-12,5 gázból. Igazából egyszer kipróbáltam, valamivel 170 fölé ment, ilyenkor a szélzaj már nagy - gyanítom, a fogyasztás is.
A fűtése és a klímája nagyon jó, a beltér jól variálható, szép. A műszerfal elég egyszerű, de minden kézre esik, könnyű megszokni.
Összességében bárkinek ajánlom, akinek elsősorban használni kell: kényelmes, tágas, csendes, erős, megfelelően gyors is, és nagyon megbízható. Ha sikerül egy jól karbantartott példányt megtalálni, akkor sokáig nyugodtan lehet vele autózni.

Hibalista

- Futóműszilentek, gömbfejek, fékbetét, féktárcsa, kardánszilent, hátsó kerékív.

Ide hordtam szervizbe

MItsubishi Veszprém

Értékelése: 8

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 1995
Kényelem (9) Használati időtartam 2 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 190000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (9) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Previa 2,0 D4D Következő autója? Grandis
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi L400 1995

További ítéletek (13 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)