Szép volt, jó volt, elég volt!
Szöveges ítélet
Üdv mindenkinek!
Mivel korábban már dolgoztam L 300 2.5D-vel, és igen jól ismertem a tipust, kézenfekvő volt, hogy a következő is az lett. Ez egy 97-es évjárat volt aminek az óráját 116000 km-re sikerült visszatekernie egy vérbeli hazai kereskedőnek.
Most az óra 227000-ren áll mivel elszakadt a spirál. Ezzel párhuzamosan én is kezdek elszakadni a tipustól. Eleinte zökkenőmentesen dolgoztunk együtt kb két évig. Akkoriban csak a szokásos kopó alkatrészeket kellett cserélgetni, mindaddig míg behalt a váltó. Elszaladtam Szentendrére, ahol potom 125000Ft-ért kaptam egy erősen antikolt váltót. Hazaszaladtam a váltóval aztán pedig vissza, mivel kiderült, hogy ez egy Hyundai váltó.(tévhit, hogy a H100 alkatrészek kompatibilisek) Ezek után maradt a gyári váltócsapágy amit meg lehet rendelni min.egy hét alatt csillagászati áron.(gyári mitsu csapágy made in china) Váltó szét-össze, az autó megint gurul. Egy év elteltével- miközben talán csak a hűtő lyukadt ki- egyszer csak leégett a generátorom. A gyárit el lehet felejteni, marad a jóöreg bontó. Itt 35000Ft-ért elémraktak egy kb 10 évvel korábbi mumifikálódott generátort amit nem volt szívem megvásárolni. Így hát maradt az utángyártott generátor kb 90000Ft-ért,ez legalább új. Ekkor már úgy gondoltam, hogy eleget áldoztam a megbízható japán technika oltárán. Valóban így volt, teltek múltak a hónapok különösebb probléma nélkül. Aztán eljött a nap amikor egy ártatlan vízpumpa csere közben feltünt, hogy a főtengely végén lévő dupla szíjtárcsa mintha nem futna egyenletesen. Nem is futhatott, mivel le volt törve a főtengely vége. Na ekkorra tehető japán mítosz szertefoszlása a számomra... Miután isteni szerencsére sikerült szereznem valami féltörök emberkétől egy gyári (made in ankara)vadonatúj főtengelyt, amit zsírpapírba, fadobozba csomagolva 80000Ft-ért ajándékozott nekem, gyorsan új csapágyakkal összeraktam és így három nap kihagyással újra munkába állhatott az autó. Azóta nem volt nagyobb meghibásodás, inkább az idő kezdte ki a kasztnit...
Az autóról még annyit, hogy elég fürge, fordulékony, viszont télen egy két mázsa a raktérben nélkülözhetetlen. A komfortról érdemes elmondani, hogy ezt a tipust szerintem messze elkerülte. A gyári pálcika kormány vicces, az ülésnek semmi oldaltartása nincs, a szellőzőredszere nagyon alulméretezett, ha az első ülésen középen olyan ember ül akinek van lába, attól váltani biztosan nem lehet, és az amúgy is kicsi kesztyűtartón kívül szinte semmi tároló rekesz nincs. A műszerfal tetején kialakított "tároló"-ról minden lerepül, kivéve ha áll az autó. De a csúcs az első ajtóknál a fellépő!Érdemes kipróbálni... Tudnék még mesélni, de nem akarom elvenni a saját kedvemet az autómtól, még pár hónapig tekergetnem kell a kormányát.
Üdv!
Hibalista
- Trapéz gömbfejek kb 6000Ft/db,vízumpa kb 7500Ft,első féktárcsa 5000Ft/db, - fékbetétek elöl 7000Ft/garn, hátul kb 10000Ft.Generátor 90000Ft,váltó csapágy - kb 35000Ft.Porlasztócsúcs kb 10000/4db.(Nippon D)Főtengely 80000!
Ide hordtam szervizbe
Magam szerelem
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 5 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 116000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 115000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | L300 | Következő autója? | Ducato 11 2.0 JTD |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.4/10) |
