Életem autója
Szöveges ítélet
Szóval hol is kezdjem. 7 évvel ezelőtt vezettem egy hasonlót (asszem Nissan Urvan)azonnal beleszerettem és megfogattam, hogy ha belehalok akkor is lesz egy ilyenem. 2 évvel ezelőtt sikerült. Akkor az Országos Mentőszolgálatnál dolgoztam és Toyotát szerettem volna a terepjáró változatot, de azok túl drágák voltak. Használt az OMSZ L300-asokat is de abból is csak a terepjárót, de sajna azt sem tudtam megfizetni. :) Hosszas keresgélés után megtaláltam. Épitkezési vállalkozóé volt, szállított vele minden elképzelhetőt a belseje úgy is nézett ki, viszont korrekt embertől korrekt áron, műszakilag korrekt autót vettem vagy cseréltem már nem emlékszem.
2000 cm3 injektoros 113 lóerős bivaly erős motor. Komolyan! Gyorsulásnál nem meglódul, hanem ugrik! :) Szükséges kopóalkatrészek cseréje után (gyertyák, olaj,olajszűrő, légszürő, meg a vezérműszíj csere volt esedékes) következett az első próbaút! 9 ember Budapestről Szabolcsba, Borsodba és még onnan nem is tudom már hova, meg se kottyant, átlag 110-120-as tempó és átlag 11 liter.
Sokszor költöztettem vele, barátoknak fusi munka, gyárilag 820kg-ig terhelhető, de meg sem érzi. Húz, hihetetlen nyomatéka van, városba szinte alig kell váltanom 45km/h-ról ötösben is szépen feljön...és 8,4 liter a rekordom városban benzinből. Nagyon könnyen manőverezhető, szervó nélkül is könnyű parkolni-forgolódni. Csatlakozva az előttem szólokhoz gyorsulásban, főleg emelkedőn felfele veri az átlag autókat, szinte minden sebesség fokozatba mintha két kerékre állna. Picit vagyok csak elfoguld, de akkoriban 4 állásom volt, átlag 400 órát húztam le az egészségügyben, a négy állásom záloga az autó volt, hogy a munkából munkába menet ne hagyjon csereben és nem tette. Tényleg nem cseréltem-javitottam többet mint amit leirtam. Sőt, kétszer jártam úgy, hogy nem ellenőriztem az olajszintet rendszeresen, csak olyan 5-6 ezer km-nél és volt amikor nem volt már benne. Ennek ellenére hazahozott Pécsről Budapestre és elvitte a 700kg-os csempeszállítmányt Budapestről a Szentendrei hegytetőre. :) a nivópálca alján volt valami pötty. A prolong adalék volt benne, tudom ez nem a reklám helye, de utána elvittem zökdkártyára és közölték, hogy igy 215000 km-nél is teljesíti a gyári adatokat! A váltója kemény, be kell rakni rendesen, de rövid. Szinte minden kézre áll, az ülése egy derékfájós embernek szinte fájdalomcsillapító.
Hibái:
Annak ellenére, hogy elfogult vagyok azért van egy két dolog.
Fűtése jó csak a keringetés az ami ramagy, hátul azért fáznak, elől meg megsülünk.
Szó szerint fapados, kemény rugózás még elől is, egyszerű műszerfal, semmi extra, kicsi ülések, kicsi hely az utasoknak, az én 170cm-nek megfelelt, de gond nélkül vezette 198cm-es is (nem sokáig).
100km/h felett azért már hangos, erős szélben életveszélyes, az M7-esen egyszer simán átrakott az egyik sávból a másikba egy pillanat alatt az oldalszél.
Hátsókerekes, télen halál. 250kg volt a hátuljába, mint téli közlekedést "segítő csomag", de nem nagyon használt, egyszerüen túl könnyű a hátulja. Aztán elkezdtem élvezni a csúszkálást és a legkisebb is érezhető, így némileg nem álltam keresztbe soha.
Frontális ütközésben az a legjobb, hogy biztos, hogy nem éli túl az ember, megnéztem a töréstesztről a videót.
Szóval a lényeg: minimális karbantartással kapunk egy sokoldalú, sok felhasználási lehetőséget kináló, erős, megbizható motorú autót, ami, ahogy mondani szokták a világból kimegy!
Ja igen és nem drága az alkatrész!
Hibalista
- Csak kopó alkatrészek - központizár
Ide hordtam szervizbe
Otthon édesapámmal
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (5) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 187000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 45000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Twingo | Következő autója? | Csakis Mitsubishi |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.6/10) |
