Mutatós szekér
Szöveges ítélet
Ez a történet egy 1993-as L200-assal kezdődött.'95 óta 360000km-t tett bele a család.Semmi gondunk nem volt vele.10000km-ként olajcsere,és tette a dolgát.Csak azért váltunk meg tőle,mert egy újabb,kényelmesebb autóra vágytunk.Ezt egy német piacos 2005-ös DAKAR L200 személyében meg is találtuk.Az ára megegyezett a hazai kereskedésekben kapható aktuális modell árával.
DAKAR-felszereltség:133LE és 280Nm (gyári chip),krómbetétes lökhárító,18-as alufelnik,füstüvegek hátul,alu pedálsor,Blaupunk MP54 Mp3-lejátszó,gyöngyvászon belsőkárpit,kevlár betét a műszerfalon,bőr kormány és váltógombok,DAKAR emblémás küszöbléc és szőnyeggarnitúra.
Kezdetben a külső varázsolt el bennünket.A megbízhatóságot pedig az elődmodell garantálta.
Hosszútávon 130-as tempónál 12 litert eszik,de óvatos vezetés mellett megelégszik 9 literrel.Nálunk átlagban 10 literes fogyasztás a jellemző.A vége 165km/h-nál van,bár ezt csak kíváncsiságból néztem meg.Lehet vele haladósan és bátran menni,ha valakinek arra van igénye,a motor nem erőlködik.Mint kiszolgáló autó használjuk a vállalkozásunkban.Döngölők,szerszámok és egyéb kellékek szállítását végzi rendületlenül.Volt már,hogy egy 1t-s páncélszekrényt fuvaroztam vele 300km-ről.Nem volt drámai a helyzet,de naponta jobb ha nem kínozzuk ilyen súlyokkal.Ennek ellenére a teherrel gyorsult,lassult és még kanyarodott is.
A 4WD és a felező jó társ a sárban vagy a téli hónapokban.Igaz durva terepen nem próbáltam,de az átlag körülményeket gondtalanul teljesíti.A kényelem nem a teherautóktól megszokott.A felszereltsége mármár személyautós.A beltér a 190cm-nek elég szűkös,a szélvédő,mint lőrés üzemel.A hátsó laprugók miatt terheletlenül a pattogás elkerülhetetlen.5 fő számára csak a rövid távokat ajánlom.
Egy gond azért van a paripával.Előzésekkor,teljes gáznál gyakran előfordul,hogy nem pörög fel kellőképpen a motor,csak bőg,de nem megy.Tompa lesz az autó.Olyan mintha nem kapna elegendő üzemanyagot.Már kötöttük számítógépre is,de semmi hibát nem jelez ki.Eddig még nem villant fel egy ellenőrzőlámpa sem a műszerfalon,hogy probléma lenne.Ha esetleg van ilyen tapasztalatod,hallottál már mástól ilyenről,vagy tudsz valami profi L200 specialistát Fejér megye és környékén,akkor légyszi jelezz.Előre is köszi.Még annyi,hogy hidegen nehézkesen indul (első kulcsfordításra,de csak az 5-6. köszörülésre).Bár ez a két dolog lehet összefügg.
Elérhetőségem:vipera20@freemail.hu
A szervizintervallum elég rövid,7500km,de az illetékesek azt mondják,hogy a motor konstrukciója megköveteli.
Egyébként más baj nincs vele.Egy szerethető vas,amelyikre télen,nyáron lehet számítani.Az olajcseréket betartva meghálálja a gondoskodást.És nem utolsós sorban még jól is néz ki.Mi meg vagyunk vele elégedve.Nem bántuk meg,hogy mellette döntöttünk.Marad is mág pár100ezer km-ig.
Hibalista
- Semmi,csak 1 db biztosíték.
Ide hordtam szervizbe
SIÓ-MOTOR Kft. Siófok
Értékelése: 4
Másik szerelő értékelése
SZAKI Kft. Székesfehérvár
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (7) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | L200 2,5TD 4WD 1993. | Következő autója? | Nem tervezem az eladását |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.0/10) |
