L200, Nekem ez a jó
Szöveges ítélet
Négy évesen került hozzám. Barátom apja adta át. Ő újonan vette. Vegyesen használom terepen és aszfalton. Aki csak aszfalton és autópályán akarja használni az felejtse el. Ez nem hobbiterepjáró. Nem családi autó. Nem városi autó. A beltere nagyon kicsi a külső méreteihez képest. Óriási a fordulóköre, hossza miatt nem egyszerű parkolni vele. Meg is van nyomva az összes L200 hátulja. Én 192cm vagyok. Ha beülök és hátra tolom az ülést akkor nem érem el kényelmesen a kormányt, viszont nem tudok előrrébb meni mert nem fér el a lábam. (a japánok nem gondolták hogy náluk vannak nagyobbak is) Mögém nem lehet beülni, egyszerűen nincs hely. Ez az autó két személynek jó, ötnek büntetés, szerintem hátul vallatni lehetne vele. Csomagtartója nincs! A platótetőt javaslom mindenkinek,mert különben marad a hátsó ülés a pakolásra. Kemény a rugózása és magasan van a kasztni, ezért a billenés jobban érezhető mint egy alacsony építésű személyautónál, de nem kell félni mert nem fog felborulni. A zajszigetelés nem a legjobb 130 nál már nem komfortos a motorzaj miatt. De ez nem vészes. Ergonómia néhol nulla szintű. pl.:az első ülés állítókarja az ülés és az ajtó közt van, és ott olyan kicsi a hely hogy ha nem figyelek, beszorul a karom, beverem a könyököm. Magas az üléspozíció ezért én a szélvédő felső részén nézek ki és le kell hajolnom néha, ha egy kereszteződésben a táblát meg akarom nézni. A középső tükör akkora holt teret ad hogy én leszedtem, nem láttam tőle. Ezekből következik hogy a napellenzőt az életben nem használtam. DE! Megbízható, strapabíró és erős. Terepen soha sem hagyott ott. Ésszel mindenhol el lehet vele menni. Érdemes a széles gumit (265) rápakolni hogy ne kopjon olyan gyorsan. Így terepen kicsit hamarabb elforog de az élettartama jobb lesz mint a virsli guminak. Vezetni nagyon jó. Jól lehet vele közlekedni. Az enyém a 100KW-os motorral szerelt, de ez kell is a 2 tonnához. A platóra egy tonnát simán fel lehet pakolni és olyankor már nem pattog, lágyan ringarózik. Bőven elmegy 10 literrel. Aki azt mondja hogy az övé 8 litert eszik az hazudik. Aki meg azt hogy 16 litert az meg állítassa be, csináltassa meg, mert megéri. Az olajat én 10-13 ezer kilométerenként cserélem, és félévente lezsíroztatom. A váltóban 80-100 ezrenként illik az olajat cserélni. Ez az autó mindenre jó és lehet, hogy nem jó semmire. Nekem mindent megér, mert nem kell két autót fenntartanom. Eljárok vele vadászni, dolgozni, és mindenhová. Ha valaki sportos városi autónak akarja használi, akkor annak nem lesz jó semmire, és csalódni fog. Sávot váltani mondjuk egyszerű vele... mindenki menekül előle. Ha most helyette másik autót kellene vennem gondban lennék. Talán a Land Cruiser... talán.
Hibalista
- komputer-gariban cserélve - első lengéscsillapító-14.000ft/db - segédirányító kar perselyezése-5000 ft (205000 km nél) - rendszámtábla világítás foglalata széttört- úgy maradt nem cseréltem - Önindító felújítás-15.000ft (később kiderült nem az volt a baj hanem az utólag beszerelt riasztó tiltott - hajtókar csapágy- 1db kopott volt a többi sértetlen-150.000 ft anyaghibás volt - kuplung-86.000 (kopó alkatrész, időszakos volt) - akkumlátor-28.000 (időszerű volt) - szilentek-filléres dolog
Ide hordtam szervizbe
Universal autócentrum szervíz Eger. Lassúak, drágák, és nagyon nem értettek az autóhoz. Elrakták a vezérműszíjat egy foggal, és nem értették miért nem indul az autó. Nem ment, fogyasztott, letiltott. Akartak benne először izzítógyetyát cserélni, aztán adagolót, aztán inkább mégis a turbót kéne...Szóval pesten kötött ki az autó ahol egy pillanat alatt elmondták hogy mi a baj. Megcsinálták és 160km/h val jött hazafelé az autó, és azóta nem zabálja le a fejemet, indul a -22 fokban is egy pöccre. Lám mit tesz a hozzáértés.
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Maszek. Juhász Gabi. Apcon tevékenykedik (Heves Megye). Minden autóm hozzá hordom. Képben van nagyon, olcsó, gyors. Neki is L200 van. Ismeri az utolsó csavarjáig az egész autót. Bármit megcsinál, ráadásul szervízkönyvbe is pecsételhet rengeteg típusnál. A zsigulitól a merciig bármit rá lehet bízni.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 155000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 10 l |
Előző autója? | Passat | Következő autója? | passat |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.7/10) |
