A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Grandis (2003)

Grandis 2,4i MIVEC XP 

Az ítélet értékelése
4,0(4 db)

Kisfiam; nem tudsz számolni?

Szöveges ítélet

-2006. decembere. Sokadik látogatásom a szakszervízben "Bódém" ( SEAT Alhamra 1,9 PDTDI Sport ) kapcsán. Azon a héten éppen a második. Barátságosan mosolygó köpenyesek bólintanak felém, régi barátként üdvözölnek. A munkafelvevők vezetője érdeklődik gyermekeim hogyléte felöl, majd kedélyesen megjegyzi: "ha talán többször behoznád a kocsit,...........".Huhhhh, váltanom kell!

-2007. februárban már új autóban ültem. Mitsubishi GRANDIS 2,4i xp. A családnak nagyon tetszik ívelt, áramvonalas formája, diszkrét domborulatai a sárvédőknél, a felhúzott első fényszórók, a ledes hátsó lámpák mintázata, és, és, és, -de elég. Szerintem egy autónál nem ez a lényeg hanem a beltartalom, bár sajnos az utóbbi évtizedekben, köszönhetően a "hozzáértő" vásárlóknak, és profithajszoló gépjárműipari marketingeseknek, egyre inkább a külsőségek "fényezése" felé tolódik el a hangsúly, és így persze az adott modelre költhető összegek nyagyobb része a formába lényegül át, a technika helyett.

-A Grandis más! Már a próbavezetés első méterein, -és valóban az első méterein- feltünt a fütómű kiforrottsága, a csillapítás és az uttartás remek összehangolása, a kormánymű könnyedsége, és a pontosan adagolható és hatékony fék.A helykinálat bőséges, semmi nem zörög, nem nyöszörög, a kasztni roppant szilárd.

-Az uttartása kiváló. Az ESP nélkül is rendíthetetlen futómű egy átlagos vezető képességeinél jóval többet tud. Nagyobb sebességnél kanyarokban is könnyedén vezethető az 1700 Kg-os önsúly dacára. Lehet rángatni, fékezni, gyorsítani, mindig megbízhatóan viselkedik, nem emeli el egyik kerekét sem, és ezt még rosszabb utszakaszokon is tudja. A futómű a Grandis legjobb része.

-A kormány tekergetése egy élmény. Jó a visszajelzése,hajtási befolyásoktól mentes, nem kell kapaszkodni bele, én irányítom az autót, és nem fordítva.A kormánykerék talán lehetne vastagabb,....talán,... de a tengelyirányú állítási lehetőség hiánya számomra érthetettlen.

-A fék nem fárad, 200-ról lassítva is hatékony, és szerintem olyan jól adagolható, hogy a jégen is meg lehet állni vele anélkül, hogy az ABS közbeszólna. Apropó ABS. Eddigi autóimhoz képest kicsit furcsán viselkedik, mintha korán kezdene dolgozni. Én még nem is érzem ,hogy csúszna a kerék, de már kattog is az eleje. Túl agilis?

- a 2,4i Mivek változó szívószelep-vezérlésű motor csendes 4000 fordulattól jól húz, bár 160 lóerejét nem érzem, igaz még elég nyers a megtett 6500 Km után. Valóban nyomatékos az alsóbb fordulatszámokban is, (pl.:50 Km/h; 1500-as fordulat rángatásmentesen) de előzésnél érdemes akár harmadikba visszakapcsolni. Teljes terhelésnél (három gyerek, feleség, csomagok én és a Grandis = kb. 2200 Kg. ) a Bakony kisebb emelkedőit is megérzi. A fogyasztás akkor a legjobb, ha nem erőltetjük alacsony fordulaton, vagy pörgetjük maximumon. A közepes fordulatot kedveli ekkor 6-8 liter a fogyasztása országúton. Városban kizárólag rövid szakaszokat megyünk, itt 12 liter alá még nem ment. Ezt persze tudtam amikor megvettük, hisz a gyári adat városban 12.5 liter, de mégis hangosan nyelek minden tankolás után.

-a beltér nem tetszett, "franciásnak" tünt de a logikusan elhelyezett és finoman működő kapcsolók segítettek megszokni, majd megszeretni. Itt-ott 1-1 centi segített volna az üléspozicíó pozitívabb megitélésében. 185 cm magas vagyok, és bizony vannak napok amikor a jobb térdemet nyomja a műszerfal. A vicc az ,hogy nem 1, de legalább 5 centit lehetett volna nyerni a váltókonzol átrajzolásával.

-a fűtés és a klíma brutális. Pár száz méter megtétele után tökéletesen hűt vagy fűt az automatika szabályozása szerint.

-ami konkrétan nem tettszett: a vezetőülés. Nem tart rendesen, nem állítható az ülőlap dőlésszöge, nincs gerinctámasz (felszereltség függő), és már most kiültnek tűnik. Az egésznek olyan megviselt képe van, igaz 115 Kg-os vagyok, de talán ez nem egyedi eset. A második autónak használt 14 éves Galant hibátlan küllemű és ergonómiájú ülését elnézve én pirulok el a gyártó helyett.

-ami konkrétan nem tetszett: a doblemezek belső műanyag bélelése olyan vékony ,hogy egy-egy felverődő kavics az amúgy nagyon csendes autóban oly hangos kopogásokat kelt ami már zavaró.

-Összegezve: minden nagyobb családnak ajánlani tudom a Grandist, volt már pár Mitsubishim, nagyon jó és megbizható autók.

-Most másról: Sajnos autórajongó vagyok. Sajnos, mert ez egy költséges szórakozás. Volt már jó néhány verdám és szerencsémre egyre újabbak és "jobbak". De visszatekintve egykor birtokolt gépeimre, melankólikus érzések kerítenek hatalmukba. Látom... a gépjárműipar hanyatlását.Hiszen itt is , mint az élet más területén az ördög a részletekben rejlik! És nem a karosszéria részleteiben.
Pl. futómű, fék, kormánymű, motor felépítése, ezek anyagminősége, sokkal inkább lényegesebb elemek a tartosság, vagy használhatósság szempontjából, mint a dizájn, vagy akár a Tajvanból importált filléres "mutatványos elektronicska".
Ha kritikusan megnézem napjaink autóinak esssszerű tecnikai megoldásait, silány anyagválasztását világosan rajzolódik ki a gyártók stratégiája: Rengeteg marketing, sok dizájn, kevés "vas" = olcsó autók. S hogy én drágán veszem?
(én 5.850.000- Ft-ért, ADÓZÓTT Forintért jutottam hozzá,erősen akciósan, ez a model japánban 2.205.000- japán yen,és még adnak hozzá egy invecs II. autómata váltót. árfolyam: 100-jpn=149.33 HUF) Szóval ,hogy én drágán veszem? Hol marad a tetemes különbözet? Most ki profitál? És ki cumizik? Hát ezen még agyalni kell!
De nem nekem! Én tudom! :((((

Apukám szokta mondani: kisfiam; nem tudsz számolni?

Hibalista

- semmi

Ide hordtam szervizbe

Értékelése:

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (8) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 6500
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 12 l
Előző autója? Alhambra 1.9PDTDI Következő autója? még nem tudom
Ennyire szerette (8) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Grandis 2003 (2005)

További ítéletek (12 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)