NEM BMW - csak az első lámpa emlékeztet rá!
Szöveges ítélet
Aki a BMW-hez méri, az valószínűleg csak kívülről ismeri a bajor márkát. Nekem a Galant után két évvel volt E39 525d-m. A két autón csak a dupla fényszóró hasonló, meg az, hogy mindkettőnek 4 kereke van. (Ezt nem lekicsinylően írom, Galantnak is vannak szerethető tulajdonságai, de az a 5-ös BMW egy etalon autó, szuper fék motor, automata váltó, szolgáltatások de: jelentős ár és fenntartási költségek.)
A 2,0 GLS Kombi Galant egy 91-es szivar 1,8 GLSi Galant és egy 99-es Lancer 1,6 kombi után került hozzám. Akkor álmaim autójának tartottam. Mivel mindkét előző Mitsubishim imádtam, az elvárások magasak voltak mind a megbízhatóság mind a menetteljesítmény tekintetében.
Nos: az elvárásokat a kocsi közel sem hozta. A teljesítménye érzésre elmaradt az remélttől, és műszaki gondok is akadtak szép számmal.
A régi Galantban a stabilizátor gumiágyát cseréltem kb 1500 Ft-ért, valamint a kipufogórendszert, meg némi kopó alkatrészt (fék, olaj, vezérműszíj) de ezen kívül soha semmi mást. A Lancerben csak fékbetét, szíj, és olaj/szűrő cserék voltak. Ebből az összes lengőkar kipergett szépen egyesével. Az egyik beszerelt utángyártott lengőkarban a silent 1 hónap után szétment. Vettem egy japán utángyártott gömbfejet a régi lengőkarba, azt rakattam vissza.
Az én példányom kombi volt. A hátsó lámpa izzó olyan, amit sehol sem árulnak, csak a márkakereskedésben.
Egyszer karácsony és újév között ment ki. Anno még az osztrák DENZEL-en keresztül ment az alkatrészellátás (arany áron). Bementem a helyi Mitsubishi szervizbe, de pechemre raktáron nem volt, a németül tudó emberke pedig év végi szabadságát töltötte, így januárig nem volt hátsó lámpám.
A legdurvább hiba a váltó volt: Horvátországból hazafelé minden előzmény nélkül Letenyénél elment az 5. fokozat, így 4-ben utaztunk hazáig. (Szerencsére hazavitt.) A bontott váltó ára 110 ezer volt + 30 a beszerelés + 10 a fuvar. Az "új" váltóból pár hónappal később a hátramenet fogyott el, így a kettőből kellett egyet csinálni további 30 ezerért.
Már a váltó első meghibásodása előtt meghirdettem, de a beérkezett 1 850 e Ft-os ajánlatot nem fogadtam el, így kénytelen voltam tovább használni a Galantot. Az értékesítés időszakában jött 180 ezres váltójavítás, valamint eladni végül csak 1 350 e Ft-ért sikerült...
A fentebb felsorolt hibák még elmentek volna, de a váltó és az utolsó fél év bukása miatt nem őrzök róla bekeretezett képet.
Anno japán párti voltam, a Galant óta csak olyan kocsim volt, amelybe a jobb oldalon kell üzemanyagot tölteni.
Hibalista
- Komplett váltó csere, majd ismételt váltójavítás, elöl az összes lengőkar cseréje. Hátsó lámpa izzó, amit csak azért írok le, mert a benzinkúton nem árulnak a kombiba való ilyen izzót.
Ide hordtam szervizbe
6-6,5 éve, 2005-ben adtam el. Az akkor szervíztapasztalat ma már nem biztos, hogy fedi a valóságot, így erre nem térnék ki.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 120000 |
Megbízhatóság | (5) | Vezetett km | 80000 |
Szerviztapasztalat | (2) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Lancer 1,6 Kombi | Következő autója? | C 220 CDI |
Ennyire szerette | (5) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (4.5/10) |
