A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Galant (1996-2006)

Galant GLS TD 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Leggonoszabb

Szöveges ítélet

A bevezetést nem akarom hosszúra nyújtani, egy II-es Golfom volt előtte 5 évig, de megöregedett, nem volt már megbízható szegény (elment a töltés az éjszaka közepén a 4-esen), közelgett a vizsga, le is kellett volna festeni mert egy éve ki lettek javítva a hibák, de a festésre félretett pénz hirtelen másra kellett. Úgyhogy úgy döntöttem, nem éri meg rendbe rakni.
Mindenképpen külföldi papíros autót akartam, mert hát nem tolongtak a színes golfért, 150-ért kelt el, úgyhogy nagyjából ennyi pénzem volt autóra, meg még egy kis minimális plusz. A külföldi papíros autóval alapvetően nem voltam időhöz kötve, jött a nyár, volt idő rendbe tenni, pénzt gyűjteni a bürokrata sarcokra.
Nem volt kikötésem, a Golf full fapad volt, a kényelem mint egy traktoré, úgyhogy csak árat állítottam be a hirdetésfigyelőben. A III-as Golfok viszont rohadnak és drágák, a B4-es Passat mégdrágább, a 306-os és 406-os nagyon tetszett de egy kicsit tartottam tőle, ugyanúgy mint a Xsara, Xantia és XM-el kapcsolatban, a HDI-k pedig drágák voltak. Mindenképpen dízelt akartam egyébként, sokat is utazok, még hát azt szeretem.
Egyre inkább a japánok kerültek előtérbe, 626-os Mazda, Civic, egy Carismát meg is néztem de körbe volt rohadva. Majd egyik hétvégén mikor apukám is Pesten volt kinéztem egy 626-os kombit fehérváron egy kereskedésben, hirdették már egy ideje de egybe volt, 200-ért. Nem hívtam fel, gondoltam a meglepetés ereje hátha előhozza a lehetséges hibákat. Majd előtte napon jött még egy Galant is, valahol Tata után volt megjelölve. 200-ért hirdették, fekete, egész jól felszerelt, apróbb hibák látszottak csak. Ezt akartam először megnézni.
Reggelre már 190-ért hirdette, valami tökfaluban volt, kezdő nepper srác árulta. Nem is fekete hanem sötétkék, osztrák autó volt, de szép, ajtók alján kis rohadás, első lökhárító kicsit megtörve, check engine világít, de jó hangja volt, papírjai rendben voltak. A srác maga alkudta le 160-ra, gondoltam ennyiért megéri, még ha foglalkozni is kell vele. Az már látszott akkor hogy a fékek rosszak, a jobb első felnire rá is volt égve a por.
Elhoztuk. Ja, rendszáma nem volt, így mentünk Vecsésig (frekventáltabb helyeken húztuk), a kutyát nem érdekelte amúgy. Másnap este hazamentünk vele (kb. 200 km), apa ment elöl, szólt ha rendőr van, meg bekapcsoltam a Waze-t, nem volt gond.
Apa kicserélte a fékeket, megcsináltattam az első lökhárítót, meg pár apróság. A négy izzítógyertyából 2 rossz (azóta se cseréltem még ki).
Majdnem három hónap volt mire meglett a vizsga. Nehéz volt kibírni hogy ott áll az autó és nem használhatom, de megérte. Ehhez azért hozzátartozik hogy 3 héttel későbbre adnak időpontot vizsgára az NKH-nál. Első alkalommal pedig hazaküldtek, mert világított a check engine. Biztos van benne logika, de elég szar volt.
A városban három helyen próbálták kiolvasni, de nem ment. Elvileg azért, mert az OBD 2-es csatlakozóhoz a Mitsubishi ekkor még nem adott hozzáférést, olyan műszere meg nem volt senkinek. "Kivillogtatással" 14-est jelzett, ami egy Érdi Mitsubishi szervízzel konzultálva (e-mail-ben, telefonon azt mondták nem tudnak segíteni, be kell vinni) "adagoló üzemanyag hőmérséklet jeladó hiba". Ő még ilyet nem látott meghibásodni, az autó meg nem produkál semmit, úgyhogy szerintük kontakthiba lehet.
Második vizsgán is kigyulladt, de mondtuk hogy mostmár nem megyünk el. Akkusaru le, 10 perc és nem világított. A vizsgán amúgy gond nélkül átment.
A rendszám még több mint egy 50-es volt. Számszerűsítve: 160 az autó, 40 a vizsga, 108 a regadó, és még 50 valamennyi a rendszám. Vicc. Na mindegy, megkapta a Nefelejcs-et.

2015.november
Azóta kicsit több mint 10.000-et mentem vele, kicsit több mint három hónap alatt. Valami zörgött amúgy az elejében, illetve azóta is zörög, valószínűleg váltó- vagy motortartó. A fék elkezdett rázni, de egyre jobban, nagyobb sebességnél már nagyon rossz volt, fórumon azt írták hogy egyszerűen fos a tárcsa, ennyit tud. Valószínűleg tényleg, mert lecsiszolták, beszabályozták és megint kezdi. Egy hónappal a vizsga után voltunk Görögországban, ott ment tönkre a jobb hátsó lengéscsillapító. Hazafelé már nagyon hintázott, meg zörgött, mentségére szóljon hogy nagyon szar utakra is lementem. Egyébként 4 emberrel és cuccal 5,6 és 6-ra jött ki a fogyasztás. Hosszútávon is kényelmes volt, más se panaszkodott. Juteszembe, előtte észrevettem hogy beázik, volt valami nagy eső és állt a víz a jobb egyben. Volt egy bowden egy repedt gumival nagyjából azon a részen elöl, megfoltoztam, aztán nem csinálta. Bár nem is esett.
Lengéscsillapítokat kicseréltük (csak hátul), tízenpár ezer, már nem emlékszem pontosan.
Fogyasztás nagyjából 6 körül alakul, városban azért eléggé felszalad, de én arányaiban keveset használom városon belül, szóval nem tudom mennyi lehet pontosan. A tank 60 literes, 900-920 kilómétert tudok vele menni körülbelül. Ami meglepő hogy pályán is lényegesen többnek tűnik, de lehet hogy nem olyan pontos a mutató. Ami egyébként folyamatosan mutat, nem csak gyújtáson (de csak gyújtáson mér). Nekem ez is újdonság volt.
Pár hete valami buziarcú meghúzta a bal hátsó ajtót, lomtalanításkor. Bíztam benne hogy a szomszéd tetőfedők az FSO-val de nem. Szerencse hogy annak az ajtónak az alja rohad legjobban, valószínűleg olcsóbb cserélni.
A rázást pár hete kezdte el megint, még nem olyan vészes de azért zavaró.
A beázás viszont megint jelentkezett pár hete a nagyobb esőkkel. Apa kiderítette hogy csak el voltak dugulva a vízelvezetők az első kerekek előtt, és visszafolyt a víz. Nagy élmény két napig szárítgatni.

Ami még hátravan az egy alapos belső takarítás, én megtettem ami tőlem telt, de szerintem felrobbant egy kávés termosz benne, mert a napellenzőtől kezdve a hátsó könyöklőn is lehet találni belőle. Az epicentrum szerencsére a jobb első ülés alatt van.
Extrák közül egyébként mindegyik működik: 4 elektromos ablak, elektromos tükrök, klíma, a fényszóró magasság állítóból csak a jobboldali működik. Ja és a kvarcóra kicsit kontaktos.

Amit nagyon szeretek benne, hogy nagyon kényelmes, szerintem sok hely van benne. A 90 lóerő szerintem épp elég, lehet vele előzni. A műszerfal puha, és nem nagyon koszolódik. Elöl lehetne kicsit több pakolós rekesz, bár ott a nagy könyöklő alatti meg a kesztyűtartó, elég sok a hely bennük. Parkolni nekem kicsit még megszokást igényel, mert nem látom a seggét. Ami még kicsit fura volt hogy nincs fényszóró visszajelző ikon, és nem kapcsolja le magától ha leállítom. Az ajtókapcsolókat is cserélni kellett, előtte pedig nem is kiabált hogy világít a lámpa. De persze kis odafigyeléssel nem maradt világítva. A másik kissé zavaró dolog, hogy nappal ha a világítás rajta van nehezen leolvasható a klíma.
Viszont rohadtul gyönyörű.

Egyelőre ennyi, majd frissítek.

2015. nov.
4 izzítógyertya csere, 15.000 Ft.

2016. febr.
Egy defekt után vettem négy gumit (használtat) meg egy garnitúra felnit, 85 ezer forintért, a gumisnál mondták hogy lóg valami jobb elöl. Cseréltünk fékcsövet mert valahol sérült volt kicsit, és kiderült hogy az alsó keresztlengőkar lóg. Nem egy egyszerű futómű.
A kettő volt 20 ezer forint, plusz 15 munkadíj egy duplán beszakadt csavar miatt. Egy általános iskolás osztálytársamhoz vittük, elég ügyesek.
Utána a zörgés/kopogás is megszűnt, úgyhogy nem a motortartó volt.

Hibalista

- - Megvételkor az összes féket cserélni kellett, egy kis csövet az olajszűrő és blokk között mert csöpögött, meg pár egyéb apróság. (kb. 100 ezer ft) - - Az új fék párezer km után rázni kezdett mert szar. Javítás pár ezer forint volt, csak szét kellett szedni. - - Első ajtó kapcsolók (2 ezer /db, egyik fórumtagtól). - - Beázás, de csak ki kellett pucolni. - - Kvarcóra nem mindig világít :) - - Alsó keresztlengőkar: 20.000 ft, 15.000 munkadíjjal

Ide hordtam szervizbe

Apa

Értékelése: 10

Másik szerelő értékelése

Bencs Autó, Békéscsaba Őszi utca, Komlódi Márk

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2000
Kényelem (10) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (7) Km vásárláskor 230000
Megbízhatóság (9) Vezetett km 17000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Golf II Következő autója? még nem tudom, sokáig meg akarom tartani
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (8.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Galant 1996

További ítéletek (48 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)