Minden idők legszebb középkategóriás autója
Szöveges ítélet
Amikor évekkel ezelőtt megjelent, elhatároztam: egyszer ilyen autóm lesz. Végre elérkezett a pillanat, amikor az anyagi helyzetem és az autó ára találkozhatott egymással. Véleményem szerint sem előtte, sem azóta nem gyártottak ennél szebbet a kategóriában. Egyedül a Mazda6 jöhet a közelébe, de a két autó között van jó pár év különbség, ugye. A forma alapján ki gondolná, hogy lassan egy évtizedes? Kicsit divatosabb, korszerűbb belsővel, pár apró módosítással szerintem a mai mezőnyben is simán megállná a helyét. Ma is rendszeresen megbámulják. Van is mit, gyönyörű autó. Nagy kár, hogy nincs méltó utódja. Pontosabban Európában semmilyen sincs... Remélem, már nem sokáig.
Sajnos itthon nagyon nehéz kulturált állapotú, értelmes valós futásteljesítményű, viszonylag megbízhatóan visszakövethető múlttal rendelkező cápát találni. Majdnem egy évig keresgéltem, mire ráleltem erre a példányra, a facelift utáni első darabok egyikére. Az előző tulaj nagyjából korrektül tájékoztatott, a teljes és alapos átvizsgálás sem derített fényt szerencsére semmi komolyabb hibára. Bár kicsit tartottam a komoly, bonyolult futómű és a magyar utak kombinációjától, közel egy éve, amióta nálam van, egy garnitúra fékbetét és pár hidrotőke kivételével semmit nem költöttem rá. Egyszerűen imádom. Nagyszerű futómű, pörgős, szép hangú motor, kényelmes utastér. Remek családi autó hatalmas csomagtartóval, de üzleti, reprezentatív célokra is kiváló. Mindenkinek csak ajánlani tudom, nem lehet csalódni benne! Annyi még hozzátartozik a szerelemhez, hogy évekkel ezelőtt már volt két Galant is a családban, a két előző generációból, mindkettő nagyon pozitív tapasztalatokkal, tehát nem csak a dizájn szólt mellette, még ha elsőre ez is a legnagyobb erénye. Habár szerintem a kétliteres erőforrás teljesítményével sincs semmi baj, aki megteheti, ekkora kasztnihoz inkább a V6-ost válassza. Vagy a VR-4-est, hehe. :-)
Hibalista
- Csak kopó alkatrészek:
- - egy garnitúra első fékbetét, 12.000 HUF
- - hidrotőkék elkoptak (4 db a 16-ból), kopogtak, 4.000 HUF/db
Ide hordtam szervizbe
Nippon Autó Kft.
Korrektek, értenek hozzá és nagyságrenddel olcsóbban dolgoznak a márkaszerviznél
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 110000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 24000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Mazda6, de ez még marad egy darabig |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
