Megbízhatóság példaképe
Szöveges ítélet
2 évvel ezelőtt vettem "Táltos"-t. 10 éve volt utoljára Mitsubishim, egy 1987-es Galant diesel. Agresszív külseje, tágas utastere és ideális motorja miatt döntöttem mellette. Sok tipust megnéztem a vétel előtt, aztán -mint utólag kiderült- nagyon jól döntöttem, hogy őt választottam. Kikímélt volt, 89.000 km-el. Hosszú európai kirándulásokat tettem meg vele többször is, és a legapróbb makrancoskodás jele sem mutatkozott rajta. Fantasztikusan megbízható volt az elmúlt 2 év alatt. Nagyon sok tipusú autóm volt már előtte, de ilyen kedvező összképet egyik sem mutatott. Nem is volt meg ennyi ideig egyik sem! Egyetlen hiba mutatkozott rajta, hogy kiverődött a 2 első lengőkar gömbfeje. De ezen valójában nem lepődöm meg, botrányosak a pesti utak. Ki lett cserélve, azóta bírják. Teljesítménye meglepően jó, holott csak 95 lóerős. Alacsony fordulaton már ereje van, és autópályán is kényelmesen viszi a 160-at. Persze megy ennél gyorsabban is, de nem hajszolom. Jó olajat és időben teszek bele, igyekszem megadni neki a jót. Belül -sokak szerint- meglepően csendes. A fűtése és a klíma nagyon jól dolgozik. Egyszerű műszerfala van, de visszafogottan elegáns is egyben, átlátható, könnyű megtanulni kezelni. Talán a gyári cd-s rádiót hiányolom benne. Hülyén mutat egy "odarakott" rádió az egyébként stílusos műszerfalon. A 4 gyári hangszóró szól benne, ezt kiegészítettem 2 csipogóval. Elégedett vagyok vele. A 2003-as Renault Laguna-énál oktávokkal szebben és hangosabban szól. Elektromos hibája a 2 izzítógyertyán kívül az égvilágon nem volt. Még csak jelét sem adta, hogy valami gyanúsan működne benne. Elnézegetem az ismerőseim mai német és francia fiatal autóit, hogy miket szenvednek időnként a minőséggel. Hálás vagyok ennek a típusnak, mindenkinak azt kívánom, hogy legyen az autója ilyen megbízható! Az idén Spanyolba megyek ki vele, és jól esik tudni, hogy egy ilyen útnak bármikor nekivághatok vele. Kortalan formáját a mai napig megnézik, egyesek utána fordulnak. Hátrányának mit is írhatnék... Talán a gyári cd hiányát, és esetleg egy alap computert a fogyasztásról, egyebekről tájékoztasson. Egyébként az anyós ülés alapvetően kényelmesebb avezető oldalinál, holott a gerinctámasztól kezdve bármerre állítható. Nagyon jó helyen van a könyöklő, mely alatt 2 féle rekesz, pohártartó, kajatartó, kulcstartó és egyéb van. A napszemüvegtartó minden tárolására jó, csak a napszemüvegére nem, mert beleakad a szemüveg, alig lehet kiimádkozni belőle. Ezek apró hiányosságok, tervezési hibák. Könnyű velük együtt élni, mert kárpótol a megbízhatósága, olcsó fenntarthatósága, nagyszerű formája, értékállósága.
Hibalista
- Első alsó gömbfelyek koptak meg a csodás pesti utakon. 2 izzítógyertya lett cserélve 1 éve. Ezen kívül 2 év alatt az égvilágon semmi baja nem volt. Neszeket, egyéb hangokat próbálok időnként hallgatni, de megnyugvással tölt el, hogy egyszerűen nincs mit hallgatni. Pofátlanul megbízható.
Ide hordtam szervizbe
Nem hordtam szervízbe, az aktuális karbantartásokat egy szerelő barátom végezte el mindig.
Értékelése:
Másik szerelő értékelése
Gálos László autómentő -Kecskemét
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 89000 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 50000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Citroen XM td. | Következő autója? | Mitsubishi újabb típusa |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.5/10) |
