megbízható verda, nyugodt-higgadt tulajdonosoknak
Szöveges ítélet
Azért választottam ezt a típust,mert a családban már van egy ugyanilyen és 6 év alatt csak egy lengőkart kellett cserélni rajt. A 525d BMW-mre viszont 2 év alatt ráment vagy 500000ft csak javításokra (ennek a hiba listáját megtaláljátok az adott modellnél 1fekete csillaggal).
Amikor megvettem, volt rajta 1-2 dolog ami cserére szorul, de hát így van ez minden használt autóval. Ráadásul én olyat kerestem inkább, ami olcsóbb és inkább én rakom rendbe. A lista a fékekkel kezdődött, ami meglepően olcsó volt (lehet, hogy csak a BMW után). 23000 ft-ból kijött a tárcsa a betétekkel együtt és eredeti japán. A kuplung viszont okozott egy kis fejtörést. Egyszer csak nem lehetett sebességbe tenni. Olajnyomás hiányában a munkahengerre gondoltunk. A felső munkahenger a tartállyal horror áron van. Bontott alkatrészt nem nagyon lehet hozzá szerezni, mert a td motorral nem helyeztek forgalomba Magyarországon ilyen modellt. Maradt hát a felújító készlet, amit kb 12000 ft összesen az alsó és felső munkahengerhez. Persze a szervizben azt mondták, hogy nem lehet hozzá kapni. Küldtem egy mailt Ausztriába, a legközelebbi szervizbe. Másnap reggel már meg is jött a készlet. De ez nem oldotta meg a problémát. A két munkahenger között van egy kis négyzet alakú kis doboz bekötve. Egy fék olaj cső megy be és egy jön ki belőle. Ilyet nem nagyon látni egy autóban sem, pedig ez gyári. Mitsubishi Krepli szombathelyi szervizében sem tudtak segíteni! Azt mondták,hogy nem tudják mire való, de 33000 ft.!!! Lekötöttük róla és tökéletesen működött nélküle. Az osztrák szervizben rákérdeztem mire is jó. Állítólag nyomás csillapító szerepe van.
Az első kerékcsapágy csak aggyal együtt kapható. Itthon 80000 ft körül van 1 db, Ausztriában 286 euro. Ez nem kevés! Egy kis utána járással SKF-et lehet venni 25000 ért, szintén aggyal együtt.
A stabilizátor szilentek darabja került vagy 2000 ft-ba. Az alkatrész árak nem olyan durvák, mint ahogy mondják az emberek. Ráadásul egy jó állapotban lévőre nem nagyon kell költeni. Erről híres a japán verda!
A 90 Le. nem túl sok, de meg lehet szokni. Nekem ez kicsit nehezebben ment, mert egy több mint 2X ilyen erős dieselből ültem át ebbe.
Fogyasztása lehetne jobb is. Autópályán 130-as tempónál 6,5 liter. Városban 8 liter körül is csipegethet! Ez nem túl jó! Mondhat bárki bármit, ez ennyi!!! Mivel kettő ilyen típusú is van belőle a családban és a másik is ennyit kajál, ezért ez biztosra vehető.
A sárvédő ívekre érdemes figyelmet szentelni, mert erősen rozsdásodnak!
A másik gyenge pontja a váltó. Szinte mindegyik szinkron gyűrű problémával küszködik. Ennek az anyag ára 35000 ft.,de a javítás elég macerás.
Hibalista
- féktárcsa, kerékcsapágy, szilentek, kuplung nyomás csillapító
Ide hordtam szervizbe
Mitsubishi Krepli Szombathely, de inkább mi csinálunk rajta mindent!
Azon csodálkozom, hogy abba a szervizbe még bemegy valaki. Az alkatrészekkel foglalkozó fiatal ember azt mondta mikor rendelni szerettem volna:" Én ebbe had ne folyjak bele! "
Hát akkor ki?!
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Bármelyik ausztriai szerviz!!!
Teljesen más a hozzáállásuk!!!
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (8) | Évjárat | 1997 |
Kényelem | (6) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 186000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | 525 d | Következő autója? | Subaru WRX STi, vagy Chrysler 300 C |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
