Kösz szépen, megvagyunk....
Szöveges ítélet
2004 júniusában került hozzám 60 000 km-rel, meglehetősen szép esztétikai és jó műszaki állapotban. Mivel az előző tulajdonosaival kollégák voltunk, az autót új kora óta ismertem, sőt alkalmanként vezettem is, ígyhát megvásárlása nem jelentett túlzott kockázatot. Mindig is tetszett, a formája időtálló klasszikus sedan tetszetős részletekkel, karakteresre hangolva. Műszaki megoldásait tekintve inkább visszafogott, de megbízható szerkezet. Nem tűnik ki menettulajdonságaival, az akkori idők átlagát bőven hozza, hétköznapi autózásra teljesen megfelel. Fogyasztását kicsit soknak találom, városi forgalombam, ami nekem hegyvidéki autózást jelent rövid távokon (kb.10 km) 12.5 liter, télen kicsivel a 14 litert is meghaladja, de országúton sem igazán megy 9 liter alá. Kellemetlen jelenség a hátsó sárvédőívek korróziója, melyet eddig egyetlen ítéletíró sem említett, pedig amióta nálam megjelent árgus szemekkel figyelem a hasonló korú ilyen típusokat és sok pédény szenved eme kórságtól. Ez azért is kellemetlen, mert a karosszéria többi részén nyomát sem lelni még kezdődő korróziónak sem. A hivatalos márkaszervíz nem tart javítóívet és szerintük nem is létezik. Ők a két sárvédő komplett cseréjével oldanák meg a problémát mintegy 660 000 Ft javítási költséggel kalkulálva. Szerencsére némi keresgélés után sikerült a nemlétező íveket megszerezni (egy ismerősömnek, aki autós körökben forgolódik tízenévek óta) 16 000 Ft-os áron a kettőt, melyek azóta csak az alkalmas időt és szakembert várják a cserére, békésen a garázsban. Ezen kívül egy esetben az autómata klímaberendezés nem akarta a hőmérsékletet szabályozni, amit leleményes szerelőm némi agyalás után meggyógyított mintegy 15 000 Ft-ért. Ennek alkatrészköltsége nem volt. A gyújtótrafó cseréje érdemel még említést melynek javítási költsége 20 000 Ft volt. (a trafó bontott volt) Mindent összevetve ez három év termése, bár az is igaz, hogy a futásteljesítmény nem magas. (kb. évi 10 000km) Munkám során sokféle új autóval kerülök kapcsolatba, vezetem őket látom a költségeiket, a márkaszervízekben otthagyott súlyos tízezreket, melyeket szerencsére nem én fizetek. Átülve a Galantba elgondolkodom, hogy a magasabb üzemanyagfogyasztás ellenére még mindig elég jól érzem magam benne a pénzemért. Nyughatatlan férfiember lévén folyton nézem és mérlegelem a lehetőségét egy kocsicserének és tudom, hogy egy idő után majd tovább kell lépni. Azt, hogy mikor bukkan fel egy típus melyhez legalább ennyire tudok majd ragaszkodni úgy, hogy a dolog financiális része is vállalható legyen, nem tudom. Addig is kösz szépen, megvagyunk...
Hibalista
- gyujtótrafó 20 000 Ft(bontóból), klímaautómatika javítás 15 000 Ft, hátsó sárvédőív korróziója (még nincs megjavítva)
Ide hordtam szervizbe
Botos Autószervíz
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (6) | Km vásárláskor | 60000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 30500 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | BMW 520i | Következő autója? | ? |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (6.2/10) |
