Kék cápa
Szöveges ítélet
"Szívfájdítóan gyönyörű autó, tervezőjének neve méltatlanul nem forog közszájon. Különös szerencse, hogy sem a belseje, sem a motorja nem a járműépítés csúcsa, különben erőn felül törném magam a megszerzéséért."
- Jermann Kálmán így vélekedett az autóról (2.0, szövetkárpitos kivitel) ebben a cikkben: http://totalcar.hu/tesztek/galant8/
Az első felével egyetértek: a ma kapható autók közül nem tudnék olyan kocsit mondani, ami jobban tetszene. Egyszerüen gyönyörű: arányos, nem olyan tankszerű mint a mai autók, ugyanakkor nagyon aggresszív, főleg előről, ill profilból. A formája még ma is időtálló, sokan utánafordulnak.
A második felére pedig csak azt tudom mondani: ki kell próbálni vajszínű bőrbelsővel és V6-os motorral :)
Felszereltsége még ma is megállja a helyét: ABS, légzsák, tempomat, elektromosan állítható, fűthető ülések, légkondi, 4 ablakemelő stb.
A menetteljesítményben kissé csalódtam, őszintén szólva jobb gyorsulásra számítottam. Inkább dinamikusan vezethető utazóautónak mondtanám, mint dühöngő vadállatnak. A 0-100as sprintet 8,6 alatt teljesíti, ami nem rossz, de a "lórúgás effektus" elmarad. A motor ereje 4000 körül jön meg, tehát pörgetni kell, ha ki akarjuk autózni a teljesítményt.
Az autó a nagy tömeg ellenére meglepően fürge, jól manőverezhető. Az úttartása nagyon jó, és a /45 ös gumik ellenére sem rázza ki a vesekövet.
A fogyasztása városban 11-12, de nehéz jobb láb esetén könnyedén elérhető a 14 liter. Országúton, autópályán megelégszik a 9-10 literrel.
Egyedül a bajuszkapcsolókkal nem vagyok megelégedve. A kapcsolási érzet a kategóriához méltatlan. A reflektor villantáskor néha bekattan, és úgymarad.
---------
update 2009/03/01
Sajna a cápa foga beletört egy 406os peugeot farába. Lehetséges hogy az ütközési pozíció (egy kis hídon áthaladva alulról kaptam el a magasabban lévő pugot), esetleg egy korábbi sérülés miatt, de nagyon összetört az eleje annak ellenére hogy aránylag kis sebességgel kb (25km/h) ütköztem.
(A pözsón csak kipuffogót kellett cserélni, az fogta fel az ütközés erejét.) A galanton lökhárító, lámpák, motorháztető, két első sárvédő, bajusz, szakáll, hűtő, cserés lett volna valamint kapott a futómű is.
Kicsit megijesztett az orr deformációja, ha 25 nél így megtörik, hogy nézhet ki egy ütközés 140nel? Köszönöm, de inkább nem akarok meghalni, úgyhogy úgy döntöttem hogy nem csináltatom meg. 50 fontért adtam el...
Hibalista
- Nálam eddig semmi.
-
- Apróbb hibákkal vettem (nem működott a szivargyújtó és a fénzszórómagasság-állítás, plusz hiányzik a bal oldali fényszórómosó), de semmi komolyabb baja nincs, motorikusan hibátlan, a futóműve is kifogástalan.
-
- A bal hátsó kerékjáratot megkezdte a rozsda. (9 éves japán kocsinál ez megszokott jelenség)
-
- A statisztikák alapján megbízható autó, bár az automata váltós kivitelről hallottam rosszakat
-
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 200000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 15000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 12 l |
Előző autója? | Corolla | Következő autója? | Jaguar Sovereign 4.0 |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.3/10) |
