Élvezet - Kényelem - V6
Szöveges ítélet
Itt a TC-n olvastam pár éve, hogy, ha valaki hozzájut egy '90-es évek beli japán V6-oshoz, az becsülje meg, mert ilyen többé nem lesz. IGAZ!
Két éve vásároltam a kocsit. Sokáig vezettem sokkal fiatalabb Renault-kat, VW-eket, Seat-okat, a japán kocsikat csak hírből ismertem. Aztán vettem egy 1995-ös Mitsubishi Colt-ot. Rendkívül kellemes csalódás volt (annyi törődést igényel mint egy Swift: benzin, olaj; cserébe kényelmesebb, sportosabb:) és picivel több tekintélye van(kb. 20LE)).
Nem volt kérdés, hogy mire cserélem.
Kerül amibe kerül: cápa Galant kell. Mégpedig V6-os, szigorúan tuningmentes.
PRO:
- A h@szn@lt@uto.hu-n találtam Rá. Ő volt a második legdrágább. Nem kereskedő árulta, 2500ccm, V6, a kor színvonalán full extra, gyönyörű sötét metálzöld. Az autó különlegességét a manuális váltó adja. Ezzel a motorral és felszereltséggel szinte csak automatákat dobtak piacra.
Mindenki szerint nem voltam normális, hogy beleszerettem egy ilyen benzintemetőbe. Annyira bíztam Benne, hogy alapos átvizsgálás nélkül a vásárlás hétvégéjén már el is mentünk Dubrovnikig. Persze gond nélkül megjártuk. Szó szerint semmi baja nem nincs. Ami elromlott az az utólag beszerelt Pioneer fejegység.
- Fogyasztása még most is a gyár által megadott értékeket hozza. Városban: 11-12L, országúton: 8-9L. Ha ez sok lenne, a hang-, és gyorsulási élmény bőven kárpótol. Olajat nem eszik.
- A vezetőülés (amennyire tudom a többi is) nagyon kényelmes, hosszútávon sem fárasztó.
- A kezelőszervek kézre esnek, használatuk egyértelmű. Az összes műszerfali háttérvilágítás működik!
- 166LE/223NM/1300Kg, 8.4 másodperc kell a 100km/h-ra gyorsuláshoz
- Fenntartása - a fogyasztást leszámítva - kimondottan olcsó. 30.000km-en vagyunk túl és izzókon, olajon, szűrőkön kívül csak hátsó lengéscsillapítót cseréltem (40.000Ft, még az eredeti volt benne). Az alkatrészellátás bőséges és akárki akármit mond, nem drágább, mint bármely más típus esetében.
CON:
- A kormány csak függőleges irányban állítható.
- Bár az ülés viszonylag tág határok között állítható, 190cm felettiek vagy 160 alattiak küzdhetnek nehézségekkel.
- A hangja és teljesítménye miatt örökös kihívás vele spórolósan vezetni.
Hibalista
- Ülesallító motor kapcsolója kontakthibás lett, spray segített. - Motorháztető zárszerkezete kezd rosszalkodni. - Hátsó lengéscsillapító. - hátsó ablak fűtésében néhány szál elszakadt. - - UPDATE: - Az első felfüggesztésben kezd valami hangos lenni
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1998 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 192000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 30000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | Colt 1.3 ELI | Következő autója? | Valami nagy japán |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (8.3/10) |
