Elegáns-brutális családi autó
Szöveges ítélet
Korábban volt már Galantom, egy ´92-es Gti. Azóta imádom a Galantokat. A gömbölyű igazából sosem tetszett ( utáltam, hogy belül csupa műanyag, sehol egy króm kütyü ) ezért már a Gti eladása után tudtam, hogy egyszer cápám lesz. Egy időre átlovagoltam a Toyotákra, volt SAAB-om, BMW-m, Hyundai-m és egy véletlen folytám tavaly decemberben kiszúrtam a neten egyet. Teló, utazás vidékre: ahogy megláttam ( szegényt jégbefagyava ) egyből tudtam, Ő lesz az!!! Az árát kipróbálás után pofátlanul lealkudtam és még a cserélendő alkatrészek munkadíját is belevettük az árba.
A formájáról, kényelméről nem kívánok sorokat írni. Egyszerűen gyönyörű, kívül-belül. Nem egy átlagos autó, sokan megnézik még ma is, pedig már 7 éves!!!
A 2000-es motor az 1.6-os Ave után érezhetően jobb, de az igazi a 2.5-ös lenne. Majd a következő az lesz!!! Nagyon kultúráltan ketyeg, szépen húz, élvezetesen autózható, de nekem hiányzik a teljes elégedettségemhez még 20-30 LE......
200-at simán megy, a végét még nem próbáltam, nem is érdekel.
Átlag 160-at pályán nagyon kényelmesen viszi és akkor még van tartalék benne. Országúton elemében van: a héten a 8-ason mentem Szombathelyre, ill. vissza. Újpestről háztól házig 2 és fél óra volt az út és 160-nál nem mentem többet ( még a 8-ason sem :-)))))) ) és volt benne egy közel fél órás tötyörgés az M7-estől Fűzfőig!
A gyári könnyűfém felnik szerintem gyönyörűek, nekem a 15"-al is tetszik, igazi tényleg a 17"-es Avance-al lenne............csak hát Pestre-városba, öngyilkosság lenne!
A felszereltsége nekem tökéletes és a sokak által bírált fa középkonzol is bejön! A futóműve príma, egyedül a hátsó viseli érzhetően nehezen a gyakori pesti keresztbordákat. Nagy tempónál kimondottan jól fekszi az utat, sportos autózáshoz is partner, mind a motor, mind a futómű. Nekem a fékekkel sincs problémám. Többen keveslik a fékhatást, hát nem tudom.......szerintem épp elég. ( nem kell 200-ról többször is padlózni, szerintem csak ennyi )
Egyedüli problémám a kézi váltóval van. Mivel az utcán alszik a kicsike, télen kereszteződésekhez közeledve lassítás közben nagyon nehezen tudtam 2-es, ill. 1-esbe visszatenni. Bemelegedve javult a helyzet, de igazából még most is akadozik némely fokozatom. Azt tanácsolták, hogy egy váltóolajcsere talán megoldaná a dolgot, de nekem azért annyira nem zavaró. No de mégis.............azért a tökéletes összképet kissé árnyalja, na! ( ezért csak 9-es )
A csomagtérben bőven van hely, kényelmesen pakolható.
Összességében egy tuticsentó elegáns, de ugyanakkor brutális kinézetű családi-utazó autó, mely a városban is megállja a helyét. Hosszabb utakra kimondottan ajánlott!!!!!!!!!!!!!
Ja és az árát a megkímélt példányok szerintem kimondottan jól tartják!
Hibalista
- Vásárlásakor tudtam, hogy cserélni kell a két hátsó lengéscsillapítót és a két kutyacsontot. Ez cakk-pakk 45E ft-ba került! Ezen kívül egy új akksit kapott ( 7 év után nem csoda ) 3000.-ft-ért megjavították a vezetőoldali ajtó elkoszolódott érintkezőjét és a tompított világítás-index bajuszkapcsolóját ( ez igazából tisztítást és WD-40-ezést takar ) HIba igazából egyébként semmi.
Ide hordtam szervizbe
Sehová, mert ahol vettem az autót az árában kicseréltek mindent rajta, én csak az alkatrészeket vittem.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2000 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 176000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 10000 |
Szerviztapasztalat | (9) | Átlagfogyasztás | 8 l |
Előző autója? | Avensis 1.6 | Következő autója? | Galant 2.5 V6-24 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.8/10) |
