Cápavadászat
Szöveges ítélet
Az autó gyermekkori álmom volt, most jutottam el oda, hogy így cca 8 évesen megközelítőleg másfél millió forintért meg is tudtam venni. Azt az elvet vallom, mindenki olyan autót vegyen, amit biztonságosan fenn tud tartani.Ergo van keret a fék, futómű karbantartására és nem veszélyezteti mások testi épségét azért, mert épp csak be tudja fizetni a havi törlesztőt.
Én anno egy 205-ös PUG-gal kezdtem,idősebb volt nálam, most lenne 27 éves.Majd egy 89-es 1,5 8szelepes Mitsubishi Lancer következett, itt szerettem meg a Három Gyémánt által fémjelzett márkát.Közel 30 ezer km-t tettem meg vele, problémák nélkül. A fájó búcsú után boyracer-kedés következett, egy tüzes kis 1,6 Civic ESi-vel. Itt már adódtak kisebb problémák, de a Hondával is elfogult vagyok. Miután 2008 április idusán túladtam rajta, egy hét után rátaláltam a Cápára. Ez volt a hetedik, ami megnéztem.Hátulja törve volt, 145ezer km-t belecsavart az első és előttem egyetlen tulaja. A hátulja törve volt és sajna nem túl szépen javították.Ez abban merül ki, hogy a jobb oldalán nem mentek végig a tető mellet egészen az A oszlopig, így ahol elködölték, sajnos látszik.Egy polír kicsit segít majd rajta, de ez legyen a legnagyobb bajom.Szerkezetileg ép az autó, ez a lényeg.Rövidke együttélésünk alatt amit tapasztaltam, azt írom le. Az autó motorja 137le, ehhez társul cca 1.3T súly, nem a legideálisabb párosítás, de nem is vészes.Rá kell érezni a vezetésére.Nem érdemes túlságosan pörgetni sem, de lehet vele lendületesen autózni. A négy légzsák megnyugtató, ne legyen rá szükség. A műszerfal Mitsusan egyszerű, de jól funkcionál, minden a helyén van.A tükrök , a fényszórómagasság elektronyosan, az ülésmagasság két ponton manuálisan állítható.4 állású deréktámasz segít abban, hogy pl a Budapest -Debrecen oda-vissza egy röpke kis kocsikázásnak tűnjön.Klímája teszi a dolgát, az automatice része nem a legjobb, mert a fejegység által termelt hő kicsit össze tudja zavarni a pont felette lévő érzékelőt.Az ülések kényelmesek, a könyöklő zseniális, a hely pont megfelel a 187cm-nek és a 95kg-nak.A gyári hangszórók egyenlőre még megfelelnek, majd lehet kicsit fejlesztem a technikát, de nem elsődleges. Amit cserélnem kell majd, az a motoros antenna, végét járja szegény.Futóműve nem rossz, talán túl jót akartak, ez lett a vesztük, sajna a keresztbordákon szeret elmocorogni.16-os 205/45-ös papucsokon elég stabil, de nem verenyautó.Csomagtere hatalmas, jó sok hulla elféne benne, darabokban meg egy egész focicsapat.Egyenlőre ennyi, nemsokára jelentkezem a további tapasztalatokkal.
Jah, igen, a nagyrevízió alkalmával történt állapotfelmérés alapján jó hír, hogy bár nyolc éves és magyarországi, a jobb hátsó még gyári lengéscsillapító olajszivárgásán kívül, más baja nincs. :-).
Update1:
kuplungcsere-már nem görcsöl a vádlim éjszaka
gátlók hátul cserélve:nem pattog el az úton nagyobb sebességnél, ha nem tükörsima(ez jóó)
Kopogott benne valami elöl.Elvittem dokihoz, bal oldalt két lengőkar.Ki lettek cserélve, de a kopogás nem szűnt meg.Most morcos vagyok, megyünk vissza még antibiotikumért.
Update2: Az eddigi pár hónap alatt történt külsérelmi nyomok:
OBI parkoló,hátsó lökős bal sarka, valki elnézte
OBI parkoló,hátsó lökős jobb sarka, elnézte valaki
Olaszország, Recco: hátsó lökős jobb közepe, leverte valaki a festéket
Bajcsy kórház: hátsó lökős bal közepe, teherautós, vagy terepjárós tenyérnyi helyen leverte róla a festéket,magasan van.
2-3 ajtórányitás és a jobb oldali ajtókat végighúzta egy robogós.
El vagyok átkozva!!!!
Update3:
Jobb első íves lengőkar cserélve. 40pénz volt cakkpakk, az autó csendesen suhan.
Kapott egy garnitúra 205/55r16 Dunlop MS Wintersport3-as téligumit. Szereti.
Ezen felül a hűtő/fűtő rendszert ki kéne takarítani, főleg a venti környékét, illetve pollenszűrőt cserélni.
Eddigi tapasztalataim 9hónapon és cirka 30.000km-en alapulnak.
Hibalista
- Teljes vezérlécsere vízpumpával és nagyrevízió 150.000km-nél.
- 152.000huf, minőségi alkatrészekkel. Két lengőkar, egyik 40, másik 50.000huf. Két hátsó lengéscsillapító, gyári KYB darabja 27.000huf, egyéb nyalánkságok 2-10ehuf tételben. És kuplungszett csere, anyagár:50.000huf és ez még olcsó.
- Jobb első íves lengőkar.
- Elektromos antenna.
Ide hordtam szervizbe
Nippon Autó Érd - Mivel Mo egyik legtapasztaltabb Mitsu guruja, ezért előre egyeztetni kell, de onnatól fogva, gyors, minőségi munkát kapunk cserébe reális áron.Plussz egy végtelenül türelmes és barátságos szakit. Mindenkinek ajánlom, google segít.
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 1999 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 1 év |
Teljesítmény | (7) | Km vásárláskor | 139000 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 20000 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Civic | Következő autója? | MItsubishi Lancer 2008 vagy Mitsu Galant 2,5V6 |
Ennyire szerette | (8) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
