Cápa Galant
Szöveges ítélet
2003 ban került hozzánk újonnan, el?tte egy ugyanilyen de 2000 ben vásárolt vadiúj ezüst Galant volt ( csak az kevesebb extrával felszerelt ) . tehát egymás után 2x is ugyan azt az autót választottuk. nem véletlenül.
a 2000.-ben kisebb modell frissitést leszámítva gyakorlatilag 1997 óta ugyan az vad, ugyan akkor elegáns formájú autó ! Cápa Galant :-))
Szépsége vitathatalan, nem látszik a formaterven, h nem mai tervezés?, utcán sokan megnézik ma is. A kapaszkodó sávban is igyekeznek lehúzodni el?le.
Az autó belseje teljesen rendben van, a 2000 utáni jobban felszerelt változatok f?leg. ilyen ez is, nagyon szépek a fekete és mélyszürke plüss ülések melyek hosszútávon is kényelmesek, gyorsan vett kanyarokban is kiválló oldaltartásuk van. Hátul is kényelemesen elfér 2 szükség esetén 3 ember. Az igazi Galant érzés azonban 2 hátsó utas esetén teljes, hely van b?ven- az els? ülések háttámlája kimélyitve- ezenkívül kartámasz és a vele egyvonalba elölr?l hátra felé kihajtható pohár meg kaja tartó teszi teljessé a kényelmet- praktikus és jól néz ki. az órák háttérvilágitása ugyan csak nagyon szép.leállítva nem látsz semmit, de mikor elfordítjuk a kulcsot el?ször csak a 2 mútató világit és majd aztán minden- jól néz ki ! A középkonzol elegáns de ugyan akkor japánosan egyszer?, de még se teljesen puritán . a fabetét mondjuk nem a legszebbek... a klíma egyszer?en brutálisan f?t-h?t !!! tényleg kegyetlen, egy A6 Audi vagy egy VW klímája ehez képest egy rozzant eltört propeller? ventilátoréhoz hasonlitható :-) nyugodtan rábizhatjuk magunkat az automata üzemmódra. a beépitett hszórók a gyáriakhoz képest nem a szörny? kategóriába tartoznak . csak kár, h a hátsók a kalaptartóra kerültek. Ami a kényelmet rontja az egyedül a megszokotnál magasabb gumi hang. ennek oka azonban valószin? a V mintályú Good Year gumik. meglep? módon a téligumival csendesebb !
Az autót a Mitsubishi nek jól bevált 4G63 jel? 2.0 benzines motorja hajtja ( ugyan ez a moci van az Evo Lancer ben csak turbóval ). Az autó dinamikus mozgatására teljesen alkalmas, 30e km szerviz után érezhet?en jobban megindul 3000 alatt is. 5. fokozatt már 50km/h tól kapcsolható. A motort forgatni nagyon lehet ( 7300RPM környékén tilt ) és nagyobb fordulaton megjön egy kifejezetten kellemes motorhang :-D Nem egy Evo de azért szégyenkezni egyáltalán nem kell és a legtöbb ( na nem az S2000 Honda ra gondoltam ) szivó 2.0 mellé nyugodtan oda lehet állani piroslámpánál . A tempos haladásban partner fútóm? is, amelett, h meglep?en kényelmes-talán nagyon is-kanyarokban nagyon jól fogja az útat, élvezett vele a szerpentin. Igaz nem is merevtengely van hátul :-D Ha csúszik akkor az orrát tolja ezt gáz elvétetelel gyorsan korigálható. A váltója szuper a jápán váltók közül is kiemelked?en jó. gyorsan nagyon pontosan, könnyen kapcsolható. Pici negatívum, h csak 15-km/h alatt veszibe 2 vagy netán 3.-ból simán 1.fokozatott, de h ezt kelljen tenni ahoz eléggé állatnak kell lenni vagy nagyon durva szitunak kell adódnia. A kuplung pont jó helyen fog, a fékek pedig nem rosszak, de éreztem más autóban nagyobb lassulást . Röviden vezetni élmény- hiába a Mitsuk márcsak ilyenek !
A fogyasztása is normális, városban 9-10 liter között lehet, országúton tempósan haladva 9 liter ( 140-150 sok vissza 3. ba el?zés ) , de 110 környékén viszonylag egyenletesen haladva 6,5 liter is elég :-) autópályán 160 felett kezd el enni, de akkor már azért haladsz is cserébe.
Lehet nagyon elfogultnak t?nik a véleményem, de ez az autó tényleg ilyen. A tesztekben is mindig csupa jót írtak róla és a vele egykorú Japán ( a többit meg... ) konkurenciát simán verte.Azért a mai középfels?kategóriás autók is igazábból felszereltségben tudnak többet . S?t a V6 simán partiban van a Toyota Camry vel is.
Összeségében szerintem egy olyan autó amit nagyon is lehet szeretni, a formája magával ragadó, az alatta lev? technika pedig kiforrot megbizható és megfelel? partner. talán a formából kiindulva léphetne nagyobbat is 100 ra, de arra meg ott a V6 kézi váltós.
Hibalista
- ez egy Mitsubishi, mely ráadásul Japánban készült, tehát semmi !!! ( sem az ezüst sem a bordó Galant ban )
Ide hordtam szervizbe
Mitsubishi Pécs. gyors, korrekt.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (10) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 30500 |
Szerviztapasztalat | (10) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Galant | Következő autója? | nem mostanába lesz cserélve, de Mitsubishi, vagy legrosszabb esetben is valami Japán. |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.7/10) |
