Egy GALANT-gyűjtő véleménye :)
Szöveges ítélet
Hali! Hmm..hol is kezdjem! Régen sok féle autonk volt...kivéve japán,és amikor haverom megvette Mazda 323 4x4 turbo-ját biztos voltam benne hogy nekem is Japán autom lesz! Ezért amikor auto vásárlásnál tartottam ugy döntöttem csak is Japán lesz,4x4-es és ha lehet turbos,de bizti nem kis cm3 -es maszat mert már akkor a gyorsulási versenyek érdekeltek..(főleg miután láttam a Fast & Furious-t :-))
Sokat lapozgattam az újságokat és keresgéltük a megfelelőt,de semmi jót nem találtam,mert vagy drága volt (Subaru Impreza GT) vagy régi volt (Eclipse Turbo) ezért úgy döntöttem,hogy 2.0 V6-os gépet veszek! Sok Mazda Xedost néztem,de egyik nap haverom meglátta egy újságban ezt a Galantot! Akkor nekem a kép alapján nem tetszett,de 4x4 volt,japán és nagy cm3,(gondoltam ha már nem turbos)
El is mentünk,de amikor megláttam...nagyon megtetszett! Nagy (ami szempont volt=biztonság és amugy is 195cm vagyok) kényelmes,tele extrákkal..stb,DE NAGYON XAR ÁLLAPOTBAN VOLT!!!!
Látszott,hogy törve volt és csak össze lett dobva! Nagy alkudozások árán 1misi-ért megvettük!
Ezután jött a költekezés:lengőkar csere,75ezer(mert csak a 4x4 jó hozzá és csak gyáriba volt és a kedves szerelőm sík volt hozzá! most már 10ezerből megusztam volna) és pár apróbb dolog! Tény hogy külsőre,olyan mint a 2.0 V6 de sok minden nem jó hozzá az összkerék..stb miatt! Nagyon más a fütőműve!
Ez után sok apróságot csináltunk rajta pl. belső elemeket a műszerfalon lefújtuk..stb de nagy dolgot semmit! Majd megvettem rá az első "tuningot" egy direkt légszűrőt a T&S fesztiválon,ahol az első hivatalos gyorsuláson is kipróbáltam a gépet! A 4x4 miatt starnál büntettem az ellenfeleket (letépi a fejed akkorát ránt,főleg szinter kuplung után) de a turbos gépek utána rámvertek! (100km/h felett hatalmas hajtásveszteség van! ) Majd kb. 1év múlva egy gyorsulásra menet totálkárra törte egy német barom (előzés közben lehajtott elöttem egy mellékutra!! ő volt a hibás!)
Ekkor nyílt a helyi autotuning bolt (www.presko-tuning.hu) és mivel elég jó árat kaptam a biztosítótól nekiálltam építgetni az autot!A gyári elektromosan állítható sport futóművet (eléggé oda volt már) lecseréltem ültetett Vogtland rugókra és Monroe reflex gátlókra,majd leszedtem a kipufogó dobokat(kat.-t is),amiből van pár alatta (4db) és 60as cső lett a gyári 55ös helyett és csak a gyári hátsó dobot hagytam meg! Sport gyertyákat vettem bele a gyári már amúgy is nagyon elhasznált volt.(Nippon Denso kb. 200ezer km-t ment=japán tuti gyertya!!) Letisztítattam a kasznit:zárak, lámpamosó..stb és Evo VI moci tetősre lett átalakítva! Momo kormányt raktam bele,ami sztem gyárilag elég naggyra sikerült és engem zavart is!
Ezek után a helyi illegál gyorsulásokon nem nagyon volt ellenfelem :-) hehe
Ami maradt biztosítási pénzem,abból kinnt vettem egy u.ilyen Galantot alkatrésznek (csak 5 ajtósat)....ami annyira jó állapotban volt hogy vétek lett volna szétszedni!!! Ebbe tényleg 170ezer km volt nem mint az enyémbe amibe kb 250ezer v. több!!!! de az óra 174-en állt,ami nem is csoda mert kivették a km órát hajtó kütyüt és ezért nem ment a tempomat és a 4x4 kormányzás se! Ekkor adtuk el a Nissan Patrol terepjárónkat,ami helyett Apué lett az ezüst gép! Tiszta Galant park lett,főleg azután mikor fillérekért ismét vettünk egyet,ami rommá volt törve de Fullra! (Tetején pördült..,de karcolásokkal megúszták az utasok!!!) Ebbe a gépbe csak 94ezer km volt,tehát az enyémbe raktuk át belőle az alkatrészeket és most a motor is megy át belőle...(a részleteket majd megírom!!)
"2007 itt a folytatás: A motort nem raktam át,eladtam. Helyette az eredetit bontottuk szét és újíitottuk fel. 250ezer vagy több km volt a motorban és mikor szétszedtük nagyon meglepődtünk mert olyan volt mint az új! Semmi kopás,csak amit sejtettünk: szelepszár szimeringek voltak elkopva! Felújitattam,és ha már szédszedtük akkor meg is gyűrüztük,ami teljesen fölösleges volt!
Az összes szimeringet kicseréltük,kapott egy szinter kuplungot és az említett ékszíjtárcsát lecseréltük. Összelett rakva a motor és 1300km után ismét köszönhettem a "szerelőknek" mert csapágyas lett a motor..de a poén hogy az összes csapágy!! =olajgond (nem öntöttek bele olajat..stb nem tudjuk rejtély marad..de ezt megint nem kevés pénzem bánta! ekkor tartottam 300ezer Ft-nál,igaz ebből 100volt a "szerelés"!)
Innen folytatom majd szokás szerint...
Kb. ennyit kell tudni róla.. :) persze egy hülye 100-at csinál alapon eközben 1ik barátom is ilyen csak 2.0 V6-ot vett! :-) amivel nagyon jól is járt mert tökéletes állapotban van a mai napig! Csak kicsit magas a fogyasztása! =mint az enyémnek v.több!
Ehez a típushoz nehéz fő alkatrészt találni ,de nem is sűrön van rá szükség! De pl. első féktárcsa 40ezer/db,míg a 2.0 V6-ra 12ezer/db ilyenekre gondolok!
De összeségében nagyon jó autó ami bármilyen!!! körülmények között elvisz az uticélba! Annyira eltalált és jó benne a 4x4 hajtás(50:50),hogy az hobby terepjárókat megszégyenítő!
Fő tulajdonságok: 4x4 hajtás és kormányzás!!
elektromosan állítható futómű (gátló db-ja 100ezer! lol)
Amúgy teljes elektromos csomag,(ablak,tető,tükör..stb) tempomat,ABS,SRS,ESP..stb
Az USA-ban rengetek szétgyúrt ilyesmi Galant van és nagyon olcsó kint az alkatrész hozzájuk,csak nálunk nem kapni hozzájuk szinte semmit!!!
Ja igen:sajnos csak ebből a szériából nem csináltak VR4 változatot EU-ba. USA-ban és Japánban van ebből u.ez csak Twin Turbos,ami alap 280 lóerős!
Huu ..ez nem lett rövid...de azt írták meséljek :-)
Mellesleg,ha segítség kell írjatok. Alkatrészben is tudok segíteni: mauro.galantv6@gmail.com
Hibalista
- hidegben bezárt a központizár,de miután szétszedtük láttuk hogy megkopott és tisztítás után jó lett! (csere érett)
- Főtengelyről a külső ékszíjtárcsa levált (ez hajtja a generátort,klimát és servot...nem tudjuk mitől történt,előfordul azzal nyugattak és pl. a franciáknál ez mindennapos)
- Más nem jut eszembe: csak a kopó alkatrészek...féktárcsa+betét..stb.
Ide hordtam szervizbe
Xxxx Yyyy
Nah ezt inkább hagyjuk mert nem akarok senkit megbántani!! A lényeg,hogy ha bevállt egy szerelő akkor csakis oda hordjuk és a jó szerelőt nagyon becsüljük meg,mert egyre többen mondják magukat "szerelőnek" és ha valamit csinálni kell akkor kiderül hogy kókler banda!
Jah és még mellette le is akarja húzni az embert...invalid.pff
Értékelése: 1
Képek az autómról
Fenntartási költség | (6) | Évjárat | 1993 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 4 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 25000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 11 l |
Előző autója? | 323,520 stb Német autok voltak,de többet soha egy Japán után!! | Következő autója? | Mitsubishi vagy Subaru...majd meglátjuk,de marad a Japán az biztos! |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.2/10) |
