A "Pénznyelő"
Szöveges ítélet
2004-ben vettem az autót, első ránézésre esztétikailag közepes állapotban volt, itt – ott „hólyagosodott” és a metál is kezdett lepattogni a tetejéről. Motorikusan nem volt problémája, a leömlő utáni első flexi cső volt kiszakadva, ezért a hangja elég rekedt volt. De mivel ilyen autót akartam, és alkudni is tudtam bőven, megvettem.
2.0 V6 24V lépcsőshátú, hát nem volt egy tömegautó az biztos, de ha tudtam volna, mi következik a következő két évben biztos, ott hagyom.
Már hazafelé jött a hideg zuhany, kb.160 környékén eldurrant a jobb első gumifékcső (teljesen el volt repedve, ráadásul ebből csak gyári létezik), csak a szerencsének köszönhetem, hogy nem hagytam ott a fogam, abban a szituban még Sulmájer sem fogta volna meg a kocsit, mázli hogy nem volt forgalom!
Megcsináltattam a féket és a flexi csövet, használtam pár hétig, de gondoltam itt az ideje egy „nagy” vásárlás utáni szerviznek (olaj, szűrő csere, vezérlés, gyertyák (platina fejes) stb.…).
Meg is lett az eredménye, a kocsi állt egy hetet, már vártam hogy kész legyen, amikor a szerelőm hívott, hogy le kellene menni a műhelybe, van egy kis problem. Ott állt a verda, a motortér szétdöntve, állítólag amikor cserélte a gyertyát, valami kis fémdarab bekerült a nyílásba, na ez indításkor szétverte az egész dugattyút és a hengerfej tányért! 1 hónap várakozás, mire a hengerfejet síkba marták, bontott dugattyú bele ficcent és összerak, természetesen nem én álltam a cehhet. Többet nem vittem hozzá.
Megint 2 hónap, a bontott dugattyú hajtókar csapágya menet közben kettétört, ami kukára tette a motort. Ami utána jött azzal nem untatok senkit.
Egy kis lista. Új főtengely, hajtókar csapágyak (csak gyári, japánból), tám-csapágyak, komplett vezérlés (mivel meg lett bontva), hidrotőkék, szelepek, gyertyák, tulajdonképpen teljes motorgenerál!
És mivel már úgyis buktam a megspórolt zsetonom + még szüleim is adtak nem keveset, kis kaszni munka, sárvédő cserék, és teljes újra fényezés!
5 hónap alatt, jobb lett, mint újkorában, és szebb is, csak hát ennyiért már ugye…..
Használtam még 7-8 hónapig, semmi gond nem volt vele, a hangját imádtam, jól ment, főleg ha pörgette az ember, kényelmes, tágas autó volt, aztán érdekes hangok jöttek a futóműből, talán az ültetés miatt (így vettem), lengőkarok, stabilizátorok K.O. + kerékcsapágyak. Eddig tartott a kitartás és a pénz, egyből eladtam, szerencse jöttek is rá, de az árát természetesen nem lehetett annyira feldobni.
Kiváló autó volt, amikor „egészsége” engedte!
Hibalista
- önhibájából, csak a fékcső és a flexi cső, utána minden más.......
Ide hordtam szervizbe
Magánszerlő - aki "szétszedte"
Értékelése: 1
Másik szerelő értékelése
Magánszerelő - aki összerakta
Értékelése: 10
Képek az autómról
Fenntartási költség | (4) | Évjárat | 1994 |
Kényelem | (9) | Használati időtartam | 2 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 150000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 35000 |
Szerviztapasztalat | (5) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Vitara | Következő autója? | Renault Kangoo |
Ennyire szerette | (7) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (5.8/10) |
