A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Galant (1988-1992)

Galant GTi 16v Dynamic-4 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Car of the year 89, ennyi

Szöveges ítélet

89óta van Galant nálunk, nekem négy volt, most is van három.
A GTi-k nagyon kényelmesek, jó az ülés oldaltartása, hátul is nagyon kényelmes és tágas, igaz GTi esetén hátul is csak 2 embernek (a kagylosított ülések miatt).
Az 5 ajtós kivitelek ( HB ) NAGYON praktikusak, mindent el lehet velük vinni, nem iparos auto, de ha anyuka karácsonyra mosogatógépet apuka 172centis plazmatévét öcsike új desktopot kért akkor a Jézuska egy 5 ajtós Galanttal simán leszállítja :)
Sajnos a sedan már nem ennyire agilis, egy sima konyhabútor munkalapot képtelen voltam bevarázsolni, szégyenszemre segítőkész barátom vitte el a munkalapot a három ajtós 2000es CIVIC VTi-vel.
nade, az kéremszépen nem egy ralli legenda leszérmazottja, mint az én Galant-om. Kevesen ismerik a VR4es Galantokat, nos, ez afféle EVO 0, minden EVO ezen alapszik egészen a IX-ig.
állandó összkerékhajtás, össkerék kormányzás, 4G63 16v turbo, intercooleres motor.
Itt indult el másfél esztendős pályafutására a 16szelepes turbó 4G63as kódjelü motor. Közismerten az egyik legmegbizhatóbb 4 hengeres blokk. Noha a 4G63as kódjellel talalkozhattunk más autókban is, sőt még turbóssal is (starion) de nem duplavezérműtengelyes, 16 szelepessel, elektromos üzemanyag befecskendezéssel.
Meg is nyert jónéhány ralli verseny a Mitsu csapat anno ezzel a géppel. Ez az EVO-k, 1g-2g eclipse-k alapja.
De térjünk vissza a Dynamic-4hez, az összkerekes hajtáslánc miatt lomhább mint elsőkerekes testvére, pedig a gyárban még erre is gondoltak, és kemény 4 lóerővel izmosították az összkerekes vátozatokat, így lett 147-böl 151 lóerős. Na most a gyakorlatban ez nem oszt nem szoroz, sajnos picit lomha, bár nagyon megtud indulni, de sajnos érezhető, hogy ezt eredetileg nem szívó motorhoz tervezték (az europai összkerék hajtású GTI gyakorlatilag minden fontosabb elemében megeggyezik a JDM (japán belpiacos) Galant VR4-el, még a lökhárítók is, küszöbszélesítések stb...néhány apróbb részlettöl eltekintve, amit fölösleges lenne ecsetelnem, amúgyis csak az ilyen eszementek veszik észre mint én).
Turbós motorral félelmetes dolgokra képes ez a gép, a kanyarvételi sebesség, stabilitás így is elképesztő.
(Galant VR4 RS: gyárilag 240 lóerő)
toronymerevítésre szükség van mert nagyon pattog szegény, de az "átlag" felhasználóknál ez nem okvetlenül indokolt beavatkozás.
Nem fiatalos tuning verda hála Istennek, nem is arra való. Az 5ajtósokat ajánlom családos apukáknak akik olykor olykor szeretnek oda lépni. A 4ajtósat inkább fiatalabbaknak, de csak olyan embernek aki már elég felnött, tapasztalt és tiszteli, megbecsüli a jót és a szépet.
Összességében nagyon jo autók, ha vigyáznak rájuk, szeretik őket meghálálják, ám ha nem törődnek velük könyörtelenül bánnak velünk, és rengeteg bosszúságot tudnak okozni..
de ki tud megharagudni egy ilyen csodálatos autóra?
ez nem egy tárgy amit birtokolunk, Ő birtokol minket. Az akkori Japán csúcstechnika vegyítve a szépséggel, praktikumal és a puszta erővel.
Egyszerre brutalis és aranyos, a 90es évek egyik legjobb családi sportos (VR4 esetén joggal nevezhetjük inkább sport) autoja, ami joggal érdemli meg az odafigyelést és a törődést.
A GTI modelleket szigorúan csak menthetetlen elvetemült fanatikusoknak!!!

Hibalista

- Korai modelleknél (89-91) gyári anyaghiba miatt a bal "A" oszlop teteje szokott rohadni, illetve a szélvédőnél a tető is. (inkább csak a fényezés kezd el púposodni)
- Szintén koraiaknál a doblemez is rohad néha. Vásárláskor kikell teljesen tekerni a kereket jobbra-illetve balra, benyúlni és csavarhuzoval megkell ütögetni, kapargatni, ezzel az ervvel is többet lehet majd alkudni. Első sárvédők alján lehet még rohadás, illetve ajtóknál. Egyébként csak a 89-91esekre "jellemző" a rohadás. 92-93 modellek nagyon szépek ha nem nagyon voltak törögetve.
- Futómű: lengéscsillapítok, szimeringek gyakran kopognak, gömbcsuklók lógására is érdemes odafigyelni. ABS esőben blokkol, csúszik, valakinél soha, de azért néha előfordul. Ez lehet egy koszos szenzor, kopott betét ill. tárcsa miatt, de néha ABS computer is sajnos..
- ECU-ra nagyon kell figyelni,gyakra elromlik 13-15év után. Ez sajnos előbb vagy utóbb el fog romlani. Érdemes megelőzni a bajt és egy szakemberrel felújítatni. ha már megtörtént a baj akkor a történet 50ezerröl indul GTI esetében. néha kilehet fogni olcsón egy ECU-t de akkor is 40körül van, és természtesen az is elromolhat.
- Elektromos ablakok sajnos belassulnak, el is szokott romlani, nem olyan gyakran mint a lancerokban, de néha megesik. Álltalaban a vezető oldali központi ablak vezérlőnél kell keresni a hibát, nem kell szerkezetet cserélni.
- GTi-nek, legyen ECS-es (elsőkerekes, szintszabályzós) vagy Dynamic-4 (AWD) váltóra ráfér egy szakszerű felújítás, mindegyik rossz sajnos. A rossz alatt azt értem, hogy siman használható, de nehezen vesz be néha sebességet, illetve kerreg. Persze kuplungot is célszerü ilyenkor megnézni, de ez amúgyis alapvető.
- Galantoknál inkább az elektromos hibák a jellemzőek, más nagyon nem szokott tönkre menni. Talán öníndító meg ilyenek, de ezeket elég ha felújítatjuk és megint 10 évig jók lesznek. 280ezer kilóméternél talaán esedékes egy motor felújítás, szelepszár szimeringek stb..tömítések..és ismét egy deci olajat nem fog enni még 250e kilométerig.
- 4 galantom van/volt eléggé ismerem őket :)
- ECS telókat budapesti utakon el lehet felejteni, jó dolog, jól is működik, de nagyon érzékeny, felújítása drága, cseréje is, és sajnos tuti záros időn belül megint galyra megy.
- Alapjárati motorral is akadnak néha gondok.
- Árak: karosszéria elemek 15-20körül mozognak bontókban, motorok 60tól 100ig. ECU 40től 60ig. kopó alkatrészek nem jellemzően drágák, komplett futómű felújítás (stab pálcák, szimeringek, gömbfejek stb stb) megvan úgy 35ezerből.
- motor felújítás sem olyan vészes.
- Mondjuk egy biztos, nem olcsó fenntartani, ráadásul 15 éves autókról beszélünk, ezt a tényt mindig tartsuk szem előtt.

Ide hordtam szervizbe

Novi a mitsu guru ( többet nem mondhatok :P )

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (5) Évjárat 1991
Kényelem (10) Használati időtartam 18 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 0
Szerviztapasztalat (5) Átlagfogyasztás 13 l
Előző autója? Galant GTi 16v ECS Következő autója? Galant VR4 RS
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.1/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Galant 1988

További ítéletek (53 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)