A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Eclipse Cross (2017)

Eclipse Cross 1,5 CVT 2WD Instyle 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Japán teaházi nyugalom

Szöveges ítélet

Még ismerkedünk. Egy PUG 307 SW-ből ültem át egy hónapja. Nem tudok magyarázatot adni a váltásra, hirtelen jött ötlet volt. A "kanoroszlánom" - ahogy a Népítéletben szerepel - álom volt, de úgy gondoltam, 15 év után lecserélem. Nézelődtem és jött az árrobbanás. Ssanjong Korando, Suzuki Scross új autóban volt az első elképzelés, de valahogy nem fogtak meg. Aztán jött ez és megvettem. Na de az autóról: Nem sikerült tökéletesen belakni. Jóval kevesebb pakolóhellyel kell beérni, mint korábban. Amit hiányolok: nincs hűthető kesztyűtartó, nincs a kesztyűtartóban világítás, nem világítanak este az ablakfelhúzó gombok - a vezető ablakán kívül és csak az automata -, 2 gyerekülés (isofixre téve) között nincs hely. Isofix nélkül szűken el lehet férni egy vékony nőnek. (Nálam az unokák miatt kell a gyerekülés, tehát már nem gond annyira a szűkösség. A PUG 7 személyes volt, 3 gyerek nőtt fel benne.) Csomagtartóban nincs áramvételi lehetőség (szivargyújó), hát ez elég durva egy túraautónál. Nagy fogyasztás a HDi után, na ez frusztrál kissé. Mármint hogy nagyobb (63 vs 60 l) tankkal 700 km után tankolni kell, a PUG 2-300 km-rel többet bírt, nagyobb sebesség mellett. Lehetett volna memóriás a vezető ülés, ha már elektromos, és ha már az ülés (és első szélvédő is fűtőszálas)az tud lenni, akkor kár volt kispórolni a visszapillantó tükörből az automata sötétítést. Későbbi verzióban már van.
A pozitívum: deréktámasz hiányában is kényelmes elektromos bőr ülések, nagyon jó az automata LED fényszóró, remekül eltalált az adaptív tempomat, első-hátsó kamerák jók, a körkörös kép is, parkolás segéd, szenzorok, nyitható napfénytető, Rockford Fosgate hangrendszer, ami tisztességesen szól. Télen majd gondolom a fűthető kormány, az első és hátsó fűthető ülések, és fűthető első szélvédő is rádob egy lapáttal a kényelemre. A nyitható panorámatető szintén áldás. A motor elég dinamikus, féltem, hogy hiányozni fog a dízel adta nyomaték, de korrekt módon ugrik, sport fokozatra kapcsolva pedig hozza a kötelezőt a méretéhez képest. Az előző ítéletekben írtakkal egyébként egyetértek. Aztán majd folytatom.

Aminek most eljött az ideje: fogyasztáshoz, mert a tesztek szerint is ez a legfájóbb pont: rájöttem, hogy tulajdonképpen tudja hozni a gyári értéket, csak japános módon tartani kell a KRESZ által engedett sebességet. Eddig (dízellel) 10-15%-kal gyorsabban mentem városon kívül, most ezt a néhány percnyi előnyt néhány liter üzemanyagra váltom. Mert a belföldi 100-300 km-es utazás alatt időben nem nyerek annyit, mint amennyit kidobok az ablakon a nagyobb sebességgel. Na, lehet jönni a fillérb@szós szöveggel - ja, idővel mindenki az lesz majd. Szóval fogyasztás 7 liter átlagban a megengedett sebességet nem (gyakran)túllépve, az előző mód +2-3 liter. 110 felett (2000 fordulattól) ugrik meg a fogyasztás. Alföld széle - Bp belváros 2 nap - és vissza úton magamra erőltettem a lakott területen kívüli szigorúan 100 km/h sebességet, 7 liter alatti átlagfogyasztás jött ki. Tudom, ez is sok, az öreg dízelemnél ez 4 l környéke volt, de ez kis motoros turbós benzines. Ezzel a fogyasztás témát be is fejeztem. Remélem, csak hibamentes évek következnek. Eddig semmi nem rontja a vezetési élményt, pláne, hogy híreket (agymosást) nem hallgatok:), csak zenét, az pedig mint mondtam nagyon jól szól. Nagyon jól be lehet állítani a hangzásmódot. Az AndroidAuto stabil, csatlakozás után azonnal dobja a kijelző a szokásos navigációs programot, nálam Sygic. Sajnos ennél meg kellett vennem a havi térképfrissítéses változatot, mert annak hiányában nem volt fordulás előjelzés, a sávok sem látszódtak autópályán, de havi egy gombóc fagyi ára nem okoz csődöt. Cserében valamennyire frissebb térképet kapok. Minden visszajelző nagyon pontos, tényleg biztonságosan lehet közlekedni vele és nyugalomban. Ha pedig ugrani kell, akár sport módban flippel gangolva ugrik is, de még mindig a frászt hozza rám a nagy motorzaj ilyenkor, ami aztán a manőver végén visszaáll a korábbi csendes módra. Ezt a CVT váltót tényleg szokni kell. De legalább érezni/hallani is lehet, hogy történik valami,a dízel csak gyorsult egyet, észre sem vettem, hogy közben megugrott a sebesség 20-30 km/h-val. Szóval egyre jobban összeszokunk és ugyan van némi elcseszett tervezési hiba, de szerintem nagyon is vállalható a verda. Hasonló méretű autóval rendelkező kollégák-ismerősök elmondása alapján fogyasztásban szinte semmi különbség a lágy-hibrid rendszerrel sem, az extrák viszont ezt jóval felértékelik. Na meg talán a valóban nem épp mai a motorkonstrukció, ami annyiban megnyugtató, hogy legalább egy kiforrott technika és nekem megbízhatóbbnak tűnik, mint a mostani gyártású, spórolósabb anyagfelhasználású, kisebb teljesítményű és még kevésbé ismert, új fejlesztésű motorok. Mióta a tél elkezdődött, ülés- és kormányfűtés alap lett induláskor. Gyors és nagyon jó mindkettő, illetve az egész fűtési komfort nagyon jó.

Kicsivel kiegészítve: hibátlan, ahogy el is várom. Már teljes az összeszokás. Mint ha a váltó is megszokta volna a stílus(talanság)omat, a CVT-vel szembeni fenntartásaim elillantak. A kormányunk intézkedett, hogy a korom előrehaladtával arányos mértékben további "háborús" szankciókat vezessen be a sietősebb gurulás okán, ezzel a legelső bekezdésben írogatott "mineksiessekilyenkistávon vs fogyasztás" már mindenkinek fájó lett, ha nem is a magas és érthetetlen üzemanyagár miatt, szóval fogyasztás 6-7 liter környéke egy tankra vetítve attól függően, hogy mennyi pesti tötymörgés van benne. Ugye, hogy mindenkit utolért a "tatás" vezetés:)) Nagyon elfogadhatónak tartom a hasonló benzines és turbós autókéhoz képest. Tehát ezt a "Tesztes" aggályt a magam részéről negligálnám is, ha valaki erről olvas, mármint a magas fogyasztásról. Ja, itt nagy szolgálatot tesz a HUD és a sebesség limit beállításának lehetősége is. Úgy gondolom, a "hivatásos" tesztelők nem egy átlagautós használata mellett hordanak össze meg vissza ezt azt. Sajnos a honi, vidéki kiváló útminőség - ezajóútnemazaszarsima - próbára teszi néha a MEC-t, ami nagyon egyben van, jelentem semminemű nyöszörgés, csörgés nincs. Ezzel szemben olvastam ellenkező teszt-véleményt, hát nem tudom, milyen autót fogott ki a tesztelő... A "hüppögősnek" is aposztrofált RF hangrendszert korrekten beállítva úgy gondolom tisztességes zenei élményt lehet kapni, a rádió - amit az érdektelen reklámok és egyebek miatt nem hallgatok - korrekt vételi erővel bír, a DAB lenyűgöző - kár, hogy itthon nincs -, a pendrive-os/BT-os zene viszont teljesen korrekt. Két érintés után 3 hangsugárzási beállítás változtatható, onnan és oda szól a zene, ahová akarom. Nem értem, ezzel kinek mi lehet a problémája, annak nyilván, aki úgy ült be, hogy nem tökölt a testreszabással. A tapipad is kiváló dolog, 3 érzékenységi fokozat és abszolút használható. Ne higgyen senki az tesztelőknek, ez is testreszabás kérdése. Meggyőződésem, hogy érdemtelenül húzták le sok tesztben, külföldi userek több mérföldes/kilométeres tapasztalatát kell elolvasni, ahogy én is tettem vásárlás előtt. Én nem hogy csalódtam eddig, szinte az elvártat is túllépte a MEC. Pillanat: az árkategóriát, a méretét, a kategória besorolását tartsuk szem előtt, ne 20+ milliós autókkal hasonlítsuk össze és ne azok anyagminőségét, inkább ennek a megbízhatóságát, korrekt anyagfelhasználását és praktikusságát nézzük. Én javarészt másodmagammal használom, néha két unoka - tökéletes kiránduló autó a már leírt hiányosságokkal. Szerencsére egyre több MEC-t látni az utakon.

Hiba semmi. Váltóval összeszoktunk. Hibát nem tudok felróni, legfeljebb annyit, hogy nem lehet hozzá acéltárcsát kapni téligumi használathoz.

Hibalista

- Eddig semmi.

Ide hordtam szervizbe

Saturn Service Kft. Pécs

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Tóth Szerviz Szolnok Elég sok autóm volt, általában szakszervizben dolgoztak rajta. Ebben a szervizben egyszer voltam, leesett az állam, annyira profik. Folyamatos kapcsolat a szerelővel, az autómat végig láttam üvegajtón keresztül és saját felelősségemre be is engedtek, hogy alánézzek, minden kérdésemre válaszolva. Ajánlottak alkatrészt, olajat, volt választási lehetőségem pénztárca vastagságnak megfelelően. Árban abszolút korrektek. Nagyon javaslom 120 km távolságból is, újra oda megyek.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2019
Kényelem (9) Használati időtartam év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 35000
Megbízhatóság (10) Vezetett km 30000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? 307SW 2.0 HDi Következő autója?
Ennyire szerette (9) Megérte a pénzét? igen
Verdikt (9.6/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Eclipse Cross 2017

További ítéletek (3 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)