Mindennapi sportkocsi
Szöveges ítélet
Nem ez volt az első célpont az autó vásárlásakor, számos más márkát, típust néztem ki magamnak.
Sikerült egész jó áron megvenni, bár azt az összeget rá is költöttem.
Az autót úgy vettem, hogy nem volt alapjárat, kopott volt a tárcsa, nem működött a klíma, kopott volt a lakk a fényezésen (ami a hirdetésbe nem szerepelt), kopogott a j.e. lengéscsillapitó és égett a check engine, ami mint kiderült a katalizátor miatt világított.
Rögtön azzal kezdtem a dolgot hogy olajcsere, váltóolaj csere (mert azt az emberek nem cserélik sose), szűrők csere.
Következő volt a fékek cseréje, mivel mm-re pontosan megegyezik egy 110 lovas Lancer tárcsájával, így gondoltam kicserélem a lehető legjobbra ami a nyeregbe befér, így lett egy szett StopTech fúrt-mart tárcsa meg hozzá betét.
Egy darabig húztam halasztottam a futóművet mert egyrészt drága volt itthon, másrészt meg szerettem volna az egészet egyszerre felújítani, sajnos egy rugótörés alkalmával megadta a kezdő lökést az autó... addigra sikerült találni egy kontaktot aki egyenesen amerikából rendel alkatrészt. Ami vicces mert egy jobb minőségű alkatrész postázási költséggel együtt is olcsóbb mint az itthoni ár (ha van egyáltalán itthon megfelelő). Bár a kocsinak csak 1db lengéscsillapitó, 1db rugó és egy lengőkar silent problémája volt, én jobban szeretem azt ha minden ki van cserélve, így lett az első - hátsó futómű generál.
utána sokáig nem volt baj az autóval... 1 év után már ki lehetett ismerni azt hogy hogy lehet a leggazdaságosabban közlekedni vele, bár nincs fedélzeti kijelző, két tankolás között kb 430-450 mérföldet tudtam megtenni( átszámolva kb 700-720km) azt az értéket kiszámolva 50Literes tank mellett, egy szolid 7 liter körüli fogyasztás jön ki.
kb két év használat után egyszer megragadt az indítómotor olyan 250000km-nél,
nem kellett több, generátorral együtt leszerel, felújít... ha újat vennék, akkor 80-120e/db és az se megy tovább...
a legutolsó szerviz látogatás utána egy évvel volt amikor 4-5 hengerezés jelenség volt. Akkor kiderült hogy egy egr visszavezető cső repedt el és falsot szívott, azt cserlélték és ha már szervizbe van, legyen egy vezérlés, hosszbordásszíj, illetve kuplung csere (mindhárom cseréje jobb ha kint van a motor és így legalább csak egyszer kell kiszedni)... ennek a háromnak a cseréje zsebbe nyúlós, de ezt nem évente kell cserélni.
Nem mérvadó az én autóm mert bár rengeteg lett rá költve, nem volt igazán sok problémája, inkább az én hülyeségem.
A kényelem az nagyon jó egy korabeli japán autóhoz képest, bár az ülés nem az én stílusom, sokkal fekvősebb mint amihez én szoktam, de meg lehet barátkozni vele, azzal kevésbé hogy semmi oldaltartás nincs.
Az alkatrészellátás az sajnos itthon nem az igazi, hiszen Európában nem volt kapható... Az alkatrészek fele gyári cikkszámról váltható egy másikra ami van itthon, ami nincs az viszont japán vagy usa importra szorul... ami 1-2-3 hét is lehet.
A teljesítmény egész jó, de a súly az nagyon nagy hátrány ennél a típusnál (1.4T)
Összességében ez egy remek sportautó, amivel nyugodtan mehet az ember a hegyekbe, vagy kirándulni (inkább mondanám Gran Turismonak mint sportautónak), de képes egy mindennapos használatra is a meglepő fogyasztás, elég nagy csomagtartó (még egy babakocsi is belefér) és a használható hátsó ülések miatt.
Hibalista
- - Futómű alkatrészek (lényegében a komplett első - hátsó futómű ~160e)
- - Indítómotor, generátor (csak felújítás, a kettő együtt 40e)
- - Első - hátsó féktárcsa+betét (gyári helyett fúrt - mart tárcsa, nagy teljesítményű betétek... kb 50e)
- - Fékcsövek (csináltatva... 25e)
- - EGR visszavezető cső (eltört, 6e)
- - 9000km-enként olaj+szűrők (22e/ alkalom)
- - vezérlés készlet (vizpumpával együtt, 70e)
- - hosszbordásszíj készlet ( kb 15e)
- - kuplung szett (70e)
Ide hordtam szervizbe
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (5) | Évjárat | 2003 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (5) | Km vásárláskor | 215000 |
Megbízhatóság | (8) | Vezetett km | 75000 |
Szerviztapasztalat | (4) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Escort MK6 | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | igen |
Verdikt | (6.9/10) |
