A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (2004)

Colt CZ3 1.3 INFORM AC 

Az ítélet értékelése
-nincs még értékelés

Szupermini v2.0

Szöveges ítélet

A járgány nullkilométeres, 2006-os modell. Mivel még durván tart a szerelem és eddig egy tank benzint füstöltem csak el vele, ezért csak azt írnám le, ami különbség így elsőre van a Colt és az ex 1-es Toyota Yaris-om között. Ha később úgy adódik, írok még nyúzópróbás tapasztalatokat.

---

2006 08 28 - 10.000 km és minden rendben, remek autó, egyre jobban szeretem. Annak ajánlanám, aki költséghatékony rosszalkodásra hajlamos és szereti a kanyargós utakat. Ja, azóta vezettem egy 1.5-ös Coltot. Háát, a rossebb tudja, de szerintem az 1.3-as valamivel (igaz, csak picivel) jobban ugrik, mint az 1.5-ös, de lehet, hogy csak a motorhang miatt. Nem tudom, az 1.3-as valahogyan szebben hörög mint az 1.5-ös. Oké. Szubjektív.


Észrevettem azonban egy olyan dolgot, ami esetenként balesetveszélyes lehet. Az amúgy gyönyörű design-os oldalsó index-"háromszög" a ráeső ordító napsütésben nem annyira feltűnő, tehát ha fáradt/rövidlátó vezető nézi oldalról a járgányt verőfényben, az nem biztos, hogy kiböki a kanyarodási szándékunkat. Van egy, a 7-es főútról a velencei felüljáróra balra kanyarodó pont, ahol többször is kihajtottak elém balról mostanában, pedig villogott az index. Jobbra kanyarodáskor semmi gond, mert akkor a felűnő front-indexet jól látják, viszont van egy "vak" szög ahonnan a front-index egyáltalán nem látszik, csak az oldalsó háromszög, és ilyenkor a tőlünk balra állók bemehetnek az erdőbe. Tehát: nyár + Nap balról + balra kanyarodás + szemüveges öreglány a volánnál balról = ÓVATOSSÁG!!! HA kijönnek elénk, lehet hogy nem azért teszik mert hülyék és tojnak az elsőbbségmegadásra, hanem csak nem vették észre az indexet. Még nem tettem semmit azon kívül, hogy figyelem a többiek reakcióit, de szerintem egy erősebb fényű izzó segíthet a problémán. Hamarosan utánajárok.


---

2006 07 18 - Szánsályn & Hepinessz. A lelazult tartócsavartól eltekintve (na ennél nagyobb bajod ne legyen autóval) könnyű az élet a Colttal. Egyre jobban élvezem, nagyszerűen megy. A számba vehető, amúgy szintén remek vetélytársaknál amiket kipróbáltam (csiki-csuki Jazz, mókás Micra, pofás Swift, hiperűr Yaris, elegáns Mazda2 - és igazából itt a vége. Az én tapasztalatom az pár latin meg német hm... "szerető" után, hogy nekem soha többet olyan autót, amit nem japánok terveztek és nem japán minőségbiztosítással gyártanak) szóval a vetélytársaknál a Colt a menetteljseítményekben jobb: a 95 lovas motor zseniális, a még ésszerűen feszes futóművel rendesen jó sebességekkel lehet belopni a kanyarokba az autó orrát, a 4 db tárcsafék pedig olyan fölényesen fogja meg a 950 kilós tömeget, mintha egy pár kategóriával feljebbről érkeztek volna, valami maffia-bálnáról. Igazából a futómű feszes viselkedése, az úttartás és a határhelyzetekben való kezelhetőség az, ami nagyon tetszik mert ezek alapján kimondottan sportos és feszes a Colt, de ha menni kell, akkor azt is tud, jól. A motort 3500 fölé pörgetve nem sok gond akad az előzésekkel és húz jól úgy 140-ig. Az én autóból 180 körül megy el érezhetően az erő, és picivel 200 alatt van a vége. 70-110 országút üzemmódban hármasba vissza, fordulat 3500 fölé - és már a visszapillantóban is van a lealázandó munkadarab. És ez "csak" egy 1.3-as kisautó. A fogyasztás maradt 6 liter körül (atombiztos teletankolás-kilométeróraállás-számológép módszer), pedig ahol lehet, ott azért szoktam menni. A havi össz-fentartási költség mindent beleszámítva pedig valamivel kisebb, mint a régi 1L-es Yarisomé volt. Ha a Colt tartja az első 7000 kilométer remek megbízhatóságát, akkor a Mitsu szerzett egy rajongót...

Imádom a dögöt :)

---

PRO:

- jobb minőségű anyagok. Oké, bent minden műanyag mert ez mégiscsak egy B szegmenses járgány, de az igényesebb, masszív fajtából.

- Motor. Az 1.3-as még a bejáratós 3500-as fordulat alatt is úgy húzza az 1000 kilós kasztnit, hogy az folyton vigyorgásra késztet. Ha látsz egy piros CZ3-ast XXL kipufogóval, két fehér egész autón átmenő hosszanti csíkkal meg egy tejbetökként vigyorgó pofával, akkor az én vagyok. Még a régi nagy dög 2 literes Peugeot-omhoz képest is labdába rúg. Hiába, van valami ebben a pici kasztni-pici motor dologban.

- Fogyasztás. Abszolúte következetes a motor: ha nyomod, akkor fogyaszt. Ha viszont olyan 70-90 körül gurulsz ötösben, akkor nagyjából 4.5-5 literrel beéri, 100-110 körül kb fél-egy literrel szomjasabb, mint az VVT-i 1.0 Yaris volt a maga öt liter/100km fogyasztásával, viszont tartós 130+-nál szerintem símán legurít 7-7.5 vagy talán 8 litert. Én teljesen ezt vártam egy combos 1.3-as motortól.

- Fékek. Ez egy 2006-os modell, 4 tárcsafékkel. Brutális. A Yarison nem volt ABS, de volt már ABS-es járgányom és ahhoz képest is brutális. Nem arra kell majd figyelnem, hogy én ne menjek bele hátulról valakibe, hanem hogy ne csattanjanak belém vészfékezéskor.

- Úttartás. Az 1-es Yarishoz képest irdatlan feszes, stabil a futómű. Az egy kicsit "puha" volt a kanyarokban. A Coltban jóval később jelentkezik az a határ ahol kanyarban elkezd bizonytalankodni. Lehet, hogy a kiváló Bridgestone papucsok miatt, de precízen be lehet tenni bármilyen vad kanyarba.

- Váltó. Sokan szidják, viszont nekem kimondottan bejön, hogy kicsit keményebben dolgozik, mert attól még teljesen precízen kapcsolható.

- Kényelem. Az Inform AC a legparasztabbtól 1-gyel jobb kivitelű Colt, pont úgy mint a Yaris Terra. Ehhez képest alapból jár hozzá elektronyos ablakemelő, könyöktámasz, központi zár, meg mindenféle finomság. Nagyon jól eltalálták a "kényelmes, de feszes dög" életérzést.

- Design. Ez persze messzemenően szubjektív, de: Kúva jól néz ki kívül-belül. Szerintem messze a legpofásabb szupermini a halpiacon.

- Menetzaj. Lehet, hogy az utóbbi évek egyre komolyabb-egyre nagyobb mini trendje csak (lásd: új Punto, Clio stb), de az 1-es Yarishoz képest a CZ3 jelentősen csendesebb és mokányabb, ami a menetzajt és tömörség-érzetet illeti.

- Pakolás. A Yarisban szélesebb volt a csomagtér, a Colt ellenben sokkal jobban variálható. Néha tele kell raknom a járgányt mindenféle nagy dög cuccal. Kipróbáltuk, a Coltba símán bele tudom tetriszezni az egész full stack gitárcuccomat. Sok hely nem marad, mondjuk.

- Hely hátul. Ha hátra van tolva a hátsó üléssor, akkor elég tekintélyes méretű lábtér bukkan elő, ami messze a legnagyobb amit háromajtós minik között eddig láttam. Persze erre is jellemző, mint ami a kategóriára általában. Ez egy nagyon tágas négyszemélyes járgány. Öten inkább ne.



KONTRA:

- vastag A oszlop. Sokan írták már, hogy zavaró mert vaskos és sokat kitakar. Nekem gyorsan sikerült megszokni mert a furgonunkban sem sokkal jobb a helyzet, de megfogadom a tanácsot: óvatosan fogok kis ívben balra kanyarodni.

- Tolatás. Hát, az ici-pici bár formás hátsó ablak még a legendásan pici Yarisét is alulmúlja tolatásnál. De legalább hatalmasok az oldaltükrök. Ezt megint meg tudom szokni, mert rendszeresen mászkálok a teletömött furgonnal ahol szintén csak gesztus-értékű a belső visszapillantó.

- Fogyasztás. Azért az 1 literes Yaris olyan jó egy-másfél literrel kevesebbel beérte. De hát valamit valamiért: erősebb motor = nagyobb fogyasztás.



AMI MÉG NEM TUDHATÓ:

Megbízhatóság. A Yaris ebből a szempontból toronymagasan a legjobb autóm volt, nehéz lesz überelni a jó értelemben vett Toyotás igénytelenséget, de ez is egy japán (+holland...), ráadásul a jobbik fajtából, tehát bizakodó vagyok.

Hibalista

- Kipufogó-védőlemez lelazult tartócsavar, ebből kifolyólag csörgés. Halálos üzemzavar... :)
-
- Én. Négyszáz kilométer után szétment a térdem. Reumatikus probléma, nem javítható garanciálisan

Ide hordtam szervizbe

Mitsubishi Alba

2006 07 18 - Marad a 10 pont. A márkaszervízben olyan gyorsan helyretették a lelazult lemezt, hogy még megijedni sem nagyon volt időm. A szervízve való beállás és a továbbindulás között nem egész 5 perc telt el, beszélgetéssel. Rendben, nem egy váltócsere vagy nemt´ommi űrkomp-vezérlőegységkábelezés volt a dolog, de a hozzáállás és a szakértelem az eléggé rendben van.


Egyhetes autó, persze még nem volt szerelőnél, viszont a kiváló és zseniális értékesítési / ügyintézési osztály miatt egy nagyon durván kövér 10-est érdemelnek. Beszélgettünk sokat a szervizes arcokkal is amíg intéztük az ügyeket és láttam őket dolgozni más Mitsukon, messzemenően korrektnek tűntek, símán rájuk merem majd bízni a járgányt ha úgy adódik.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (10) Évjárat 2006
Kényelem (9) Használati időtartam 0 év
Teljesítmény (10) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 10000
Szerviztapasztalat (10) Átlagfogyasztás 6 l
Előző autója? Yaris 1 1.0 Következő autója? Mitsubishi Lancer Wagon
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (8.8/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 2004 (2004)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)