A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (2004)

Colt Cz3 1.3 Invite 

Az ítélet értékelése
1,0(1 db)

Olcsó (drága) japán csoda - 4. verzió!!

Szöveges ítélet

(2008.04.11.): Azért vettük az autót, mert baromi olcsón adták és már évek óta úgy van, hogy vagy 2 vagy 3 autó van, amikor vettük, akkor éppen kettő volt, és mivel olcsó volt, úgy gondoltuk, jó lesz harmadiknak.

2002-ben vettünk egy 1.4 MPI Skoda Fabia Elegance-t, amit már régebben eladtunk, mint hogy a Coltot vettük volna, az összes többi autó nagyobb kategóriájú volt (Superb, A6, BMW 7, Mercedes E), szóval csak ahhoz tudom hasonlítani. Most előre elmondom, hogy két dolog van, amiben jobb a Fabiánál, abból is kérdéses az egyik. A motor nagyon erős, ez tök jó, egyértelműen jobb annál. Ezen kívül még az jó, hogy lehet tologatni a hátsó ülést, szóval lehet nagy hely hátul vagy lehet nagy csomagtartó. Mondjuk az hozzátartozik, hogy a Fabiában hely is volt meg csomagtartó is.

Ezen a két dolgon kívül mindenben rosszabb a Colt, zörög mindenhol, nagyon hangos, a kapcsolók idiótán működnek (mint minden japán autóban, kicsit elfogult is vagyok velük szemben), a futómű sehol nincs a Fabiától stabilitás terén, a kárpitok meg a műanyagok is fényévnyire vannak egymástól. Azt sem gondolom nagyon nagy mentségnek, hogy ez egy alapváltozat, mert megnéztem a Fabiának a mostani árát és ugyanúgy felszerelve kb 15%-kal lenne drágább a Coltnál, annál meg jóval szarabb.

Úgy egyébként az autó: szerintem a formája nem rossz, teljesen megszokott kisjapánautós, hasonlít kicsit a Mazda 2-re, hasonlít a Yarisra meg a Stiftre is, de szerencsére már nem a 80-as években vagyunk, szóval azért meg lehet őket különböztetni szerencsére. Kicsit jobb ez, hogy legalább nem állnak hegyekben a Coltok, ellentétben a szürkéskék fullalap Yarisokkal meg az istendutjamilyen Stiftekkel. A Yaris gusztustalan belülről és bár még a tulajdonosok is elhitetik magukkal, hogy van benne hely hátul, de igazából nincs. Legalábbis még a Coltban is több van. A Stift kritikán aluli, de legalább nincs túlárazva, mint a Colt vagy a Yaris.

Természetesen van másik fele is a dolognak, hogy sokkal jobban tetszik a hölgy ismerőseimnek, mint az ennél nagyságrendekkel drágább autók, amikkel járni szoktam, mert azt mondják, hogy ez édi. Én ezt a szót (ezen az egy alkalmon kívül) nem használom, inkább azt nézem, hogy mennyire használható egy autó, meg hogy van összerakva.

Na de akkor már írok az autóról is. Az 1.3-as motor érdekes jelenség. Azon nem voltam meglepődve, hogy könnyen fullad, a japán motorok általában pörgősek, ez erre is igaz. Az más kérdés, hogy pont városi rohangálásra lenne jó az autó és eközben elképesztően idegesítő, hogy állandóan nyomni kell a gázt araszolásnál is, különben fullad. Viszont négyezer fölött a motor életre kel és meglepően durván megy vele az autó. a 3-as kb 145-ig tart, addig hihetetlenül jól megy az autó. Az ára mellett ez volt a legfőbb érvem, amiért megvettem, hogyha kicsit akarok hülyülni, akkor ezzel nyugodtan lehet, mert olcsó, tehát nem sajnálom és japán, tehát (talán) nem ártok vele neki. Természetesen mást is tud a motor: fogyasztani. Nem akarom, hogy bárki hülyének nézzen, egyáltalán nem járok lassan az autóval, de majdnem 11 literes átlag kicsit durva szerintem. Aki ilyenetket ír, hogy 6 meg 6,5 liter sok, az szerintem kicsit magába szállhat és elgondolkozhat, hogy egy ilyen magas autótól és egy egészen erős motortól mi az úristent vár, ha valakinek tényleg 6,5 litert fogyaszt (és nem csak bemagyarázza magának meg az olvasóknak), akkor annak érjen fülig a szája és legyen rá büszke, hogy egyáltalán azt el tudta érni. Ha meg azt is sokallja, akkor adja el és vegyen egy dízelt vagy járjon busszal.

Más dolog is hozzájárul még a vezetés élményéhez, én konkrétan a váltóra meg a futóműre gondoltam. A váltó hidegen akad és hátramenetbe tevéskor recseg, bár melegen már elmegy; a futómű meg engedi rendesen megbillenni az autót, kicsit jobban is, mint kéne. De legalább nem ráz állandóan.

Az utastér érdekes. A műszerfal nagyon nagy, magas, és ezt ügyesen ki is használták: a fűtésszellőzők közé tették az elakadásjelző kapcsolóját, ami ettől egész egyszerűen (szinte) elérhetetlen. Pedig sűrűn használom, mert úgy vélem, ha valaki beenged, azt mindig meg kell köszönni. A klíma természetesen japánautós, tehát azt nem lehet, hogy egyszerre mindenhonnan jöjjön a levegő, ehhez még nem nőttek fel, hogy ilyet is tudjanak csinálni, de valamikor majd csak eljön ennek is az ideje. Viszont kiválóan hűt, szinte azonnal jéghideget fúj és a zseniálisan elhelyezett légbefúvóknak köszönhetően a megfázás szinte garantált. Szót érdemelnek még a szellőzéssel kapcsolatban az elektromos ablakok is, amelyek lemennek és feljönnek egy gombnyomásra a vezető oldaláról. Jobb oldalra már nem került be az 1 forinttal drágább kapcsoló, hiszen akkor csődbe ment volna a gyár (mondjuk ez a Fabiában is így volt, sajnos, csak ott 4 elektromos ablak volt). A központi zár is hasonlóan szar, bal oldalról ha bezártuk, akkor az összes ajtót zárva találjuk, és bal oldalról a kilincs húzására ki is nyílik az összes zár. Viszont ha a jobb oldali kilincset húzzuk meg zárt ajtóknál, akkor egyáltalán nem történik semmi. Nem hogy a központi zárat nem nyitja, még azt az egy ajtót sem, ami szerintem kicsit szánalmas. A zárakról még annyit, hogy már 30 éve is tudtak olyat, hogy a zár kulccsal nyitható részét a kilincsbe teszik és nem külön az ajtóra, nem tudom, hogy most miért nem sikerül.

A kárpitok elmennek, van puha rész a műszerfalon, az ülésen is normális a kárpit, a kapaszkodók is szépen csukódnak vissza, nem csapódnak, amikor visszaértek a normál helyzetbe. A csomagtér egész egyszerűen szar, a kalaptartó nem nyílik csomagtérnyitásra, meg úgy egyébként is elég igénytelen munka. Viszont az üléseket lehet tologatni meg hajtogani, amit ugyan még egyszer sem használtam, de ha valakinek egy autója van és be kell rakni valami nagyobb cuccot, akkor lehet, hogy jól jön.

Szóval összességében azt tudom mondani, hogy ez egy teljesen áltagos, olcsón előállított autó, amin mindenhol látszik az olcsóság, a motorján kívül (ami azért kicsit sokat eszik) szerintem az egész egy értéktelen hulladék, senkinek nem ajánlom, hogy ilyet vegyen. Ennyiért lehet venni egy 3 éves Mondeót, amit ugyan kicsit drágább fenntartani, de legalább csendes és van benne hely meg egy kis anyag is. Szóval a Colt szerintem nem egy nagy szám, bár azokat sokkal jobban sajnálom, akiknek Yarisa van, na az tényleg durva. Egy Stift már lehet, hogy jobban megéri az árát. A régi Fabia ezekhez képest 5 kategóriával kulturáltabb, az újon már kicsit látszik az olcsóság, de az is sokkal jobb autó.
Ja, az Y alakú A-oszlopot meg nézegesse, aki megtervezte, lehet, hogy számít biztonságban, de ha amiatt töröm össze az autót, mert nem láttam attól az oszloptól, hogy mi jön, akkor az egy kicsit ellentmondásos.
Viszont amennyiért én vettem, annyiért nem volt szabad nemmegvenni. Azt viszont nem értem, ha valaki kifizeti érte az árát.




(2008.05.16.): A mai napon eltört a váltónak a háza, elfolyt belőle az összes olaj. Nem, nem vertem oda az alját semmihez, még mielőtt felmerülne bárkiben is. Persze a szervizben rögtön ezzel kezdték. Ki akartam kanyarodni az útra és egy olyat csinált az autó, mintha egy gödörben álltam volna meg: elindult, kb. 10 centi után megállt, mintha a gödörből jöttem volna ki éppen. Aztán mégegyszer. Utána betettem hátramenetbe, visszatolattam kicsit, akkor láttam, hogy kb egy 60*60-as foltban áll az autó alatt az olaj. Alánéztem és láttam, hogy szét van nyílva a váltó háza. Elmentem a szervizbe másik autóval bejelenteni és közben szóltam az FKF-nek, hogy van egy olajfolt, fel kéne szórni, mert veszélyes, szerencsére hamar felszórták homokkal.

Voltak/vannak kisebb hibák is. A jobb oldali rendszámtáblavilágítás égője rendszeresen kiég, zörög benne kb. minden második elem, a klímakompresszor meghajtó ékszíja csikorog néha (állítás után is, 37000km utáni csere pedig kicsit vicces lenne), az egyik hővédő borítás a motortérben megadta magát, a motorolaj folyik és néha magától lenyílik a kesztyűtartó, akkor van, amikor be sem lehet csunki, nem tudom, mi van a zárral.

(2008.05.28.): A váltót kicserélték, az új egészen jól teszi a dolgát a régihez képest, bár van egy kis búgó hangja, de már egyre kevesebb. Végülis kedvesek voltak, és ahhoz képest, hogy ez egy nagyobb munka, hamar végeztek (szerencsére volt raktáron váltó Magyarországon). Sokminden nem változott azóta, egy-két elektronikai probléma előjön minden másnap, de egy gyújtáslevétel-visszatétel vagy egy kulcskikvevés-visszatevés mindig segít. Városban változatlanul 10-11 körül eszik klímával, gyorsan haladva. (Van a családban egy automata váltós dízel A6-os, az simán eljár 8,2-8,3 literből. Csak az nehezebb 700 kilóval, automata és erősebb - na meg dízel, ami ez esetben nem hátrány). Ja és négyezres fordulatszámnál néha ilyen érdekes zörgés jön a motortér felől. Szerencsére ez az autó mindig tud valami újjal szolgálni :).


Összességében ez a sok érdekes tapasztalat megerősített abban, hogy jogosan gondoljam azt, hogy ez az autó egy vicc. De nagyon rossz vicc.

Ja és egy kis magyarázat a pontokoz:
Kényelem: azért 3 mert bár hely van, az ülések nem tartanak és abszolút nincsenek megformázva
Teljesítmény: nagyon jól húz a motor és ha nem is fulladna, 10-et kapna, így csak 9
Fenntartási költégek: a magas fogyasztás miatt 6-ot adtam, de ha ezt a váltós dolgot nem sikerül garanciában intézni, mert nagyon be akarják bizonyítani nekem, hogy odavertem valahova, akkor 6 se lesz.
Szerviztapasztalat, pontok a szervizre: Az olajcserénél kedvesek voltak. És a váltót is kicserélték 3 nap alatt, teljesen ingyen, úgy, hogy 1 nappal a garancia vége előtt történt a probléma. A szalon egybe van nyitva a Suzukis résszel, ezért csak 9 pontot adok, nem mintha ez levonna bármelyik munkatársuk munkájának az értékéből.
Nem szeretem egyáltalán, ezért 2 és ha garanciális javításként el tudják intézni a váltójavítást, akkor változatlanul úgy fogom gondolni, hogy megérte az árát, mert jó áron vettem.





(2008.29.26.) Azóta kicsit változtak a dolgok. Járkáltam össze-vissza az autóval és kicsit jobb lett a véleményem róla. Belefér mindenki, a klíma jól hűt, most a hidegben a fűtés is oké, hamar fűt, és pont kellemesen fúj. A motor nagyon erős (mondjuk alapjárat körül könnyen fullad), 170-ig megy, mint az állat, a futómű nem ráz szét, a kormány meg pont jó. Kicsit mondjuk Twingo fílingje van, zörög benne sokminden, szép nagyokat billen a kanyarban, de hát a Twingókat szeretem, ezért aztán abszolút hidegen hagy. A lényeg, hogy beleülök, elmegyek vele az A-ból a B-be, kiszállok és ennyi. Nem kell figyelni semmire, elférek vele mindenhol, beállok a kis helyekre, a többi autóval a családban ez nem megy... Akármennyire is olcsó autó és akármennyire is látszik rajta, én tökre megszerettem. Mert az egy dolog, hogy van a családban sokszr olyan drága autó is, mint ez, de ilyen gondtalanul ellenni a városban csak ezzel tudok. Na persze hosszú utakra nem a legjobb, de nem is arra van.



(2008.12.22.) Az autót eladtuk kb. egy hónapja. 1,5-ért vettük, 1,7-ért ment el és 1 olajcserén és fékbetét-cserén kívül nem kellett rá költeni. A váltó háza ugyan eltört, de garanciában cserélték, tehát ez nem érdekel. Így aztán a beletankolt benzint leszámítva kerestem az autón, ami szinte csoda.

A végére pedig nagyon a szívemhez nőtt. Ennyire nyugodtan az életben nem használtam egy autót sem. Semmi nem érdekelt, kiálltam vele a garázsból, bezártam a kaput, addig járt a motor. Aztán beültem, nyomtam egy parkettát és pikpak ott voltam, ahol akartam. Nem érdekelt, hogy 11 litert fogyaszt (úgy is mentem vele), mert 6700-ig egyre jobban húzott, csodaszép hangja volt (mármint egy négyhengereshez képest mindenképpen) és ment mint a barom. Volt/van a családban 200 lóerő fölötti autó, nem is egy, benzines, dízel, automata, kéziváltós.. szóval mindenféle, de hogy pont egy 95 lóerős 1.3-as konzervdoboz okoz ekkora élményt, az számomra hihetetlen. 0-100 megvolt 9,4mp alatt, 190-et szépen vitte, 170-ig zseniálisan ment. És ez ekkora autónál, ennyi hangszigeteléssel már élmény. Gagyi Barum téli gumi volt rajta nyáron is (mert úgy volt, hogy csak pár hétig lesz meg), ami 16000km eléggé intenzív használat mellett sem kopott el vészesen. De ha elkopott volna, akkor se lett volna semmi, mert ugyanolyat vettem volna rá, gondolom kb 10000-ért, ami pedig kb. ingyen van.

Nagy baj a váltón kívül nem volt vele, sokat kapott szegény, de bírta... Imádtam, úgy, ahogy volt, remélem, a következő tulajdonos is hasonlóképpen lesz vele és rájön, hogy ez egy élményautó. De ha vigyáz rá (ami nem csak abban nyilvánul meg mint ahogy én vigyáztam rá, hogy garázsban állt), annak még jobban örülök.
Szeretettel várom a véleményeket, kérdéseket: henky77@gmail.com

Hibalista

- (2008.04.11.): Egyelőre minden működik, ahogy az egy japán autótól elvárható.
-
- (2008.05.16.): Váltóház-törés, kesztyűtartó, zörgések (amikor megvettem, már akkor is voltak), olajfolyás (motorolaj), a motortérben egy hővédő lemez. Följebb részleteztem...
-
- (2008.05.28.): Egy-két elektronikai bibi, de újraindítás után általában megszűnik a gond (pl. tegnap nem akart feljönni az ablak, 5 napja egész egyszerűen nem indult be), már kétszer is láttam hidegindítás után kéken füstölni... Hát istenem...

Ide hordtam szervizbe

Mitsubishi Varró M5


Velem korrektek voltak, a váltócserénél sem akadékoskodtak. Egész konkrétan: pénteken szóltam, hogy mi történt, hétfőn bevittem az autót, addigra már meg volt rendelve a váltó. Szerdán készen volt.

Kár, hogy egyben van a Suzuki szalonnal. Na nem mintha ez igazán zavaró lenne és természetesen a Mitsubishit sem gondonám elit márkának egyáltalán, csak sose lehet tudni, hogy épp ki mit csinál, mert egyszer az egyik emberen Mitsus póló van, másnap meg Suzukis. Ettől függetlenül kedvesek voltak eddig.

Értékelése: 9

Képek az autómról

Fenntartási költség (6) Évjárat 2005
Kényelem (4) Használati időtartam 1 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 30000
Megbízhatóság (5) Vezetett km 16000
Szerviztapasztalat (8) Átlagfogyasztás 11 l
Előző autója? sokminden (Fabia, BMW E65, Octavia, A6, Astra, E280, Superb, Mondeo, tényleg minden...) Következő autója? ????
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (6.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 2004 (2004)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)