A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (2004)

Colt CZT 

Az ítélet értékelése
4,0(1 db)

Meglepő kis bestia 3.0

Szöveges ítélet

A kisautó az első pillanattól nagyon szívemhez nőtt. Pont ilyet kerestem: kicsi, megbízható (japán), dögös, aszfaltszaggató. A szalonból vettem meg, mivel raktáron feketében épp nem volt, fél évet várni egy újra nem volt kedvem. Ő eddig is majd egy évet várt rám. Azóta minden nap közösen faljuk a kilométereket - a bérletemet a sutba dobtam.
7.500 km-enként ´kötelező´ szerviz van (a turbó igényli), olajon és szűrőn kívül csak a kesztyűtartó nehezítette az életem (ez már lecserélve). A gyári hifi fejegység pedig új hangfalakat és egy ülés alá rejtett erősítőt is kapott - igaz, zene helyett a motor morajló-búgó-sípoló hangja sokszor nagyobb élményt nyújt.
A kis ördög nagyon húz, minden nap élvezet beülni és akár városi forgalomban, akár országúton élményautózás minden km. Életem egyik legjobb választása; parkolni gyerekjáték vele, fogyasztása még forszírozva is veri előző kocsimat (igaz, ő már nem volt mai darab) és Karácsony előtt az új mosógép + szennyeskosár is befért a felhajtott hátsó sorban (csukott ajtóval!).
Mivel teljesítménymániás vagyok, a gyári igen inpozáns adatokat legutóbb további lóerőkkel és Nm-ekkel szaporítottuk (chip-tuning), ami a fogyasztáson is javított, ill. további 0,5 másodpercet lopott el a gyári 8-ból a gyorsulás terén.
Ami kezdetben igen meglepő volt, hogy bár a futóműve gyárilag (főleg a hátsó sorban érezhetően) kemény, a kényelmes ülésnek köszönhetően hosszabb utakon is igen kényelmes marad - egy horvát-olasz körutazáson (cca. 3600 km-en) bizonyított. A fogyasztás országúton könnyedén 6 literre is levihető, azonban autópályán tartósan húzatva 15-16 literre is felszökken (ezt 160-170-es átlagnál mértük). A 210 km/h-s gyári adatot 2 fővel simán viszi (chippel 230-at is megharapja) - ezt természetesen Németországban mértük :). A fogyasztása egyébként kezdetben kicsit magasabb volt, 1 éves korára beállt picit kényelmesebbre (a chipelés még ezen is javított némileg). Nekem így tökéletes. Alapban 95 benzint kap, néha megérdemli a 100-asat is (jutalomfalat).
Családosoknak ugyan a 3 ajtó kevés, de mi ketten vagyunk (egyelőre), így bőven elég. A csomagok mindig beférnek, ami kint reked, megy a tetőre (kerékpár, síbox, stb.)
Egész életemben sportos életvitelt folytattam, ez a kisautó ehhez passzol. A kompakt felépítés ilyen menetteljesítményekkel társulva komoly meglepetés az utat magukénak tudó nagyra hízlalt presztízsautók között. A bajszuk megráncigálása nekem mosolyt csal az arcomra... ez a kis bestia nagyon megéri a pénzét!!! :)
----------------------------------------------------------
Folytatás: most lettünk 2 évesek, újabb meghibásodások voltak:
- ami apróság: a fényszóróim állandóan kiégnek, eddig 3-szor cseréltem
- ami viszont bosszantó: a váltó miatt már kétszer szervizeltünk... kiderült, hogy a kiemelő csapágy cserére szorult (igaz ezt megelőzte egy kuplung csere is, de nem az volt a ludas) - a kuplung csere nem garanciális!!!
- továbbá 37.500 km környékén - vélhetően a kímélő :) autózás eredményeként - a fékpofák mellett a féktárcsák is cserére ítéltettek (ez is igen sokba került) :(
Ez azonban nem szegte vezetési kedvemet. A kesztyűtartó csere után garanciálisak voltak a hátsó gátlók is, amiket cserélni kellett (elszökött az olaj - ?). Azóta volt már pár olaj és szűrő csere is, ugye 7500-anként most lesz a 6-ik!, ez ´normális´... De kell is a csere; a szervizből kifelé mindig elemi a gyorsulása :)
Mindezek ellenére a szerelem még mindig tart! Kisebb csecsebecsékkel (mp3 adapter, króm tükör és belső borítások) mindig vmi jutalmat kap(unk)... :) érdemes szétnézni a gyári adalékok között!
Sőt: külföldön igen sok okosságot kapni... azt hiszem, még messze nem ez a végleges formánk :)
Ja, a hátsó rendszám 180 felett leeshet... nekünk már új van! :)
-----------------------------------------------------------
Ismét egy év, ismét pár (rendszeres) szerviz: a szokásosok mellett megint első féktárcsa cserével ünnepeltük a szülinapot - vissza kéne fognom magam... ;) Bosszantó, hogy ezzel le is járt a garancia - igaz, sok hasznát nem vettem, szinte csak kopóalkatrészeket cseréltünk (talán a hátsó gátlók miatt érte meg)...
A szerelem még mindig tart... ´töretlenül´... akarom mondani részemről, mert szegénykémet két idióta fittipaldi már megtolta... a casco ilyenkor jól jön... csak győzd kivárni!
Mindenesetre a bestia még mindig elemében van, igásló módjára húz. Segítségül találtam hozzá intercoolert... :)
Újdonság: belül elkezdett ciceregni valahol egy műanyag borítás - még nem találom...

Hibalista

- kesztyűtartó, 1 durrdefekt, 1 izzó (többször is), újabb: váltó kiemelő csapágy
- fékpofák mellett az első féktárcsák is (már másodszor)

Ide hordtam szervizbe

Csiki-Bege, Szentendrei út

Értékelése: 6

Képek az autómról

Fenntartási költség (7) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 3 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (10) Vezetett km 68000
Szerviztapasztalat (6) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Subaru E10 Következő autója? Remélem lesz újabb modell, 6-fokozatú váltóval, napfénytetővel. Az új Ralliart vonzó, 5-ajtósban...
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.5/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 2004 (2004)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)