Meglepő kis bestia 3.0
Szöveges ítélet
A kisautó az első pillanattól nagyon szívemhez nőtt. Pont ilyet kerestem: kicsi, megbízható (japán), dögös, aszfaltszaggató. A szalonból vettem meg, mivel raktáron feketében épp nem volt, fél évet várni egy újra nem volt kedvem. Ő eddig is majd egy évet várt rám. Azóta minden nap közösen faljuk a kilométereket - a bérletemet a sutba dobtam.
7.500 km-enként ´kötelező´ szerviz van (a turbó igényli), olajon és szűrőn kívül csak a kesztyűtartó nehezítette az életem (ez már lecserélve). A gyári hifi fejegység pedig új hangfalakat és egy ülés alá rejtett erősítőt is kapott - igaz, zene helyett a motor morajló-búgó-sípoló hangja sokszor nagyobb élményt nyújt.
A kis ördög nagyon húz, minden nap élvezet beülni és akár városi forgalomban, akár országúton élményautózás minden km. Életem egyik legjobb választása; parkolni gyerekjáték vele, fogyasztása még forszírozva is veri előző kocsimat (igaz, ő már nem volt mai darab) és Karácsony előtt az új mosógép + szennyeskosár is befért a felhajtott hátsó sorban (csukott ajtóval!).
Mivel teljesítménymániás vagyok, a gyári igen inpozáns adatokat legutóbb további lóerőkkel és Nm-ekkel szaporítottuk (chip-tuning), ami a fogyasztáson is javított, ill. további 0,5 másodpercet lopott el a gyári 8-ból a gyorsulás terén.
Ami kezdetben igen meglepő volt, hogy bár a futóműve gyárilag (főleg a hátsó sorban érezhetően) kemény, a kényelmes ülésnek köszönhetően hosszabb utakon is igen kényelmes marad - egy horvát-olasz körutazáson (cca. 3600 km-en) bizonyított. A fogyasztás országúton könnyedén 6 literre is levihető, azonban autópályán tartósan húzatva 15-16 literre is felszökken (ezt 160-170-es átlagnál mértük). A 210 km/h-s gyári adatot 2 fővel simán viszi (chippel 230-at is megharapja) - ezt természetesen Németországban mértük :). A fogyasztása egyébként kezdetben kicsit magasabb volt, 1 éves korára beállt picit kényelmesebbre (a chipelés még ezen is javított némileg). Nekem így tökéletes. Alapban 95 benzint kap, néha megérdemli a 100-asat is (jutalomfalat).
Családosoknak ugyan a 3 ajtó kevés, de mi ketten vagyunk (egyelőre), így bőven elég. A csomagok mindig beférnek, ami kint reked, megy a tetőre (kerékpár, síbox, stb.)
Egész életemben sportos életvitelt folytattam, ez a kisautó ehhez passzol. A kompakt felépítés ilyen menetteljesítményekkel társulva komoly meglepetés az utat magukénak tudó nagyra hízlalt presztízsautók között. A bajszuk megráncigálása nekem mosolyt csal az arcomra... ez a kis bestia nagyon megéri a pénzét!!! :)
----------------------------------------------------------
Folytatás: most lettünk 2 évesek, újabb meghibásodások voltak:
- ami apróság: a fényszóróim állandóan kiégnek, eddig 3-szor cseréltem
- ami viszont bosszantó: a váltó miatt már kétszer szervizeltünk... kiderült, hogy a kiemelő csapágy cserére szorult (igaz ezt megelőzte egy kuplung csere is, de nem az volt a ludas) - a kuplung csere nem garanciális!!!
- továbbá 37.500 km környékén - vélhetően a kímélő :) autózás eredményeként - a fékpofák mellett a féktárcsák is cserére ítéltettek (ez is igen sokba került) :(
Ez azonban nem szegte vezetési kedvemet. A kesztyűtartó csere után garanciálisak voltak a hátsó gátlók is, amiket cserélni kellett (elszökött az olaj - ?). Azóta volt már pár olaj és szűrő csere is, ugye 7500-anként most lesz a 6-ik!, ez ´normális´... De kell is a csere; a szervizből kifelé mindig elemi a gyorsulása :)
Mindezek ellenére a szerelem még mindig tart! Kisebb csecsebecsékkel (mp3 adapter, króm tükör és belső borítások) mindig vmi jutalmat kap(unk)... :) érdemes szétnézni a gyári adalékok között!
Sőt: külföldön igen sok okosságot kapni... azt hiszem, még messze nem ez a végleges formánk :)
Ja, a hátsó rendszám 180 felett leeshet... nekünk már új van! :)
-----------------------------------------------------------
Ismét egy év, ismét pár (rendszeres) szerviz: a szokásosok mellett megint első féktárcsa cserével ünnepeltük a szülinapot - vissza kéne fognom magam... ;) Bosszantó, hogy ezzel le is járt a garancia - igaz, sok hasznát nem vettem, szinte csak kopóalkatrészeket cseréltünk (talán a hátsó gátlók miatt érte meg)...
A szerelem még mindig tart... ´töretlenül´... akarom mondani részemről, mert szegénykémet két idióta fittipaldi már megtolta... a casco ilyenkor jól jön... csak győzd kivárni!
Mindenesetre a bestia még mindig elemében van, igásló módjára húz. Segítségül találtam hozzá intercoolert... :)
Újdonság: belül elkezdett ciceregni valahol egy műanyag borítás - még nem találom...
Hibalista
- kesztyűtartó, 1 durrdefekt, 1 izzó (többször is), újabb: váltó kiemelő csapágy
- fékpofák mellett az első féktárcsák is (már másodszor)
Ide hordtam szervizbe
Csiki-Bege, Szentendrei út
Értékelése: 6
Képek az autómról
Fenntartási költség | (7) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 3 év |
Teljesítmény | (9) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 68000 |
Szerviztapasztalat | (6) | Átlagfogyasztás | 9 l |
Előző autója? | Subaru E10 | Következő autója? | Remélem lesz újabb modell, 6-fokozatú váltóval, napfénytetővel. Az új Ralliart vonzó, 5-ajtósban... |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.5/10) |
