Mazsola, a varacskosdisznó
Szöveges ítélet
Igazán rosszat még nem tudok mondani róla, és remélem ez így is marad. Persze, a már mások által is leirt gyengék: az A oszlop a cekkeres nénikéken kivül pl. egy indexet is kiválóan ki tud takarni, de hát valamivel kell adózni azért, hogy egy meglehetősen magas ember is jól elfér hátul. Elől meg pláne.
Tolatni vele embertelenül sz@r. Bár az elefántfül méretü tükrök sokat segítenek, hátrafordulva semmit sem lehet látni. Ha tolatni láttok fussatok :)
Ott van aztán az "akadós" váltó, hát nekem még nem akadt. Használtam már olyant ami simábban váltott, de szerintem semmi gond vele (összehasonlíthatjuk mondjuk a Skoda Fabiaéval, amitől hólyag nőtt a tenyeremre mire leértünk vele a Horvát tengerpartra...) No meg a fékszuszogás és a futómű nyekergés. A fék tényleg szuszog (Na és? Én is szuszogok!), a motorhang már alapjáraton elnyomja és felőlem kotkodácsolhat is amíg úgy fékez ahogy most teszi. Mert nagyon jól teszi, szóval a fékek brutálisak. És itt nagyjából a végére is értem a negatívumoknak, apro kellemetlenség amiért a kényelmet lehúztam, hogy vezetés közben nem tudom jól elhelyezni a bal könyökömet (és ez már a másadik ilyen autó, grrrrr!), de ez eléggé szubjektív, egy orángután pl. tök jól tudná pihentetni a bal kezét az ajtón. Minden más szempontból kiváló, hátul is tényleg kényelmes, az utasok részben ellátnak az elöl ülők feje felett és nem térdelnek a sofőr hátába.
A futómű sokkal jobban bírja a fos utakat mint azt a leirásokból feltételeztem. Feszes, jól lehet küldeni kanyarban és még nem esett szét pedig többször is közlekedtem az ötvenegyesen és a hatoson :)
Menni megy mint a vaddisznó, ki kell pörgetni a lelkét és akkor gyorsul.
A eddigi legjobb fogyasztásom vele 6 l/100 km (cca. 200 km városi és 500 km országút), átlag 7,5, ami szerintem jó.
Sok egyéb jó dolog van benne, kezdve az ajtózsebektől a csomagtartóban lévő csomagakasztó füleken át a variálható hátsó ülésekig.
Nekem kifejezetten tetszik a funkciótlan ám szép zolden világító műanyag akármi a középső konzol alatt és a "budipumpa" váltószoknya is. Apropó műszerfal. Minden a helyén, kézre esik, a kapcsolók finoman müködnek, gyönyörű. Kár, hogy kispórolták a tompított fényszoró visszajelzést, van viszont sávváltó index :) (vááááóó - érintésre hármat villan) és a hajszárítót mindenféle variációban lehet állítgatni. Kesztyűtartó pici, azért egy térkép és két napszemüveg elfér benne, jók a pohártartók, az ajtóba be lehet építeni egy félliteres palackot mindkét oldalon.
Szóval minden nagyon lecsó, a kis dög pillanatok alatt a szívemhez nőtt, imádnivaló.
Egy hete volt vele egy 2000 Km-es utam, többnyire autópályán (120-140 Km-h, vagy 200 Km 100-as tempó és vagy 50 Km városi), az átlagfogyasztás 6.5 L lett. Szerintem nem rossz.
Hibalista
- Még semmi.
Ide hordtam szervizbe
Még nem kellett szerelőhöz hordani.
Értékelése:
Képek az autómról
Fenntartási költség | (10) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (7) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (10) | Vezetett km | 3000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 7 l |
Előző autója? | Palio | Következő autója? | – |
Ennyire szerette | (10) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (8.2/10) |
