A projekt az IHM támogatásával jöhetett létre. Írjon ítéletet! Írtam, de hogyan szerkeszthetem?

Ha az indapass elötti időkben írtam ÉS megadtam az email címet.

Az ítélet alján lévő mezőbe írja be azt az email címet, amivel egykor írta az ítéletet. Ekkor egy emailt kell kapjon a további teendőkkel.

Ha nem adtam meg emailt, vagy már nem tudom mit adtam meg, esetleg megszűnt az a cím.

Írjon a nepitelet@mail.totalcar.hu címre, ahova küldje el a probléma leírását illetve az ítélet linkjét.

Már indapassal írtam az ítéletet

Ekkor az ítélet alatt megjelenő sárga indapass boxon keresztül kell belépnie. Belépés után az ítélet alján lévő linkre kattintva szerkesztheti azt.

Autók » Mitsubishi » Colt (2004)

Colt CZT 

Az ítélet értékelése
5,0(1 db)

Kis Piros Aszfaltbetyár

Szöveges ítélet

igazából 3 kritériumnak kellett annak idején a szerencsés nyertesnek megfelelnie: kicsi, gyors (ennek minden szükséges velejárójával), jól néz ki. na ezeket csuklóból teljesíti.

volt konkurrencia de hamar lemaradtak, merthogy: 1468ccm-b?l 150LE, turbó motor, egy próbakör és a vizuális élmény = szerelem első látásra. :)
ami egy sportos autóhoz kell, az 5* benne, kivéve a váltó, amihez a legkevesebb, hogy hozzá kell szokni de ezt simán elnézem neki, mert amikor sikerül sebességbe rakni, akkor nincs mese! egyszerűen úgy és arra megy, amerre akarom. ha kell, megáll, szintén ott és akkor amikor óhajtom. szóval remek dolog vezetni, megy mint a veszedelem. az ülések elöl zseniálisak, hátul nem utaztam de állítólag teljesen rendben vannak. :)

apróságok természetesen hagynak kínnivalót maguk után, lévén els? generációs modell: műanyagok és illesztéseik, a gyári "hifi", ami hiába 6 hangszórós nem egy nagy durr de igazából ennyi. ja, aki az A oszlop mögött kolbászol, az életveszélyben van és ez gyakorlatilag a látómező fele de már kezdem megszokni.

nagyrészt városi használattal 10 litert standard megissza de szerintem a motor tükrében ez normális. ha nyomom neki több, ha nem kevesebb. kedélyes vidéki autózgatás lendületes előzésekkel kijön 8 - 8,5-ből :)

praktikumot tekintve a hátsó ülés variálhatósága szerintem nagyon jó, könny? hajtogatni, kisebb-nagyobb csomagteret variálni, így nemcsak kis sportautóként állja meg a helyét.

összeségében imádom, úgy ahogy van! szerintem telitalálat, a felsorolt negatívumok részemről teljesen meg vannak bocsájtva, sőt minden más sokszorosan ellensúlyozza őket.
---------------------------------
Na, fentieket meghagyjuk a történelemnek. :)
Közben teltek a kilométerek és túl vagyok egy olajcserén. Az ezzel kapcsolatos dolgok a hibalistában is fel vannak tüntetve de a teljesség igénye nélkül. Íme tehát, hogy miket találtam 7500 km alatt:

Számomra komoly:
- Olajszivárgás a szűrő és a hűtő között
- Olajszivárgás a karter tömítésénél
- Bal hátsó gátlóból is szivárog valami és fog a jobból is idővel, már látszik vmi...
- Első futómű érdekes hangokat ad, szerintem zörög és szerintem toronycsapágy de ezt még hallgatom egy darabig mielőtt lebontatom a fél autót, hogy meg lehessen nézni

Számomra kevésbé komoly de bosszantó:
- Jobb oldali ajtó kárpitja sz@rul van összerakva, tökre nem egy szintben van a teteje az ablak belső szigetelő gumicsíkjával, ami szintén nincs egy síkban a külsővel, stb... szóval le kéne bontani és rendesen összerakni.
- Benzintank és a benne levő alkatrészek koncerteznek, néha beszáll kontrázni a hátsó rendszámtábla is
- A motortér hangszigetelésnek a rögzítését műanyag pattintós bizbaszokkal kívánták megoldani, ez nem sikerült. Kb 15/7 a megmaradási arány. Egy pár 6-os csavar és jó nagy alátét megoldja.

Így állunk most, nagy vonalakban. Viszont fontos hozzátennem, hogy ugyanúgy szeretem az autót, ezek mind bosszantó dolgok és nem ezt várja az ember egy 4,5 milliós új autótól de mire van a garancia ha nem arra, hogy ezeket megcsinálják. Olyan meg nincs, hogy vmit nem lehet megcsinálni. Legalábbis remélem.

--------------------------

Telnek-múlnak a hónapok, közeledik az első születésnap, 17800 km. Nem jött elő semmi újabb, a hibalistán említett kesztyűtartó esetet félre téve. Ez legyen a legnagyobb gond, bár rohadtul idegesítő, mert nyitva nem hagyom ott sehol, mert képesek feltröni bármiért... Továbbra is tart a szerelem, pattogunk a magyar utakon. :)

-------------------------

Újabb fejezet. Elhagytuk az egy évet és még párezer km-t. Haladunk általában lendületesen. Kezd úgy kinézni a dolog, hogy a kezdeti apróságok után nincs komolyabb hiba. Lehet, hogy mégis japán verda ez, még ha kissé bepipázott vengégmunkások is pattintották össze egy tulipánmező közepén.
Családi autónak mindazonáltal nem megfelelő, ezt el kell ismerni. Bébi hordozót a hátsó ülésre az előrehajtott és állandóan magától hátracsúszó első ülés mögött beemelni: agyrém. Viszont a fiam bármilyen cirkuszból 3 perc alatt megnyugszik hátul, talán a motor hangját szereti. :) És még soha nem panaszkodott a rugózás kényelmére. Vagy éppen a keménységére. És a mega-babakocsi befér a csomagtartóba pedig a családban pár verdán már kifogott! Na ezen nem.

És azt azért mondja meg valaki, hogy azt hogyan tudták elkövetni, hogy az első ülések előrehajtás után nem jegyzik meg a pozíciót, hanem állítgatni kell újra. Ez azért minden alkalommal elmormoltat egy szitkot bajusz alatt velem de nem ezért szeretjük, na...

---------------------------------------

Megint elmúlt egy pár (ezer) km és egy kis idő is...
60ezernél járunk, garancia over, végre megbízható szerelőhöz vihetem az autót. :)
Egyre viccesebb a lassan 5 évvel ezelőtti véleményemet olvasni de továbbra is megtartom azt a történelemnek, szerintem így korrekt.

Az idő és a családi állapot változása azért árnyal a képen. Ellenben nem sokat.
Volt nemrégiben első féktárcsa és komplett első/hátsó fékbetét csere. Hiba volt a hátsó tárcsát nem cserélni de most már mindegy, lassan eljön annak az ideje is. Ja, és az akksi az idei (2009/2010) téltől elkezdte bemondani az unalmast, idejekorán cseréltem. Ennyi idő után nem hiszem, hogy ez nagy tragédia lenne.

Továbbra is szeretem az autót. Amióta megvan, lett két csemetém is (a második 2 hónapja), tehát kell egy családi autó de inkább választom a racionális és félig-meddig lemondó döntést és veszek egy ismert előéletű használtat aránylag olcsón de megtartom a Colt-ot is. Nem igazán tudok rosszat mondani rá, de persze van amit én máshogy csinálnék benne. Lehet ezeket már írtam korábban de lusta vagyok visszaolvasni:
- 6 sebességes váltó. Megérdemelné és bőven elférne. Így autópályán 130 fölött hangos és zabálja a benzint, naná. Viszont komolyan megrökönyödott arcokat lehet látni amikor az ember akár 140-150-es tempónál is oda tud lépni úgy, hogy ltáványosan megindul az autó. Ja és nem Getrag. Ez továbbra is gyenge pont. Működik, mechanikusan nincs vele baj, be is van már rágódva de most pl hallani ahogy alapjáraton kocognak a fogaskerekek benne, olyan mintha dízel traktor lenne. Nincs mit tenni vele, mondja a szakember, szétesni nem fog.
- Olyan ülés ami megjegyzi a pozíciót. Ez egy vicc, tényleg, hogy mindig vissza kell állítani előre döntés után.
- Kicsit komolyabb fényezés. Apróság de szerintem lespórolták a festéket az autóról, minden apró kis karcolás velőig hatol.
- Borítás a hátsó kerékjárati íven. Elöl van, műanyag ami legalább nem engedi pl a havat beülni oda ahova nem kéne. Hátul van hely neki sajnos beállni, odafagyni és dolgozni, remélem jól lekezelték ott a kasztnit.
- Turbó nyomás, vízhőfok, olajhőfok műszerek. Nem ártana egyik sem, ugyebár... Amikor az utóbbi kettő visszajelző fénye kigyullad már kicsit késő, szerintem.

-----------------------------------------

Na nyissunk egy újabb fejezetet.
A flotta bővülés miatt még kevesebbet fut az autó de amikor megy akkor tempósan közlekedik. Ezzel nincs is gond. Megy, kanyarodik, megáll. Ahogy kell.

Ellenben ezen a gátló dolgon ki vagyok akadva, most cseréltem (67e km után...), a bal hátsóból teljesen elfolyt az olaj. Sztori részletei a szervíz/hibalista fejezetnél.
Végül a hátsó féktárcsák is megértek a cserére, megtörtént. A bal hátsó féket rendesen ki kellett pucolni mert szorult. Nem tudom, hogy lehet-e (van-e) összefüggés a fék szorulás és a gátló meghalása között, mindenesetre érdekes egybeesés. Ezen kívül (amiről eddig azt hittem a fék) jön valami cincigó nyikorgás menet közben hátulról, egyértelműen a futóműhöz tartozik a jelenség, így most, hogy valszeg nem a fék, fogalmam sincs mi lehet. Vissza fogunk menni a szerelőhöz egy hallgatózásra.

Amúgy rendben vagyunk. Ez a mostani szervíz számla mindennel együtt kicsit szíven ütött de ettől függetlenül nincs szívem megválni tőle mert továbbra is szeretem. Gondolkodom állandóan mindenféle tuningokon meg hifi-hekkelésen de annak is megvan a varázsa, hogy minden gyári állapotban van. Egyelőre marad így.

Ahogy a többi CZT ítéletet olvasom kezd körvonalazódni az első pár évnyi szériának a típushiba listája, ami szerintem így néz ki:
- hátsó gátlók gyárilag hulladékok
- kesztyűtartó vicces hibája
- féktárcsák/betétek idejekorán történő elhalása
- sebváltó, amivel ki tudja még mi lesz
Ezekért amúgy szégyellje magát a Mitsubishi mert bár ha cseréli őket az ember és beletesz egy korrekt minőséget akkor nyilván nem fognak meghalni újra ilyen gyorsan de egy sportosnak szánt autóban erre igazán lehetne figyelni.
A váltó külön téma, továbbra is az alapkonstrukció leggyengébb pontjának tartom. Idegesítő az alapjárati kopogása.

Hibalista

- 7500-ös olajcsere előtt alámentünk, megnéztük, ezek voltak láthatóak: - Oljaszűrő és tömítés között enyhény szivárgott az olaj, karter tömítésnél dettó. - Bal hátsó lökésgátlóból szintén szivárog vmicske olaj. - Az első futóműből jönnek érdekes hangok még pontosan nem tudni micsoda. - - Legújabb móka: kánikulában a kesztyűtartót egyszer kinyitja a gyanútlan tulaj és az úgy is marad, merthogy a pöckök nem ugranak vissza. Ilyet még életemben nem láttam...

Ide hordtam szervizbe

EmilFrey, mert ott vettem. Igazából nem szervíz volt csak egy olajcsere de megnézettem a fent leírtakat. Az olajszivárgást elismerték és elvileg megcsinálták. Majd megnézem pár száz km múlva hogyan áll. A futóm?ves dolgokat majd egy másik alkalommal megnézetem, a hátsó lökésgátlóval nem tudtak mit kezdeni ugyanis tiszta latyak volt minden, semmi nem látszott... Majd vmi mérőpadon megrázzák ez egészet, elöl-hátul meghallgatják, megnézik. Összességében még olcsóbb is volt, mint amire számítottam és korrekt bánásmódban volt részem, úgyhogy egyelőre csak jót tudok mondani róluk. 10-est csak azért nem kapnak, mert azt senki nem kap tőlem addig, amíg minden autóval kapcsolatos dolog aranyárban megy... Azóta megint lecseréltük az olajat. Minden rendben volt, kicserélődött a jobb első kárpitom is. Jól megvagyok velük továbbra is. Azért egy CZT gépkönyvet szerezhetnének nekem az erdetileg adott 5 ajtós változat helyett... Kesztyűtartó gariban komplett csere. Azóta záródik. Hurrá.Utólag kicsit át kell értékelnem a helyet. A gátlót most kellett végülis kicserélnem mert teljesen elfolyt az olaj belőle. Klassz. Mint kiderült, ezt anno a gyár (a gátló gyártójával egyetemben) körlevélben söpörte le az asztalról, mondván, hogy gyártási sajátosság egy kis olaj rajta. Hát nem az volt, garanciában kutya kötelességük lett volna cserélni, csúnyábbat inkább nem írok.

Értékelése: 7

Másik szerelő értékelése

Nippon Autó - Doma Károly Róla csak jót tudok mondani, szerintem Mitsubishi tulajok körében ismert szerelő aki minden tekintetben korrekt munkát végez. Amióta leesett a garncia az autóról azóta csak hozzá viszem és nem is lesz ez máshogy.

Értékelése: 10

Képek az autómról

Fenntartási költség (8) Évjárat 2005
Kényelem (8) Használati időtartam 6 év
Teljesítmény (9) Km vásárláskor 0
Megbízhatóság (9) Vezetett km 67000
Szerviztapasztalat (7) Átlagfogyasztás 9 l
Előző autója? Xsara és egy Opel Corsa felváltva Következő autója? Marad egyelőre a flottában.
Ennyire szerette (10) Megérte a pénzét? nem
Verdikt (7.7/10)  
 
Ítélet értékeléséhez be kell jelentkezned.
 

Mitsubishi Colt 2004 (2004)

További ítéletek (101 db)

Szűkítés: jól megírt| képes| hosszú
Cím / Modell Időpont Hossz Km Ítélet Ért.

Népítélet-kereső Népítélet-kereső

  • Fenntartási költség
  • Kényelem
  • Teljesítmény
  • Megbízhatóság
  • Szerviztapasztalat
  • Ennyire szerette
  • - Évjárat (mettől meddig)