Jót megfelelő áron!
Szöveges ítélet
Én is bejártam pár kereskedőt autóügyben, de 3 millió alatt jobbat nem találtam, igaz klíma akció volt a Mitsunál. hátrányokat a 6700 km alatt nem igazán tapasztaltam. De amikor megvettem engem is zavart a váltó, de mára megszoktam. Igaz ha hátramenetbe akartam kapcsolni, akkor néha kattogott az elején, de rájöttem, hogy kicsit előrébb kell menni vagy csak előre mozgatni az autót, akkor nem kattog. A nem kilátás az A oszloptól engem is zavar, de az új kis autóknál ez már természetes, úgy látom a többin. A hűtőfolyadék-szint ellenőrzéséhez jól be kell hajolni a motortérbe.
2500-3000 fordulat felett jól húz, ilyen tömeghez a 95 lóerős motor megfelelő. 4 magasbbra nőtt felnőtt ember kényelmesen elfér benne. Nekem a kesztyűtartóban a palackhűtő működik (valaki írta, hogy neki nem). Praktikus. A hátsó üléssor variálhatósága nagyon jó, két felnőtt és egy csomó dolog elfér. Magas építés, ez nekem jó. Az 1.3 motorhoz a hátsó tárcsafék nagyon jó dolog, ezzel nagyon jó a fékhatás. A kék műanyag betétek nekem tetszenek és a zöld műszerfal-világítás is. Nem kellett vinni 1000 km-es átvizsgálásra, csak akkor ha valami lett volna vele. 20000 vagy 1 év a szervíz periódus, én évente viszem majd, mert kb. 10000-12000 megyek vele. Azt mondták az éves szervíz kb. 20-22000 lesz. Szeretek a kocsival járni, minden nap azzal megyek melózni és néha kirándulni megyünk. Szóval csak átlagos, normál használatra nekünk tökéletesen megfelel. Fogyasztás: Debrecen-Nyíregyháza között a 4-es főúton kamion forgalomban és csúcsidőben 70-nél 4,8 l/100km is volt, de 5,0-5,2 az országúti átlag (80-100 km/h forgalom és terheltség függvényében). Város 7,0-7,5 liter (a debreceni csúcsban ennél több, de ez a lámpák rossz időbeállítása miatt van). Autópályán kevesebbre számítottam, a valóság: 140-150 km/h több, mint 8,0/100 km
2006.08.28. A legutóbbi beírásom óta nem tapasztaltam semmi különöset az autón. Voltunk vele hosszú úton nyaralni. Egy hét alatt 1600 km-t tettünk meg és nem volt panasz rá, pedig hegyi utakon is voltunk sokat (65%-ban). A fogyaszás 4,2 l/100km volt Zakopane-Krakkó útvonalon, visszafelé 1 l-rel több a hegynek fel klímával.
A városi fogyasztást is lejjebb lehet vinni, ha 2000 rpm alatt vált az ember és használja a motorféket. A műszerfal zörgést, mait a többen megjegyeztek, eddig csak akkor tapasztaltam, ha -10 fok alatt ált kinn az autó.
2008. 10.17.
Túlléptük a 41000 km-t, eddig minden rendben. 32-35000 km körül kellett a tompított fényszóró izzóját cserélni, de én mindenhol lámpával járok és naponta használom az autót. A fogyasztás 20000 km után szépen lement. Most szeptemberben kétszer elmentem Debrecenből Prágától 40 kilóméterre északra egy tankkal. Igaz, hogy a gyári megadott 47 liter helyett 48,5-t tankoltam, de autópályán (egy megállással, keresztül Budapesten és Prágán, átlag 100 km/h-val) egyedül 820 km-t mentem. Szerintem nem rossz.
Télen kicsit nyöszörög belül, de csak rossz utakon, igaz, hogy itthon keresni kell a jó utakat. Még mindig a gyári Continental gumit használom nyáron. A váltót már teljesen megszoktam, de a hátramenet előtt, azért még egyesbe kell tenni, hogy ne reccsenjen. Motor szépen húz.
Egy kis elektromosság, nem probléma, de van: a központi zár visszajelzése nyitáskor és záráskor a hidegben nem a gyári beállítás szerint villant. Érdekes, hogy melegebb időben az eredeti számú villanást adja.
Folyt. köv.
2009.06.19.
Huszonkettedikén adom el egy neppernek a család bővűlése miatt, szükség van több ajtóra.
Az elmúlt 8 hónap alatt kb. 30000 km-t mentem vele megbizhatóan. Sok volt benne a főút, de rövid idő alatti hosszabb pályás távok is voltak. 6 nap alatt 2500 km horvát túra, 3 nam alatt 2700 km Debrecen-Piacenza. Fogyasztással én megvagyok elégedve a legutóbbi olasz utazásnál 5,7 l/100 km volt és nem computer szerint, hanem számolva és ebből kb. 300km volt a nem pálya. Szerintem jó egy benzines kocsihoz. A fojtószelepen kivűl semmi baja nem volt. Nagy sebességnél szerintem zavaró a zaj, meg lehet szokni, de én inkább csendesebbet veszek. Fürgesége nekem elég. Most adom el a család miatt, maradok a Mitsunál egy használt 2006-os Lancer 50000 km-rel. Remélem az is olyan megbizható lesz, mint ez a COLT. Arról is irok majd. Ezzel a géppel jól jár aki megveszi!
Mindenkinek jó tanács: A garanciális km mennyiséget minél előbb vezesse le mindenki, hogy a hibák kideróljenek, nekem 60000 kemény forintom bánta, hogy az első 3 év alatt csak 33000 km-t mentem. De ez a 4 évre vetitve nem vészes.
Hibalista
- A kesztyűtartó nem záródott melegben, valószínű kilágyult a műanyagrugó. Szervízben garanciálisan cserélték, az új tökéltesen működik.
- Ezután már semmi nem romlott el. Remélem nem is fog még jó hosszú ideig.
- kb. 40000 km után a fojtószelep hibásodott meg. A debreceni Mitsunál azt mondták, hogy két héten belül az enyém a harmadik, tehát nem egyedi. Az ára 60 rongy volt, mert a három garanciális éven túl volt a meghibásodás. Egyéb semmi.
Ide hordtam szervizbe
Még csak a kesztyűartó cseréje miatt vittem szervízbe. Autó SZ+B Nyíregyháza.
Értékelése: 8
Másik szerelő értékelése
1 éves szervíz: Debrecen, Mobil Car Kft. (A debreceni márkaszervíz). Beengedtek a műhelybe, tudtam kérdezni a szerelőtől. Megcsináltak rajta minden előírt ellenőrzést. 0W-50 olajat akartak beletölteni, de én csa a 0W-40-t kértem. Szintetikus Mobil1 olajat használnak.
Második éves szerviz is itt volt.
Garancia idő után egy ismerősnél csináltattam mindent.
Értékelése: 9
Képek az autómról
Fenntartási költség | (9) | Évjárat | 2005 |
Kényelem | (8) | Használati időtartam | 0 év |
Teljesítmény | (8) | Km vásárláskor | 0 |
Megbízhatóság | (9) | Vezetett km | 74000 |
Szerviztapasztalat | (8) | Átlagfogyasztás | 6 l |
Előző autója? | – | Következő autója? | 2006 Lancer 1.6 |
Ennyire szerette | (9) | Megérte a pénzét? | nem |
Verdikt | (7.7/10) |
